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DER Ops
DLRO
Deal with employee complaints
Director Employee Relations Operations
Director Employee Relations Operations and Policies
Director Labour Relations - Operations
Director of personnel and employee relations
Employee relation manager
Employee relations manager
Employee relations supervisor
Employer-employee relations
Employer-employee relations manager
Employer-employee relationship
Handle employee complaints
Human resources supervisor
Labor-management relations
Labour relations director
Labour relations manager
Manage complaints from employees
Manage employee complaints
Management Council for Responsible Employee Relations
Personnel director
Personnel manager
Personnel supervisor
Staff relations
Staff relations manager
Staff supervisor
Work relations
Working relationship

Traduction de «Employee relations manager » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
employee relations manager | employee relations supervisor

chef des relations avec le personnel | directeur des relations avec le personnel


employer-employee relations | labor-management relations

relations industrielles


labour relations director [ labour relations manager | employer-employee relations manager | staff relations manager ]

directeur des relations avec les employés [ directrice des relations avec les employés | directeur des relations de travail | directrice des relations de travail ]


employee relation manager

chef des relations intérieures avec le personnel


work relations | working relationship | staff relations | employer-employee relations | employer-employee relationship

relations de travail | relations employeur-employé | relations avec les employés | relations avec le personnel


Management Council for Responsible Employee Relations

Management Council for Responsible Employee Relations


Director Labour Relations - Operations [ DLRO | Director Employee Relations Operations and Policies | Director Employee Relations Operations | DER Ops ]

Directeur - Opérations (Relations de travail) [ DORT | Directeur - Opérations et politiques des relations de travail | Directeur - Relations de travail (Opérations) | DRT Ops ]


human resources supervisor | personnel supervisor | personnel director | personnel manager | staff supervisor | employee relations manager

directeur des ressources humaines | directrice des ressources humaines | chef du personnel | directeur du personnel | directrice du personnel | chef du service du personnel


director of personnel and employee relations

directeur du personnel et des relations ouvrières


deal with employee complaints | handle employee complaints | manage complaints from employees | manage employee complaints

gérer les plaintes d’employés
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Peter Nunan, Manager, Learning, Employee Relations, Wellness and Compensation, Senate of Canada: As an example of pay in arrears, yesterday, April 9, was a payday. Yesterday, all Senate employees were paid for the period of March 27 to April 9.

Peter Nunan, gestionnaire, Apprentissage, relations de travail, bien-être et rémunération, Sénat du Canada : À titre d'exemple, hier, le 9 avril, tous les employés du Sénat ont reçu une paie pour la période du 27 mars au 9 avril.


From the Federal Employers in Transportation and Communications: Hélène Gendron, Chair, Employment Equity Sub-Committee and Senior Manager, Employment Equity and Official Languages, CBC/Radio-Canada; Shirley Boucher, Manager, Employment Equity, Canada Post; Barbara Mittleman, Director, Employee Relation, Canadian Pacific Railway Company.

Des Employeurs des transports et communications sous juridiction fédérale : Hélène Gendron, présidente, Sous-comité sur l'équité en emploi et première chef, Équité en emploi et Langues officielles, Radio-Canada/CBC; Shirley Boucher, gestionnaire, Équité en emploi, Postes Canada; Barbara Mittleman, directrice, Relations avec les employés, Compagnie de chemin de fer Canadien Pacifique.


(db) the management appointed by the resolution authority to a bridge institution, asset management or other resolution vehicle and the employees or former employees of these entities, as well as individuals who provide or have provided any service, directly or indirectly, permanently or occasionally, related to the exercise of those entities' activities;

(d ter) la direction nommée par l'autorité de résolution à la tête d'un établissement-relais, d'une structure de gestion d'actifs ou de toute autre structure de résolution, les employés ou anciens employés de ces entités, ainsi que les personnes qui fournissent ou ont fourni un service, directement ou indirectement, de façon permanente ou occasionnelle, lié à l'exercice des fonctions de ces entités;


Mr. Chopra: I can assure you that not only I but also my entire management team takes employee relations very seriously.

M. Chopra : Je peux vous assurer que je ne suis pas seul à prendre au sérieux les relations avec les employés.


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Before we go to Madame Lavallée, in terms of your brief, Mr. Brazier, just so that I understand, is it your preference for the B.C. and Alberta models to be put under part IV, “Human Resource Management and Employee Relations”, paragraph A, “Collection and Use of Information for Business Purposes without Employee Consent”?

Avant de passer à Mme Lavallée, afin de bien comprendre votre mémoire, monsieur Brazier, votre préférence pour les modèles de la Colombie-Britannique et de l'Alberta concerne-t-elle la Partie 4, « Gestion des ressources humaines et relations de travail », le paragraphe A, « Collecte et utilisation d'informations à des fins administratives sans le consentement de l'employé »?


(g) ‘consultation’ means the establishment of dialogue and exchange of views between employees' representatives and central management or any more appropriate level of management, at such time, in such fashion and with such content as enables employees' representatives to express an opinion, on the basis of the information provided, about the proposed measures to which the consultation relates, without prejudice to the responsibilities of the management and within a reason ...[+++]

(g) «consultation»: l'établissement d'un dialogue et l'échange de vues entre les représentants des travailleurs et la direction centrale ou tout autre niveau de direction plus approprié , à un moment, d’une façon et avec un contenu qui permettent aux représentants des travailleurs, d'exprimer, sur la base des informations fournies et dans un délai raisonnable, un avis concernant les mesures proposées qui font l'objet de la consultation, sans préjudice des responsabilités de la direction, lequel pourra être pris en compte au sein de l'entreprise de dimension communautaire ou du groupe d'entreprises de dimension communautaire


– having regard to Directive 2002/14/EC of the European Parliament and of the Council of 11 March 2002 establishing a general framework for informing and consulting employees in the European Community , Council Directive 98/59/EC of 20 July 1998 on the approximation of the laws of the Member States relating to collective redundancies , Council Directive 94/45/EC of 22 September 1994 on the establishment of a European Works Council or a procedure in Community-scale undertakings and Community-scale groups of undertakings for the purpose ...[+++]

— vu la directive 2002/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 mars 2002 établissant un cadre général relatif à l'information et la consultation des travailleurs dans la Communauté européenne , la directive 98/59/CE du Conseil du 20 juillet 1998 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux licenciements collectifs , la directive 94/45/CE du Conseil du 22 septembre 1994 concernant l'institution d'un comité d'entreprise européen ou d'une procédure dans les entreprises de dimension communautaire et les groupes d'entreprises de dimension communautaire en vue d'informer et de consulter les travailleurs ...[+++]


– having regard to Directive 2002/14/EC of the European Parliament and of the Council of 11 March 2002 establishing a general framework for informing and consulting employees in the European Community , Council Directive 98/59/EC of 20 July 1998 on the approximation of the laws of the Member States relating to collective redundancies , Council Directive 94/45/EC of 22 September 1994 on the establishment of a European Works Council or a procedure in Community-scale undertakings and Community-scale groups of undertakings for the purpose ...[+++]

— vu la directive 2002/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 11 mars 2002 établissant un cadre général relatif à l'information et la consultation des travailleurs dans la Communauté européenne , la directive 98/59/CE du Conseil du 20 juillet 1998 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux licenciements collectifs , la directive 94/45/CE du Conseil du 22 septembre 1994 concernant l'institution d'un comité d'entreprise européen ou d'une procédure dans les entreprises de dimension communautaire et les groupes d'entreprises de dimension communautaire en vue d'informer et de consulter les travailleurs ...[+++]


– having regard to Directive 2002/14/EC of 11 March 2002 on informing and consulting employees, Directive 98/59/EC of 20 July 1998 on the approximation of the laws of the Member States relating to collective redundancies, Directive 94/45/EC of 22 September 1994 on the establishment of European Works Councils and Council Directive 2001/23/EC of 12 March 2001 on the approximation of the laws of the Member States relating to the safeguarding of employees’ rights in the event of transfers of undertakings, businesses or parts of undertakin ...[+++]

– vu la directive 2002/14/CE du 11 mars 2002 relative à l'information et la consultation des travailleurs, la directive 98/59/CE du 20 juillet 1998 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux licenciements collectifs, la directive 94/45/CE du 22 septembre 1994 concernant l'institution d'un comité d'entreprise européen et la directive 2001/23/CE du Conseil du 12 mars 2001 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives au maintien des droits des travailleurs en cas de transfert ...[+++]


Employee relations should operate under the principle that the protection of the public interest is paramount and that effective management labour relations is a cornerstone of sound human resource management.

Les relations avec les employés devraient être guidées par le principe que la protection de l'intérêt public est primordiale et que des relations efficaces entre employeur et employés sont la pierre angulaire d'une gestion saine des ressources humaines.


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