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Tonne oil equivalent
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Tpe

Traduction de «Fee per tonne » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




available ton-kilometres | available tonne km | available tonne-kilometre | available tonne-kilometres | available tonne-km | tkm available | tkm offered | tonne kilometre available | tonne km available | tonne-kilometres available | ATK [Abbr.] | ATK [Abbr.] [Abbr.] [Abbr.] | Atkm [Abbr.] | ATKs [Abbr.] | TKA [Abbr.] [Abbr.]

tonne-kilomètre disponible | tonne-kilomètre offerte | tonne-km offerte | tonnes/kilomètres disponibles | TKD [Abbr.] | TKD [Abbr.] [Abbr.]


freight tonnes carried [ freight tonnes performed | mail tonnes carried | mail tonne performed ]

tonnes de fret transportées [ tonnes de poste transportées ]


tonne of oil equivalent | tonne oil equivalent | tonne petroleum equivalent | toe [Abbr.] | tpe [Abbr.]

tonne d'équivalent pétrole | TEP [Abbr.]


broker lawyer's fee | negotiate lawyer fee | negotiate lawyer's fee | thrash out lawyer's fee

négocier des honoraires d’avocat


annual fee | annuity | annuity fee | maintenance fee | renewal fee

annuité | taxe annuelle | taxe de maintien en vigueur


energy consumption fee information giving | give information on energy consumption fees | customer informing about energy consumption fees | inform customers on energy consumption fees

informer des clients sur les tarifs de l’énergie


arrangement fee | set up fee | origination fee | loan fee | loan origination fee | loan initiation fee

frais de montage


collect fee for toilet usage | collecting fees for toilet usage | collect fees for toilet usage | collect payment for toilet usage

percevoir la rétribution due pour l’utilisation des toilettes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2.1) Subject to subsections (2.2) and (2.3), where a Commercial Fishing Licence authorizes the taking of specific quantities of any species set out in Part II of Schedule II, the fee for the licence shall be the sum of the products determined by multiplying the number of tonnes of each species set out in column I of an item of Part II that are authorized to be taken under the licence from the waters set out in column II of that item by the fee per tonne set out in column III of that item.

(2.1) Sous réserve des paragraphes (2.2) et (2.3), lorsqu’un permis de pêche commerciale autorise la pêche d’une quantité déterminée de poissons d’une ou de plusieurs espèces visées à la partie II de l’annexe II, le droit exigible pour le permis est la somme des produits de la multiplication du nombre de tonnes métriques de chaque espèce visée à la colonne I de la partie II dont le permis autorise la prise des eaux visées à la colonne II par le droit par tonne métrique visé à la colonne III.


To illustrate the impact of the proposed fee increases, I would note that the outward inspection fees on bulk soybean or corn exported by ship will rise from 51 cents per tonne in the current crop year to $1.60 per tonne on August 1, 2013, and will rise to $1.70 per tonne in 2017.

Conséquence des augmentations prévues, les droits d'inspection de sortie pour le soja ou le maïs en vrac exportés par bateau passeront de 0,51 $ la tonne, au cours de la campagne agricole actuelle, à 1,60 $, le 1 août 2013, puis à 1,70 $ en 2017.


So now we have a system of nav aids fees which supposedly accurately calculates the exact cost per region, accurately calculates it to make sure that we're charged 15.2¢ a tonne and not 15.3¢ a tonne, to make sure that we are at exactly a 29.4% recovery level. Yet, when icebreaking fees come about, suddenly there are no more regions.

Maintenant, nous avons donc un système de droits pour les aides à la navigation, qui doit calculer le coût exact par région. Ces coûts sont calculés de façon exacte pour qu'on nous facture 15,2c. la tonne, et non 15,3c. la tonne, pour qu'on soit exactement à un niveau de recouvrement de coûts de 29,4 p. 100. Mais quand on parle des droits de déglaçage, les régions disparaissent d'un coup.


Nevertheless, it must be borne in mind that the agreement covered the period 2005 to 2011 and this mid-term review involves an increase in the financial contribution paid by shipowners for each licence, rising from EUR 15 000 to EUR 21 000. The fee per tonne of fish caught is also rising from EUR 25 to EUR 35, i.e. an increase of 40%.

Néanmoins, il importe de rappeler que la durée de validité de l'accord allait de 2005 à 2011 et que cette révision à mi-parcours implique une augmentation de la redevance versée par les armateurs pour l'octroi de chaque licence, laquelle passe de 15 000 EUR à 21 000 EUR, ainsi que de leur part de la contrepartie par tonne capturée, relevée de 25 EUR à 35 EUR, soit une progression de 40 %.


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Shipowner’s fees per tonne in excess of allowable catch: EUR 50 per tonne.

La redevance par tonne de capture dépassant l’autorisation est de 50 euros par tonne.


Shipowner’s fees per tonne of allowable catch: EUR 20 per tonne.

La redevance par tonne de capture autorisée est de 20 euros.


Accordingly, the licence fees have increased substantially, reflecting not only the rise in the ship owners’ contribution in €/tonne but also the adjustment in catch level (tonnes) assumed for the calculation of the licence fee.

Les redevances en matière de licences ont de ce fait notablement augmenté, évolution qui reflète non seulement la hausse de la contribution des propriétaires de navires exprimée en euros/tonne, mais aussi l'ajustement du volume des captures (tonnes) servant de base au calcul de la redevance de licence.


In the framework of the new protocol, the Commission should take care that the licence fee per tonne should be at least € 25 as in the other recently concluded protocols.

Dans le cadre du nouveau protocole, la Commission devrait veiller à ce que le montant de la redevance par tonne soit d'au moins 25 euros, comme dans les autres protocoles récemment conclus.


- Tuna vessels and surface longliners: the fees shall be ECU 20 per tonne per year caught within Guinea-Bissau"s fishing zone. Licences shall be issued following payment to the Ministry of Fisheries of a lump sum of ECU 1800 per year for each tuna seiner (previously ECU 1500 per year), ECU 300 per year for each pole-and-line tuna vessel and ECU 500 per year for each surface longliner (previously ECU 300 per year), covering the fees for: 90 tonnes of tuna caught per year in the case of seiners, 15 tonne ...[+++]

- Thoniers et palangriers de surface: droit de 20 écus/an par tonne capturée, les licences étant accordées après le versement au ministère de la pêche de 1 800 écus/an pour les thoniers senneurs (auparavant 1 500 écus/an), de 300 écus/an pour les thoniers caneurs et de 500 écus/an pour les palangriers de surface (auparavant 300 écus/an). Montant forfaitaire, correspondant à 90 tonnes/an de thon capturées par thonier senneur, 15 tonnes/an capturées par thonier caneur et 25 tonnes/an capturées par palangrier de surface.


[English] Hon. Fred Mifflin (Minister of Fisheries and Oceans, Lib.): Mr. Speaker, perhaps to further instruct the hon. member on the detail of these disagreements, the total volume of cargo the impact study stated as being sensitive to the fees at the $60 million level was that fees at $60 million represented 7 million tonnes, which is 2 per cent of the 309 million tonnes in Canadian water borne commerce.

[Traduction] L'hon. Fred Mifflin (ministre des Pêches et des Océans, Lib.): Monsieur le Président, je pourrais peut-être renseigner le député sur les détails des divergences en précisant que, selon l'étude de répercussions, le volume de marchandises touchées par les droits totalisant 60 millions de dollars n'était que de sept millions de tonnes, soit seulement 2 p. 100 des 309 millions de tonnes transportées sur les eaux canadiennes.


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