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Administrative Information and Financial Affairs Branch
Administrative and Financial Services Branch
Administrative branch
Administrative expenses
Administrative hierarchy
Branch manager
Branch office administrator
CAFA
CFAA
Commission for Financial and Administrative Affairs
Committee for Administrative and Financial Affairs
Committee for Financial and Administrative Affairs
Contractual Cost and Finance Review Branch
Corporate finance manager
Entertainment expenses
Finance chief
Financial Administration Branch
Financial administration
Financial administrator
Financial expenses
Financial management
Financial management tasks
Financial manager
General expenses
Monetary administration
Oncost
Overhead cost
Overheads
Regional administrative manager
Regional manager
Running costs
Supplier-Financial Analysis Branch

Traduction de «Financial Administration Branch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Financial Administration Branch

Direction générale de l'administration financière


Administrative Information and Financial Affairs Branch

Département principal pour l'Information administrative et pour les Affaires financiéres


Administrative and Financial Services Branch

Direction des services financiers et administratifs


Contractual Cost and Finance Review Branch [ Supplier-Financial Analysis Branch ]

Direction des prix contractuels et de l'examen financier [ Direction de l'analyse financière - fournisseurs ]


Commission for Financial and Administrative Affairs | Committee for Administrative and Financial Affairs | Committee for Financial and Administrative Affairs | CAFA [Abbr.] | CFAA [Abbr.]

Comité des affaires administratives et financières | commission des affaires financières et administratives | CAFA [Abbr.]


branch office administrator | regional manager | branch manager | regional administrative manager

directeur régional | directeur régional/directrice régionale | directrice régionale


financial administration | monetary administration | financial management | financial management tasks

gestion financière


administrative branch | administrative hierarchy

ordre administratif


corporate finance manager | finance chief | financial administrator | financial manager

directeur administratif et financier | directeur financier | directeur financier/directrice financière | directrice financière


overheads [ administrative expenses | entertainment expenses | financial expenses | general expenses | oncost | overhead cost | running costs ]

frais généraux [ dépenses indirectes | frais administratifs | frais de gestion | frais de représentation | frais financiers | frais indirects ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Bruce Deacon, Assistant Deputy Minister, Corporate Management Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Howard Migie, Acting Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Michael Presley, Acting Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Paul Schubert, Assistant Deputy Minister, Communications Branch; Bruce Archibald, Assistant Deputy Minister, Research Branch; Carl Neggers, Director General, Prairie Farm Rehab ...[+++]

Témoins: Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire: Bruce Deacon, sous-ministre adjoint, Direction générale de la gestion intégrée; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Howard Migie, sous-ministre adjoint intérimaire, Direction générale des politiques stratégiques; Michael Presley, sous-ministre adjoint intérimaire, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Paul Schubert, sous-ministre adjoint, Direction générale des communications; Bruce Archibald, sous-ministre adjoint, Direction générale de la recherche; Carl Neggers, directeur ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Yaprak Baltacioglu, Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Simon Kennedy, Director General, Policy Planning and Integrati ...[+++]

Témoins : Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire : Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, Administration du rétablissement agricole des Prairies; Simon Kennedy, directeur général, Planification et intégration des politiq ...[+++]


Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Bruce Deacon, Assistant Deputy Minister, Corporate Management Branch; Yaprak Baltacioglu, Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Dr. Gordon Dorrell, Acting Assistant Deputy Minister, Research Branch; Michael Keenan, Director General, Research and Analysis Directorate, Strategic Policy Branch; Howard Migie, D ...[+++]

Témoins : Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire : Bruce Deacon, sous-ministre adjoint, Direction générale de la gestion intégrée; Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Gordon Dorrell, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale de la recherche; Michael Keenan, directeur général, Direction de la recherche et de l'analyse, Direction générale des politiques st ...[+++]


Witnesses: From Health Canada: Denis Gauthier, Assistant Deputy Minister, Information, Analysis and Connectivity Branch; Jerry Lee, Director, Infostructure Systems Management Division, Information, Analysis and Connectivity Branch; Mimi Breton, Executive Director, Hepatitis C Division, Health Promotion and Programs Branch; Catherine Stewart, Director, Policy Development and Coordination Division, Health Promotion and Programs Branch; David Fransen, Director general, Population Health Directorate, Health Promotion and Programs Branch; Janet Davies, Director, Strategies and Systems for Health Directorate, Health Promotion and Programs ...[+++]

Témoins : De Santé Canada : Denis Gauthier, sous-ministre adjoint, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Jerry Lee, directeur, Division de la gestion des systèmes de l'infostructure, Direction générale de l'information, de l'analyse et de la connectivité; Mimi Breton, directrice exécutive, Division de l'hépatite C, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Catherine Stewart, directrice, Division de l'élaboration et de la coordination des politiques, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; David Fransen, directeur général, Direction de la santé de la population, Direction générale de la promotion et des programmes de la santé; Janet Davies, directrice, ...[+++]


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13. Notes the reform of the judiciary and calls for further energetic efforts in order to ensure the independence and impartiality of judges and to improve the efficiency of the work of the courts; welcomes the political decision to start the reappointment procedure of judges but underlines that it should be carried out in a transparent manner, guaranteeing the right of non-reappointed judges to effectively appeal against such decisions, and warns against the politicisation of this process; draws attention to the delays in adopting the relevant legislation and calls on the government to swiftly send the remaining draft laws to the parliament; calls for complete transparency in the administration ...[+++]

13. prend acte de la réforme de l'appareil judiciaire et demande que de nouvelles mesures énergiques soient prises afin de garantir l'indépendance et l'impartialité des juges et de rendre le travail des tribunaux plus efficace; accueille favorablement la décision politique consistant à engager la nouvelle procédure de nomination des juges mais souligne qu'elle devrait être menée en toute transparence, de manière à garantir le droit des juges non reconduits dans leurs fonctions de faire efficacement appel d'une décision de ce type, et met en garde contre la politisation de cette procédure; attire l'attention sur les retards dans l'adoption des mesures législatives y afférentes et demande au gouvernement de transmettre sans tarder au parlem ...[+++]


13. Notes the reform of the judiciary and calls for further energetic efforts in order to ensure the independence and impartiality of judges and to improve the efficiency of the work of the courts; welcomes the political decision to start the reappointment procedure of judges but underlines that it should be carried out in a transparent manner, guaranteeing the right of non-reappointed judges to effectively appeal against such decisions, and warns against the politicisation of this process; draws attention to the delays in adopting the relevant legislation and calls on the government to swiftly send the remaining draft laws to the parliament; calls for complete transparency in the administration ...[+++]

13. prend acte de la réforme de l'appareil judiciaire et demande que de nouvelles mesures énergiques soient prises afin de garantir l'indépendance et l'impartialité des juges et de rendre le travail des tribunaux plus efficace; accueille favorablement la décision politique consistant à engager la nouvelle procédure de nomination des juges mais souligne qu'elle devrait être menée en toute transparence, de manière à garantir le droit des juges non reconduits dans leurs fonctions de faire efficacement appel d'une décision de ce type, et met en garde contre la politisation de cette procédure; attire l'attention sur les retards dans l'adoption des mesures législatives y afférentes et demande au gouvernement de transmettre sans tarder au parlem ...[+++]


We have Rory McAlpine from the International Trade Policy Directorate; Mark Corey, assistant deputy minister, Market and Industry Services Branch; myself, Doug Hedley, from Farm Financial Programs Branch; Yaprak Baltacioglu, assistant deputy minister, Strategic Policy Branch; Simon Kennedy, from Strategic Policy Branch; and Bob Wettlaufer, from the Prairie Farm Rehabilitation Administration, based in Regina.

Ce sont Rory McAlpine, de la Direction des politique de commerce international; Mark Corey, sous-ministre adjoint, à la Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; moi-même, Doug Hedley, de la Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mme Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Simon Kennedy, de la Direction générale des politiques stratégiques; et Bob Wettlaufer, de l'Administration du rétablissement agricole des Prairies, basée à Regina ...[+++]


4. Welcomes the setting up of working groups, with the involvement of staff of the institution and an external advisor, to examine and propose solutions to the various structural, administrative and financial problems; remains however to be convinced that they will lead to significant improvements as long as the administrative culture remains the same; points out that, following the example of the Commission in the Eurostat affair, a root and branch overhaul ...[+++]

4. se félicite de la constitution de groupes de travail, avec la participation du personnel de l'institution et d'un conseiller externe, pour examiner et proposer des solutions aux différents problèmes structurels, administratifs et financiers; n'est cependant pas convaincu qu'il sera possible d'obtenir des améliorations importantes aussi longtemps que la culture administrative demeurera inchangée; souligne que, suivant l'exemple de la Commission dans l'affaire Eurostat, une révision substantielle de tout le cadre de gestion au niveau supérieur et des méthodes de travail ainsi que le respect de l'audit interne sont essentiels pour crée ...[+++]


4. Welcomes the setting up of working groups, with the involvement of staff of the institution and an external advisor, to examine and propose solutions to the various structural, administrative and financial problems; remains however to be convinced that they will lead to significant improvements as long as the administrative culture remains the same; points out that, following the example of the Commission in the Eurostat affair, a root and branch overhaul ...[+++]

4. se félicite de la constitution de groupes de travail, avec la participation du personnel de l’institution et d’un conseiller externe, pour examiner et proposer des solutions aux différents problèmes structurels, administratifs et financiers; n’est cependant pas convaincu qu’il sera possible d’obtenir des améliorations importantes aussi longtemps que la culture administrative demeurera inchangée; souligne que, suivant l’exemple de la Commission dans l’affaire Eurostat, une révision substantielle de tout le cadre de gestion au niveau supérieur et des méthodes de travail ainsi que le respect de l’audit interne sont essentiels pour crée ...[+++]


With enlargement in mind the Commission has devoted considerable effort to ensuring that each of the candidate countries has an administrative organisation or structure that is clearly responsible for protecting the financial interests of the Communities and for preventing fraud against the Community budget. This organisation also needs to be in a position to work directly with OLAF and I believe that is in accordance with the rapporteur's proposal regarding branch offices ...[+++]

Dans la perspective de l'élargissement, la Commission a consenti d'importants efforts pour que chacun des pays dispose d'une structure administrative clairement responsable de la protection des intérêts financiers des Communautés et de la lutte contre la fraude s'exerçant aux dépens du budget communautaire, et pour que ces pays soient en outre en mesure de collaborer directement avec l'OLAF, et je crois que cela correspond à la proposition du rapporteur au sujet des antennes.


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