Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advantage Gold Toll-Free Calling
Break down the connection
Break off the call
Close the line
Covered FX call
Covered foreign exchange call
Disconnect the call
Disconnect the lines
Disconnect the telephone line
Exchange-traded call
Free calling area
Free calling exchange
Free exchange
Free foreign exchange
Free the line
Freephone service
Hang up
Listed call
Own-exchange calls
Place the receiver on the hook
Replace the receiver
Severe the connection
Toll-free calling service
Top

Traduction de «Free calling exchange » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
free calling exchange [ free calling area ]

secteur d'appel local [ secteur de service local ]


free foreign exchange [ free exchange ]

monnaies librement convertibles [ change libre ]


Freephone service | Toll-free calling service

numéro vert | libre appel | service de libre appel


Advantage Gold Toll-Free Calling

Service avantage appel sans frais or


covered foreign exchange call | covered FX call

option couverte d'achat sur devises


exchange-traded call | listed call

option négociable d'achat | ONA [Abbr.]


hang up | close the line | disconnect the telephone line | free the line | replace the receiver | place the receiver on the hook | severe the connection | break off the call | disconnect the lines | disconnect the call | break down the connection | top

raccrocher | couper la communication | céder la communication | arrêter | rompre la communication | intercepter la communication | fermer la ligne | lâcher la ligne


system of so-called target zones expressed in effective exchange rates

systèmes de zones cibles pour les taux de change effectifs


own-exchange calls

communication entre abonnés d'un même central
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Difficulties arise because of prevailing uncertainty as regards the way in which "regulated markets" should fulfil their obligations to ensure that all securities comply with the requirements for "official listing" (as specified in Directive 79/279 [10] In essence, the practice to date has been that the regulated market should provide listing functions in respect of all securities which are dealt in on that market. This practice for "regulated markets" officially to list securities prior to trading can add significantly to costs and limit the scope for competing markets and exchanges to admit the same security to trading. admission to li ...[+++]

Un certain nombre de problèmes se posent en raison de l'incertitude qui prévaut quant à la façon dont les "marchés réglementés" doivent satisfaire à leurs obligations pour faire en sorte que toutes les valeurs mobilières remplissent les critères exigés pour une "cotation officielle" (comme prévu par la directive 79/279) [10]. Jusqu'à présent, la pratique consacrée par l'usage veut que tout marché réglementé doit assurer des fonctions de cotation pour tous les titres qu'il admet à la négociation. Cette obligation faite aux "marchés réglementés" d'assurer la cotation officielle des titres avant de pouvoir les négocier peut augmenter de manière significative les coûts: de ce fait, tous les marchés et bourses en concurrence n'auront pas la même ...[+++]


19. Reiterates that a visa-free agreement between the EU and Ukraine is one way of responding to calls from Ukrainian civil society and students who have demonstrated for democracy and other core European values; points out that such an agreement would step up exchanges and people-to-people contacts between civil societies, thus increasing mutual understanding, and would benefit economic exchanges; calls on the Commission to present a proposal to put Ukraine on the list of third countries wh ...[+++]

19. rappelle qu'un accord portant sur une exemption de visas entre l'Union et l'Ukraine constitue un moyen de répondre aux demandes des étudiants et de la société civile ukrainiens qui ont manifesté pour la démocratie ainsi que les autres valeurs européennes fondamentales; signale qu'un tel accord renforcerait les échanges et les contacts interpersonnels entre les sociétés civiles, ce qui améliorerait la compréhension mutuelle et serait profitable aux échanges économiques; invite la Commission à présenter une proposition visant à placer l'Ukraine sur la liste des pays tiers dont les ressortissants ne sont pas soumis à l'obligation de v ...[+++]


The Department of National Defence partners with the Atlantic Canada Opportunities Agency in hosting some 300 what I would call world-class thinkers, leaders, in many cases members of the military, members of the foreign service, academics, business people, bringing them together in a forum that allows for a free flow and exchange of information that is extremely powerful and useful in the formulation of policy, in sharing ideas, and in exchanging and pressing one another on emerging global is ...[+++]

Le ministère de la Défense nationale collabore avec l’Agence de promotion économique du Canada atlantique, l’APECA, pour accueillir quelque 300 penseurs et leaders de calibre mondial, dont beaucoup de militaires, de membres des services extérieurs, d’universitaires et de gens d’affaires. Le forum fournit aux participants un contexte propice à la libre circulation et à l’échange d’information, ce qui s’avère extrêmement utile pour élaborer des politiques, partager des idées et faire pression les uns sur les autres en ce qui a trait aux enjeux mondiaux émergents.


12. Calls on the Commission to support the learning mobility of professionals in the cultural and creative industries, including young entrepreneurs; favours EU and Member State initiatives on mobility, particularly for students, apprentices, trainees and young creators, whether qualified or in training, for the purpose of exchanging ideas and best practices and improving their language skills, as well as the development of residencies and workshops for artists, and calls on the Union and the Member States to remove barriers to free movement of persons a ...[+++]

12. demande à la Commission de soutenir la mobilité en matière d'apprentissage chez les professionnels des industries culturelles et créatives, notamment chez les jeunes entrepreneurs; encourage les initiatives de l'Union européenne et des États membres en matière de mobilité, en particulier des étudiants, des apprentis, des stagiaires et des jeunes créateurs, diplômés ou en cours de formation, consistant à encourager l'échange d'idées et de bonnes pratiques et à améliorer leurs qualifications linguistiques, ainsi que le développement des résidences et ateliers d'artiste, et demande à l'Union européenne et aux États membres de lever les ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
112. Believes that free trade remains a key cornerstone for Europe's economic growth and therefore calls for future multilateral and bilateral trade agreements to be drawn up in such a way that they form part of an industrial strategy based on fair global competition and reciprocity by European trading partners; takes the view that, in order to take into account the principle of sustainable development, social and environmental concerns and relevant standards should be incorporated in free trade agreements; considers that steps must ...[+++]

112. estime que le libre-échange demeure une pierre angulaire de la croissance économique européenne, et demande donc que les futurs accords de libre-échange bilatéraux et multilatéraux soient conçus de manière à faire partie d'une stratégie industrielle reposant sur une concurrence mondiale équitable et la réciprocité entre les partenaires commerciaux européens; considère que, de façon à prendre en compte le principe du développement durable, les questions sociales et environnementales ainsi que les normes pertinentes doivent être reflétées dans les accords de libre-échange; est d'avis qu'il faut veiller à ce que les entreprises europ ...[+++]


112. Believes that free trade remains a key cornerstone for Europe’s economic growth and therefore calls for future multilateral and bilateral trade agreements to be drawn up in such a way that they form part of an industrial strategy based on fair global competition and reciprocity by European trading partners; takes the view that, in order to take into account the principle of sustainable development, social and environmental concerns and relevant standards should be incorporated in free trade agreements; considers that steps must ...[+++]

112. estime que le libre-échange demeure une pierre angulaire de la croissance économique européenne, et demande donc que les futurs accords de libre-échange bilatéraux et multilatéraux soient conçus de manière à faire partie d'une stratégie industrielle reposant sur une concurrence mondiale équitable et la réciprocité entre les partenaires commerciaux européens; considère que, de façon à prendre en compte le principe du développement durable, les questions sociales et environnementales ainsi que les normes pertinentes doivent être reflétées dans les accords de libre-échange; est d'avis qu'il faut veiller à ce que les entreprises europ ...[+++]


It is called free and open exchange of debate and a free and democratic vote.

Cette solution consiste à permettre des échanges libres et ouverts et à tenir un vote libre et démocratique.


This framework agreement should by now have been replaced by a global agreement on interregional political and economic association, freeing up exchange, and encompassing Chile as well. This is what the Heads of State and Government of both parties called for at the summit held in Rio at the end of June 1999.

Cet accord-cadre aurait déjà dû céder sa place à un accord global d'association interrégionale politique, économique et de libéralisation des échanges, incluant également le Chili, comme l'ont demandé les chefs d'État et de gouvernement des deux parties lors du sommet de Rio, fin juin 1999.


This measure, together with the so-called Free-The-Power-Stations Decree, the launch of the Exchange and the Single Buyer System, along with what is hoped will be a solution to the problem of the separation between ownership and management of the national transmission network, could encourage the emergence of independent competing undertakings.

Cette mesure, associée au décret dit de "déblocage des centrales", au lancement des activités de la bourse et de l'Acheteur unique, ainsi que le passage souhaité à la séparation entre la propriété et la gestion du réseau national de transmission, pourrait faciliter l'apparition d'entreprises indépendantes et concurrentes.


Banking - the Commission issued a draft Communication (which will become an official interpretative Communication following consultations with Member States and interested parties) to clarify some grey areas in the interpretation of the Second Banking Directive (89/646/EEC), which could jeopardise the free provision of services in this field (cross-border services, the concept of "general good") Derivatives - the Council adopted a Common Position in September 1995 on a draft Directive which would allow Member States to recognise so-called bilateral netting agreements, conside ...[+++]

Banques - la Commission a publié un projet de communication (qui deviendra une communication interprétative officielle après les consultations avec les États membres et des parties intéressées) pour clarifier certaines zones grises dans l'interprétation de la deuxième directive bancaire (89/646/CEE), qui pourrait compromettre la prestation libre des services dans ce domaine (libre prestation des services transfrontaliers, le concept d'"intérêt général"). Instruments dérivés - le Conseil a adopté une position commune en septembre 1995 sur un projet de directive qui permettrait aux États membres de reconnaître des "accords de compensation ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Free calling exchange' ->

Date index: 2023-03-29
w