Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assure correct gas pressure
Ensure correct gas pressure
Establish constant gas mixture flow
Fossil fuel
Fossil fuels
Fossil-based fuels
Fuel gas
Fuel gas pressure
Fuel injector nozzle opening pressure
Fuel injector opening pressure
Fuel opening pressure
Gas governor station
Gas pressure regulator station
Gas pressure welding
Gas shock
Gas-filled shock absorber
Gas-pressure shock absorber
Gas-pressurized shock absorber
Natural gas
Nozzle opening pressure
Oxy-fuel flame
Oxy-fuel gas flame
Oxy-hydrogen fuel fuel
Oxy-hydrogen fuel gas
Oxyacetylene fuel
Oxyfuel flame
Oxyfuel gas flame
Oxygen-fuel gas flame
Pressure gas welding
Pressure reducing station
Pressure regulating station
Provide constant gas mixture flow

Traduction de «Fuel gas pressure » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fuel injector nozzle opening pressure [ fuel injector opening pressure | fuel opening pressure | fuel injector nozzle opening pressure | fuel injector opening pressure | nozzle opening pressure ]

pression d'ouverture de l'injecteur


oxy-hydrogen fuel fuel | oxy-hydrogen fuel gas | fuel gas | oxyacetylene fuel

gaz combustible


establish constant gas mixture flow | provide constant gas mixture flow | assure correct gas pressure | ensure correct gas pressure

assurer une bonne pression de gaz


oxyfuel flame [ oxy-fuel gas flame | oxyfuel gas flame | oxygen-fuel gas flame | oxy-fuel flame ]

flamme de gaz oxygéné [ flamme d'oxygène et gaz combustible | flamme d'oxygaz ]


gas-pressure shock absorber [ gas shock | gas-filled shock absorber | gas-pressurized shock absorber ]

amortisseur à gaz [ amortisseur à pression de gaz | amortisseur monotube à gaz sous pression ]


gas pressure welding | pressure gas welding

soudage aux gaz par pression


gas governor station | gas pressure regulator station | pressure regulating station

cabine de décompression | poste de détente


gas pressure regulator station | gas governor station | pressure reducing station

poste de détente | poste de détente du gaz


fossil fuel | fossil-based fuels | fossil fuels | natural gas

carburants fossiles | combustibles fossiles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to permit adaptation to the technical and scientific progress of Directive 98/70/EC, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of the addition of estimated typical and default values for biofuel pathways and the adaptation of the permitted analytical methods, relating to the fuel specifications, and of the vapour pressure waiver permitted for petrol containing bioethanol, as well as the establishment of greenhouse gas emission default values, as regards renewa ...[+++]

Afin de permettre l'adaptation de la directive 98/70/CE au progrès technique et scientifique, il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne en ce qui concerne l'ajout d'estimations de valeurs types et de valeurs par défaut pour les filières de production de biocarburants, ainsi que l'adaptation des méthodes analytiques autorisées, en relation avec les spécifications des carburants, et de la dérogation concernant la pression de vapeur autorisée pour l'essence contenant du bioéthanol, ainsi que l'établissement de valeurs par défaut p ...[+++]


(a) the version of Canadian Standards Association Standard CSA B51, Part 2, High-Pressure Cylinders for the Onboard Storage of Natural Gas as a Fuel for Automotive Vehicles, that is in effect 24 months before the date of the last manufacturing operation performed by the manufacturer who installed the fuel system, as shown on the manufacturer’s information label, or the date of manufacture of the completed vehicle, as shown on the c ...[+++]

a) la version de la norme CSA B51, partie 2, intitulée High-Pressure Cylinders for the Onboard Storage of Natural Gas as a Fuel for Automotive Vehicles, de l’Association canadienne de normalisation, qui est en vigueur 24 mois avant la date de la dernière opération de fabrication indiquée sur l’étiquette informative du fabricant qui a installé le circuit d’alimentation ou la date de fabrication du véhicule complet indiquée sur l’étiquette de conformité, ou une version plus récente de cette norme;


(2) Notwithstanding subsection (1), but subject to subsection (3), a foam installation described in paragraph (1) (e) is not required on a ship where the boiler room and the space containing the fuel oil installation are adequately protected by a permanent piping system for the discharge of smothering gas, steam, or water at high pressure.

(2) Par dérogation au paragraphe (1) mais sous réserve du paragraphe (3), un navire dont la chaufferie et le local renfermant l’installation de chauffe au mazout sont adéquatement protégés par un tuyautage permanent pour le déversement de gaz inerte, de vapeur ou d’eau sous forte pression, n’est pas tenu d’avoir l’installation à mousse décrite à l’alinéa (1)e).


Also, you are right that they will see an increase in the production of gas and oil, fossil fuels, so yes, there may be pressure for more use of fossil fuels instead of building up the renewable capacities.

Vous avez raison de dire qu'il y aura une hausse de la production de gaz et de pétrole, des combustibles fossiles, et il y aura peut-être donc des pressions pour accroître le recours aux combustibles fossiles au lieu de développer la capacité des énergies renouvelables.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Any fuel, even CNG, compressed natural gas, is under pressure; if that pressure gets compromised, guess what's going to happen?

Tout combustible, même le gaz naturel comprimé, le GNC, qui est sous pression; si cette compression est compromise, devinez ce qui va arriver?


We know that Canada has been exerting strong pressure on the European Union over. article 7a of the European fuel quality directive, which calls for recognition of the higher greenhouse gas intensity of fuel produced from oil shale and tar sands.

On sait que le Canada a fortement fait pression sur l'Union européenne, par rapport à l'article 7a de la directive européenne sur la qualité des carburants, qui exige la reconnaissance de l'intensité supérieure des émissions de gaz à effet de serre des carburants dérivés du gaz de schiste et des sables pétrolifères.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Directive 2009/30/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 amending Directive 98/70/EC as regards the specification of petrol, diesel and gas-oil and introducing a mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions and amending Council Directive 1999/32/EC as regards the specification of fuel used by inland waterway vessels and repealing Directive 93/12/EEC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2009/30/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0030 - EN - Directive 2009/30/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 modifiant la directive 98/70/CE en ce qui concerne les spécifications relatives à l’essence, au carburant diesel et aux gazoles ainsi que l’introduction d’un mécanisme permettant de surveiller et de réduire les émissions de gaz à effet de serre, modifiant la directive 1999/32/CE du Conseil en ce qui concerne les spécifications relatives aux carburants utilisés par les bateaux de navigation intérieure et abrogeant la directive 93/12/CEE (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - DIRECTIVE 200 ...[+++]


In particular, the Commission should be empowered to adopt implementing measures concerning the mechanism to monitor and reduce greenhouse gas emissions, to adapt the methodological principles and values necessary for assessing whether sustainability criteria have been fulfilled in relation to biofuels, to establish criteria and geographic ranges for highly biodiverse grassland, to revise the limit for the MMT content of fuel and to adapt to technical and scientific progress the methodology for the calculation of lifecycle greenhouse gas emissions, the permitted analytical methods related to the fuel specifications and t ...[+++]

Il convient, en particulier, d’habiliter la Commission à arrêter des mesures d’exécution concernant le mécanisme de surveillance et de réduction des émissions de gaz à effet de serre, à adapter les principes méthodologiques et les valeurs permettant de déterminer si les critères de durabilité ont été remplis en ce qui concerne les biocarburants, à établir des critères et des zones géographiques pour les prairies présentant une grande valeur sur le plan de la biodiversité, à réviser la teneur limite de MMT dans les carburants et à adapter en fonction des progrès techniques et scientifiques la méthode à utiliser pour le calcul des émission ...[+++]


Biofuels, which represent one means of achieving the targets laid down by the European Union for the reduction of greenhouse gas emissions, more specifically in the transport sector, should show a greenhouse gas reduction of at least 50% compared to fossil fuels in order to offset the negative effects of growing fuel crops, such as negative environmental effects (use of fertilisers, pesticides), increased competition for land, water and food, and increased pressure on natural forests and local communitiesIt would be appropriate to invest in research activ ...[+++]

Il convient que les biocarburants déterminent une réduction des gaz à effet de serre d'au moins 50% par rapport aux carburants fossiles, afin de compenser les effets négatifs des cultures végétales destinées à la production de carburant, tels que: effets environnementaux négatifs (utilisation d'engrais, pesticides), concurrence accrue pour les terres, l'eau et l'alimentation et pression accrue sur les forêts naturelles et les communautés locales. Il est souhaitable d'investir dans ...[+++]


Measuring instruments for fuel consumption, air consumption, temperature of coolant and lubricant, exhaust gas pressure and intake manifold depression, exhaust gas temperature, air intake temperature, atmospheric pressure, humidity and fuel temperature shall be used, as required.

Lorsqu'il y a lieu, des instruments de mesure doivent être utilisés pour la consommation de carburant, la consommation d'air, la température du liquide de refroidissement et du lubrifiant, la pression des gaz d'échappement et la dépression dans le collecteur d'admission, la température des gaz d'échappement, la température de l'admission d'air, la pression atmosphérique, l'humidité et la température du carburant.


w