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Acceleration due to gravity
Acceleration of a falling body
Acceleration of free fall
Acceleration of gravitation
Acceleration of gravity
Apparent gravity
By weight
Counterbalance
Counterbalance weight
Counterbalancing weight
Counterpoise
Counterweight
G
Gravitational acceleration
Gravity
Gravity acceleration
Gravity feed lubrication
Gravity lubrication
Gravity separator
Gravity weight
Gravity-feed circulating system
Mass fraction
Maximum weight
Per axle weight
Percent by weight
Percentage by mass
Percentage by weight
Specific gravity
Specific gravity separator
Specific weight
Total authorised weight
Total laden weight
Towing weight
Weight
Weight and center-of-gravity diagram
Weight and size
Weight by weight
Weight for weight
Weight grader
Weight-in-weight

Traduction de «Gravity weight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
counterweight | counterbalance | counterpoise | counterbalance weight | counterbalancing weight | gravity weight

contrepoids | poids d'équilibrage


weight grader [ gravity separator | specific gravity separator ]

séparateur par gravité


weight and center-of-gravity diagram

abaque de masses et centrage






by weight | mass fraction | percent by weight | percentage by mass | percentage by weight | weight by weight | weight for weight | weight-in-weight | w/w [Abbr.]

fraction massique | masse pour masse | pourcent par poids | pourcentage en masse | m/m [Abbr.]


gravity feed lubrication | gravity lubrication | gravity-feed circulating system

graissage par circulation par gravité


acceleration of gravity [ g | gravity acceleration | acceleration due to gravity | acceleration of a falling body | gravitational acceleration | acceleration of gravitation | acceleration of free fall | apparent gravity ]

accélération due à la pesanteur [ accélération de la pesanteur | accélération de gravité | accélération gravimétrique | accélération gravitationnelle ]


acceleration due to gravity | acceleration of gravity | gravity acceleration

acceleration de la pesanteur | accélération due à la gravité | accélération due à la pesanteur


weight and size [ maximum weight | per axle weight | total authorised weight | total laden weight | towing weight ]

poids et dimensions [ gabarit | poids maximal | poids par essieu | poids remorquable | poids total autorisé | poids total en charge ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The dry matter content shall be determined according to the specific gravity of the solution diluted in a proportion of 1 to 1 by weight and, for solid products, by drying.

La teneur en matière sèche est déterminée d'après la densité de la solution diluée dans la proportion en poids de 1 à 1, et pour les produits solides par séchage.


The discussion paper that the Law Times was reporting on had to do with what is called proportionality, which is one of the fundamental principles of sentencing. It is the idea that a sentence should be proportional in gravity, weighted to the gravity, of the offence committed.

Le document de travail dont a fait état le Law Times portait sur ce qu'on appelle la proportionnalité des peines, l'un des principes fondamentaux en matière de détermination de la peine, c'est-à-dire que la peine doit être établie en fonction de la gravité de l'infraction commise et y être proportionnelle.


(8) Where the weight of a mobile platform changes by more than 1 per cent of the lightship weight, a deadweight survey shall be carried out at the earliest opportunity and an up-to-date value of the lightship centre of gravity shall be recorded in the operations manual.

(8) Lorsque le poids de la plate-forme mobile varie de plus de 1 pour cent par rapport au poids lège, une étude de port en lourd doit être effectuée dès que possible et une valeur à jour du centre de gravité lège doit être inscrite dans le manuel d’exploitation.


(8) Where the weight of a mobile offshore platform changes by more than 1 per cent of the lightship weight, a deadweight survey shall be carried out at the earliest opportunity and an up-to-date value of the lightship centre of gravity shall be recorded in the operations manual.

(8) Lorsque le poids de la plate-forme mobile au large des côtes varie de plus de 1 pour cent par rapport au poids lège, une étude de port en lourd doit être effectuée dès que possible et une valeur à jour du centre de gravité lège doit être inscrite dans le manuel d’exploitation.


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(3) Detailed weight calculations showing the differences of weight and centres of gravity may be used in lieu of the inclining test required by subsection (2), in respect of a surface or self-elevating mobile platform of a design that is identical with regard to hull form and arrangement to that of a platform for which an inclining test has been carried out, if the accuracy of the calculations is confirmed by a deadweight survey.

(3) Des calculs de poids détaillés montrant les différences de poids et de centres de gravité peuvent être utilisés au lieu de l’essai d’inclinaison exigé par le paragraphe (2), pour la plate-forme mobile soit de surface, soit auto-élévatrice, dont la coque est de conception identique, en ce qui a trait à sa forme et à son aménagement, à une plate-forme ayant subi un essai d’inclinaison, si la précision des calculs est confirmée par une étude de port en lourd.


(3) Detailed weight calculations showing the differences of weight and centres of gravity may be used in lieu of the inclining test required by subsection (2), in respect of a surface or self-elevating mobile offshore platform of a design that is identical with regard to hull form and arrangement to that of a platform for which an inclining test has been carried out, if the accuracy of the calculations is confirmed by a deadweight survey.

(3) Des calculs de poids détaillés montrant les différences de poids et de centres de gravité peuvent être utilisés au lieu de l’essai d’inclinaison exigé par le paragraphe (2), pour la plate-forme mobile au large des côtes soit de surface, soit auto-élévatrice, dont la coque est de conception identique, en ce qui a trait à sa forme et à son aménagement, à une plate-forme ayant subi un essai d’inclinaison, si la précision des calculs est confirmée par une étude de port en lourd.


The test vehicle shall be loaded so that a test occupant weight or equivalent is placed in the operator seating position and the front outermost occupant seating position so that the centre of gravity of the weight(s) is 152 mm above the lowest point of the occupant-supporting surface and 254 mm forward of the seat back.

Le véhicule d’essai doit être chargé de manière à ce que le poids de l’occupant d’essai ou un poids équivalent soit placé sur la place assise du conducteur et la place assise de l’occupant la plus en avant afin que le centre de gravité du ou des poids soit situé à 152 mm au-dessus du point le plus bas de la surface d’appui des occupants et à 254 mm en avant du dossier.


The test vehicle shall be loaded so that a test occupant weight or equivalent is placed in each seating position so that the centre of gravity of the weight(s) is 152 mm above the lowest point of the occupant-supporting surface and 254 mm forward of the seat back.

Le véhicule d’essai doit être chargé de manière à ce que le poids de l’occupant d’essai ou un poids équivalent soit placé sur chaque place assise afin que le centre de gravité du ou des poids soit situé à 152 mm au-dessus du point le plus bas de la surface d’appui des occupants et à 254 mm en avant du dossier.


All combinations of load reasonably expected to occur within, and sufficiently beyond, the weights, centre of gravity range, operational envelope and life of the aircraft must be considered.

Toutes les combinaisons de charge susceptibles de survenir dans les limites des poids, de la gamme de centrage, de l'enveloppe opérationnelle et de la durée d'exploitation de l'aéronef, et même au-delà de ces limites, doivent être envisagées.


All combinations of load reasonably expected to occur within, and sufficiently beyond, the weights, centre of gravity range, operational envelope and life of the aircraft must be considered.

Toutes les combinaisons de charge susceptibles de survenir dans les limites des poids, de la gamme de centrage, de l'enveloppe opérationnelle et de la durée d'exploitation de l'aéronef doivent être envisagées en prévoyant une marge suffisante.


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