Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Disaster relief workers
HA+SDR
Humanitarian Aid and Swiss Disaster Relief Unit
Humanitarian Aid and the Swiss Humanitarian Aid Unit
Humanitarian aid actors
Humanitarian aid representatives
Humanitarian relief actors
SDR
Swiss Disaster Relief Unit
Swiss Humanitarian Aid Unit
UNDRO
United Nations Disaster Relief Organisation

Traduction de «Humanitarian Aid and Swiss Disaster Relief Unit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Humanitarian Aid and Swiss Disaster Relief Unit [ HA+SDR ]

Division Aide humanitaire et Corps suisse d'aide en cas de catastrophe [ AH+ASC ]


Humanitarian Aid and Swiss Disaster Relief Unit | HA+SDR [Abbr.]

Division Aide humanitaire et Corps suisse d'aide en cas de catastrophe | AH+ASC [Abbr.]


Swiss Disaster Relief Unit | SDR [Abbr.]

Corps suisse d'aide en cas de catastrophe | ASC [Abbr.]


Swiss Disaster Relief Unit [ SDR ]

Corps suisse d'aide en cas de catastrophe (1) | Corps suisse pour l'aide en cas de catastrophe (2) [ ASC ]


disaster relief workers | humanitarian relief actors | humanitarian aid actors | humanitarian aid representatives

acteurs de l’aide humanitaire


Office of the United Nations Disaster Relief Coordinator | United Nations Disaster Relief Organisation | UNDRO [Abbr.]

Bureau du coordinateur des Nations Unies pour les secours en cas de catastrophe | ONUSCD [Abbr.]


Humanitarian Aid and the Swiss Humanitarian Aid Unit [ HA/SHA ]

Aide humanitaire et Corps suisse d'aide humanitaire [ AH/CSA ]


Swiss Humanitarian Aid Unit

Corps suisse d'aide humanitaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Better linkages should be ensured between humanitarian needs assessments in the early phases of disaster relief and subsequent recovery and development assessment approaches, such as Post-Disaster Needs Assessments (PDNA).

Il convient de mieux relier l'évaluation des besoins humanitaires dans les premières phases d'envoi des secours lors de catastrophes et les démarches qui ont lieu ensuite pour estimer les besoins, comme l'évaluation des besoins d'après-catastrophe (PDNA).


Understand and explain the requirements, constraints and objectives of the various stakeholders and the challenges of coordinating stakeholders in humanitarian action, linking disaster relief and rehabilitation and building resilience.

comprennent et expliquent les exigences, les contraintes et les objectifs des différentes parties prenantes et les difficultés à coordonner les parties prenantes dans l'action humanitaire, à lier l'aide d'urgence et la réhabilitation en cas de catastrophe et à renforcer les capacités de résilience.


Furthermore, various operations of an exceptional nature, such as flights for urgent humanitarian reasons, search and rescue in emergency situations, medical assistance, and disaster relief, should be exempted from this Regulation.

En outre, il convient d’exempter de l’application du présent règlement diverses opérations de nature exceptionnelle telles que les vols opérant pour des raisons d’urgence humanitaire, les opérations de recherche et de sauvetage en situation d’urgence, l’aide médicale ainsi que les opérations de secours en cas de catastrophe.


welcomes the plans to strengthen the MIC as the body that coordinates both disaster relief operations within the Community's territory and humanitarian operations outside the EU, particularly in those countries most vulnerable to disasters and with the lowest so-called ‘Human Development Index’ of the United Nations.

se félicite du renforcement prévu des MIC en tant qu'outils de coordination des interventions, que ce soit pour prêter assistance en cas de catastrophe sur le territoire de l'Union ou pour effectuer des opérations humanitaires dans des pays tiers, en particulier dans les pays les plus vulnérables aux catastrophes et présentant les «indices de développement humain» des Nations unies les plus faibles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The use of civil protection resources and military assets in response to humanitarian situations must be in line with the Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in complex emergencies (10) and the Oslo Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in International Disaster Relief (11), in particular to safeguard compliance with the humanitarian principles of neutrality, humanity, impartiality and i ...[+++]

Le recours à des ressources et moyens militaires et à la protection civile pour des opérations humanitaires doit être conforme aux directives sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile en cas de situations d'urgence complexes (10) et aux directives d'Oslo sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations internationales de secours en cas de catastrophe (11), notamment pour garantir le respect des principes humanitaires de neutralité, d'h ...[+++]


The use of civil protection resources and military assets in response to humanitarian situations must be in line with the Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in complex emergencies and the Oslo Guidelines on the Use of Military and Civil Defence Assets in International Disaster Relief , in particular to safeguard compliance with the humanitarian principles of neutrality, humanity, impartiality and i ...[+++]

Le recours à des ressources et moyens militaires et à la protection civile pour des opérations humanitaires doit être conforme aux directives sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile en cas de situations d'urgence complexes et aux directives d'Oslo sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations internationales de secours en cas de catastrophe , notamment pour garantir le respect des principes humanitaires de neutralité, d'humanité, ...[+++]


These have been encapsulated in the ‘Code of Conduct for the International Red Cross and Red Crescent Movement and Non-Governmental Organisations in Disaster Relief’ and broadly incorporated in the ‘Humanitarian Charter’.

Ces normes et principes sont énoncés dans le «Code de conduite pour le Mouvement international de la Croix-Rouge et du Croissant-Rouge et pour les organisations non gouvernementales (ONG) lors des opérations de secours en cas de catastrophe» et largement repris dans la «Charte humanitaire».


The Community's humanitarian aid shall comprise assistance, relief and protection operations on a non-discriminatory basis to help people in third countries, particularly the most vulnerable among them, and as a priority those in developing countries, victims of natural disasters, man-made crises, such as wars and outbreaks of fighting, or exceptional situations or circumstances comparable to natural or man-made disasters. It shall ...[+++]

L'aide humanitaire de la Communauté comporte des actions non discriminatoires d'assistance, de secours et de protection en faveur des populations des pays tiers, notamment les populations les plus vulnérables et en priorité celles des pays en développement, victimes de catastrophes naturelles, d'événements d'origine humaine, tels que les guerres et les conflits, ou de situations et circonstances exceptionnelles comparables à des calamités naturelles ou causées par l'homme, et ceci durant le temps nécessaire pour f ...[+++]


The Commission wishes to develop links between humanitarian assistance, the strategy for relief, rehabilitation and development (LRRD) and the strategy for disaster risk reduction (DRR).

La Commission souhaite développer les liens entre l’assistance humanitaire, la stratégie pour l’aide d’urgence, la réhabilitation et le développement (LRRD) et celle pour la réduction des risques de catastrophes (RRC).


Lastly, the EU should reinforce the link between disaster relief, rehabilitation and development (LRRD) based on experiences and lessons learnt, and through cooperation between humanitarian aid actors and development aid actors (especially in situations of complex crisis and state fragility).

Enfin, l'UE doit renforcer le lien entre l'aide d'urgence, la réhabilitation et le développement (LARD), sur la base des expériences et des enseignements acquis, et à travers la coopération des acteurs de l’aide humanitaires et de l’aide au développement (notamment dans des situations de crise complexes et d'instabilité du pays).




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Humanitarian Aid and Swiss Disaster Relief Unit' ->

Date index: 2022-04-23
w