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Community Education Branch
Indian and Métis Education Branch
Indian and Métis Education Unit

Traduction de «Indian and Métis Education Branch » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Indian and Métis Education Unit [ Indian and Métis Education Branch | Community Education Branch ]

Indian and Métis Education Unit [ Indian and Métis Education Branch | Community Education Branch ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
After 40 years of advocating for and representing the interests of off-reserve non-status and status Indians and Metis Aboriginal peoples living in urban, rural, remote and isolated areas throughout Canada, we see that the main ways to improve the socio-economic conditions of our constituency are education, economic development and supporting human rights legislation, such as the matrimonial real property act.

Après avoir défendu et représenté les intérêts des Indiens non inscrits et des Indiens inscrits vivant hors réserve, de même que des Métis résidant dans les régions urbaines, rurales, éloignées et isolées du Canada, nous en sommes venus à conclure que les principaux moyens d'améliorer les conditions socioéconomiques de ceux que nous représentons sont l'éducation, le développement économique ...[+++]


If it means more money funnelled through Indian Affairs; if it means a bigger department; if it means re-engineering staffing in the education branch of Indian Affairs, so be it.

Si cela veut dire qu'il faut financer davantage Affaires indiennes; si cela veut dire qu'il faut un plus gros ministère; si cela veut dire qu'il faut réorganiser le personnel au sein de la direction générale de l'éducation d'Affaires indiennes, soit.


Our witnesses today are the Honourable Andy Scott, Minister of Indian Affairs and Northern Development, and from the Department of Indian Affairs and Northern Development we have Mr. Paul LeBlanc, senior assistant deputy minister, regional operations support and services; and Line Paré, director general of the education branch.

Nos témoins d'aujourd'hui sont l'honorable Andy Scott, ministre des Affaires indiennes et du Nord canadien; Paul LeBlanc, sous-ministre adjoint principal, Soutien aux opérations régionales et prestation de services; Line Paré, directrice générale, Direction générale de l'éducation.


Ms. Line Paré (Director General, Education Branch, Department of Indian Affairs and Northern Development): The Education Branch's head offices are staffed by 33 employees.

Mme Line Paré (directrice générale, Direction générale de l'éducation, ministère des Affaires indiennes et du Nord canadien): Il y a 33 personnes à l'administration centrale de la Direction générale de l'éducation.


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Mr. Scott: The fact that the provinces had as much interest as we did in off-reserve status and non-status Indians and Metis, and that they celebrated this bill demonstrated to what extent it dealt with those issues of health care, special programs for Metis specifically, post-secondary education and access to post-secondary education.

M. Scott : Le fait que les provinces se soient intéressées autant que nous aux Métis et aux Indiens inscrits et non-inscrits vivant hors réserve, et qu'elles se soient félicitées de ce projet de loi montre jusqu'à quel point l'accord traitait de questions comme les soins de santé, les programmes spéciaux pour les Métis, l'éducation postsecondaire et l'accès à l'éducation postsecondaire.




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Date index: 2021-06-14
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