Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Department of information technology
EURYCLEE
Grande école
Higher education
ICT
ICT in education
IT department
IT service
Information and communication technologies
Information and communications technologies
Information technologies in education
Information technology department
Information technology service
Institute of technology
NICT
NIT
NITEC
National Information Technology in Education Centre
New information and communication technologies
New information and communications technologies
New information technologies
Tertiary education

Traduction de «Information technologies in education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Information technologies in education: the quest for quality software [ Information technologies in education ]

Les technologies de l'information et l'éducation : choisir les bons logiciels [ Les technologies de l'information et l'éducation ]


Special Account for the UNESCO Institute for Information Technologies in Education

Compte spécial pour l'Institut de l'UNESCO pour l'application des technologies de l'information à l'éducation


Educational opportunities on Canada's information highway: the use and deployment of communications and information technologies in education

Les possibilités éducatives de l'autoroute de l'information au Canada : utilisation et instauration des technologies de l'information et communications en éducation


information and communication technologies in education | ICT in education

technologies de l'information et de la communication pour l'éducation | TICE | technologies de l'information et de la communication pour l'enseignement


Network of national information centres on new information technologies and education in the Member States of the European Community | EURYCLEE [Abbr.]

Réseau des centres nationaux d'information sur les nouvelles technologies de l'information et l'éducation dans les Etats membres de la Communauté européenne | EURYCLEE [Abbr.]


Network of National Information Centres on New Information Technologies and Education in the Member States of the European Community | EURYCLEE [Abbr.]

Réseau des centres nationaux d'information sur les nouvelles technologies de l'information et l'éducation dans les Etats membres de la Communauté européenne | EURYCLEE [Abbr.]


National Information Technology in Education Centre | NITEC [Abbr.]

Centre national d'informatique dans l'éducation


higher education [ grande école | institute of technology | tertiary education ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]


information and communication technologies | ICT | information and communications technologies | new information and communication technologies | NICT | new information and communications technologies | new information technologies | NIT

technologies de l'information et de la communication | TIC | technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information et de la communication | NTIC | nouvelles technologies de l'information et des communications | nouvelles ...[+++]


information technology department | IT department | department of information technology | information technology service | IT service

service des technologies de l'information | STI | service des TI | STI | service des nouvelles technologies de l'information et de la communication | service des NTIC | service NTIC
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes, measures under the IST (Information Society Technology) programme on education and training [8], and projects funded via the Education Multimedia Task Force, thousands of students, teachers, trainers, businesses and organisations have taken part in projects on the use of information and communication technologies in education.

A travers les programmes Socrates et Leonardo da Vinci, les actions du programme IST (Information Society Technology) [8] sur l'éducation et la formation, et les projets financés au titre de la Task Force Multimédia Educatif, des milliers d'étudiants, d'enseignants et de formateurs, d'entreprises et d'organisations, ont été impliqués dans des projets traitant de l'utilisation des technologies de l'information et de la communication dans l'éducation.


Also concerned will be networks such as EUN - European Schoolnet [26], the thematic networks developed under Socrates, the European Parents Association, European teachers' and students' organisations and various European associations operating at different educational levels with experience in the use of information and communication technologies in education.

Ceci concernera également des réseaux tels que EUN - European Schoolnet [26], les réseaux thématiques développés dans SOCRATES, l'association européenne des parents d'élèves, les associations européennes d'enseignants, les associations d'étudiants et les associations européennes intervenant aux différents niveaux d'éducation et ayant une expérience dans le domaine de l'utilisation pédagogique des technologies de l'information et de la communication.


This Action Plan will enable exchange of experience in the key areas of policy on the use of information and communication technology for education and training to be strengthened, e.g.: financing of infrastructure, equipment and network access; training strategies; support for the development of quality content and services; evaluation methods; monitoring of developments and forward studies.

Le présent Plan d'Action permettra d'intensifier et de structurer des échanges d'expériences dans des domaines-clés des stratégies d'utilisation des technologies de l'information et de la communication pour l'éducation et la formation, par exemple : le financement des infrastructures, des équipements et de l'accès aux réseaux ; les stratégies de formation ; le support au développement de contenus et de services de qualité ; les méthodes d'évaluation ; le suivi des évolutions et les études de prospective.


Underlines the importance of ensuring gender mainstreaming in the education sector by promoting digital literacy and the participation of women and girls in ICT education and training through the inclusion of coding, new media and technologies in education curricula at all levels, as well as extra-curricular, informal and non-formal education, and in all types of education and training, including for teaching staff, in order to red ...[+++]

souligne l'importance de veiller à intégrer la dimension d'égalité entre les hommes et les femmes dans le secteur de l'éducation en promouvant la culture numérique ainsi que l'éducation et la formation des femmes et des filles dans le domaine des TIC grâce à l'intégration du codage, des nouveaux médias et des nouvelles technologies dans les programmes d'enseignement à tous les niveaux, ainsi que dans les activités périscolaires et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes; regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas and the disabled are the least likely to participate, and considers they must be offered different, suitable programmes and methods; in this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer; déplore, à cet égard, le fait que les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d'autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux ...[+++]


32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes; regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas and the disabled are the least likely to participate, and considers they must be offered different, suitable programmes and methods; in this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer; déplore, à cet égard, le fait que les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d'autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux ...[+++]


6. Stresses the importance that all citizens have equal access and opportunity to take part in life long learning programs, and regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas, and the disabled being the least likely to participate in the societies. They must be offered different, suitable programmes and methods.In this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the ...[+++]

6. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer, et déplore, à cet égard, le fait que dans toutes les sociétés, les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d’autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux ...[+++]


32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes, and regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas, and the disabled are the least likely to participate in society. They must be offered different, suitable programmes and methods. In this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'apprentissage tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer, et déplore, à cet égard, le fait que dans toutes les sociétés, les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d’autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent tout particulier devrait être mis sur l'éducation et la formation des travailleurs et des chômeurs aux ...[+++]


These actions will continue to stimulate advances in knowledge in areas such as health, [22] consumer protection, energy, the environment, development aid, agriculture and fisheries, biotechnology, information and communication technologies, transport, education and training, employment, social affairs and economic cohesion, justice and home affairs. [23]

Ces actions continueront à stimuler le progrès des connaissances dans des domaines comme la santé [22], la protection des consommateurs, l'énergie, l'environnement, l'aide au développement, l'agriculture et la pêche, les biotechnologies, les technologies de l'information et de la communication, les transports, l'éducation et la formation, l'emploi, les affaires sociales et la cohésion économique, la justice et les affaires intérieures [23].


On the community side, its implementation will take place via existing programmes and instruments including in particular education and training programmes, structural funds, and the 5 Framework Programme – Information Society Technologies Programme (IST) addressing research and technological development on technologies for education and training, through new approaches to lifelong learning, and innovative ways of integrating multi ...[+++]

Du côté communautaire, sa mise en œuvre se fera via des programmes et instruments existants, comprenant en particulier des programmes en matière d'éducation et de formation, les Fonds structurels et le cinquième programme-cadre - le programme relatifs aux technologies de la société de l'information (TSI) traitant de la recherche et du développement technologique en matière d'éducation et de formation par le biais de nouvelles approches de l'apprentissage tout au long de la ...[+++]


w