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Ad valorem percentage rule
Apply rules to sport games
Apply sport games rules
Apply sport rules to games
Competition rules
Computer-based message system
Computer-based messaging system
Draft mediation service rules
Draft the rules of the mediation service
E-mail
E-mail message
E-mail rule
E-message
EU competition rules
EU rules on competition
Electronic mail message
Electronic message
Electronic messaging system
Email
Email message
Enforce the rules of the mediation service
Establish the rules of the mediation service
Fully understand language rules
Have perfect command of language rules
Implement rules to sport competitions
Mail
Mail rule
Mailing rule
Master language rules
Mastering language rules
Message handling system
Message rule
Message system
Messaging system
Percentage value added rule
Percentage value added rule of origin
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Rules on competition
X% value added rule

Traduction de «Message rule » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
e-mail rule | message rule | mail rule | mailing rule

règle de messagerie | règle de message | règle de courrier


draft mediation service rules | establish the rules of the mediation service | draft the rules of the mediation service | enforce the rules of the mediation service

élaborer le règlement d'un service de médiation


apply rules to sport games | implement rules to sport competitions | apply sport games rules | apply sport rules to games

appliquer les règles d'un sport


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

maîtriser les règles d’une langue


ad valorem percentage rule | percentage value added rule | percentage value added rule of origin | X% value added rule

critère du pourcentage ad valorem | règle de la valeur ajoutée de X % | règle du pourcentage ad valorem


competition rules | EU competition rules | EU rules on competition | rules on competition

gles de concurrence


UN Standard minimum rules for the administration of juvenile justice (The Beijing Rules) | United Nations Standard Minimum Rules for the Administration of Juvenile Justice ( The Beijing Rules )

règles minima concernant l'administration de la justice pour mineurs ( règles de Beijing de 1986) des Nations unies


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]


electronic messaging system | messaging system | message system | message handling system | computer-based messaging system | computer-based message system

système de messagerie | système de messagerie électronique | SME


e-mail | email | email message | e-mail message | electronic mail message | electronic message | e-message | mail

courriel | courrier électronique | message électronique | courriélec | e-mail | mail | courriél
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EXCEPTIONS Rule 4-2(8)(b): Evening suspension delayed when Senators’ Statements extended Rule 7-4(2): Debate to continue beyond ordinary time of adjournment and no evening suspension Rule 16-1(4): Adjournment delayed after receipt of message Rule 16-1(8): Message on Royal Assent

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 4-2(8)b) : Début de la suspension du soir différé si la période des déclarations de sénateurs est prolongée Article 7-4(2) : Débat au-delà de l’heure fixée pour la clôture de la séance et aucune suspension du soir Article 16-1(4) : Levée de la séance différée après réception d’un message Article 16-1(8) : Message concernant la sanction royale


47. Despite the requirements of section 43, a receiving participant is relieved of its obligation set out in that section to make the amount of a payment message available to the payee and shall return the amount of that payment message to the sending participant, in accordance with any procedures that may be set out in the rules, if a prior request has been made by the payee that the amount of the payment message not be made available to it or the receiving participant cannot make the amount of a payment ...[+++]

47. Malgré les exigences de l’article 43, le participant destinataire est libéré de l’obligation, prévue à cet article, de mettre le montant d’un message de paiement à la disposition du bénéficiaire et il en retourne le montant au participant expéditeur, conformément aux procédures établies dans les règles, le cas échéant, si le bénéficiaire a préalablement demandé que le montant du message de paiement ne soit pas mis à sa disposition ou s’il est impossible au participant destinataire de mettre ce montant à la disposition du bénéficiaire parce que, selon le cas :


(2) If a tranche 2 payment message does not pass the risk control tests for tranche 2 payment messages, the payment message is, subject to any conditions that may be set out in the rules, placed in the payment queue or returned to the sending participant.

(2) Si un message de paiement de tranche 2 ne subit pas avec succès les contrôles de limitation du risque applicables, le message de paiement est ajouté à la file d’attente de paiement ou retourné au participant expéditeur, sous réserve des conditions prévues dans les règles, le cas échéant.


(2) If a tranche 1 payment message does not pass the risk control tests for tranche 1 payment messages, the payment message is, subject to any conditions that may be set out in the rules, placed in the payment queue or returned to the sending participant.

(2) Si un message de paiement de tranche 1 ne subit pas avec succès les contrôles de limitation du risque applicables, le message de paiement est ajouté à la file d’attente de paiement ou retourné au participant expéditeur, sous réserve des conditions prévues dans les règles, le cas échéant.


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EXCEPTION Rule 7-4(5): Question put on time-allocated order Rule 9-6: 15-minute bells for scheduled vote Rule 12-30(4): Deferred vote on report Rule 16-1(6): Standing vote may be postponed if in conflict with message

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 7-4(5) : Mises aux voix sur une affaire avec débat restreint Article 9-6 : Sonnerie durant 15 minutes pour un vote à une heure fixée Article 12-30(4) : Report du vote sur le rapport Article 16-1(6) : Report d’un vote qui coïncide avec l’événement annoncé dans un message


While, on the one hand, it seems to me that over-involvement of the European Union in cultural activity in the Member States is not necessary, I think, on the other, that in view of what is happening today in Tunisia, but also in view of the events of two months ago in Belarus, it is important that the European Union, with its cultural message and its message about democracy and the rule of law, addresses itself to the young elite of neighbouring countries, and that money is found for youth exchanges, joint courses of study, travel, t ...[+++]

Si, d’une part, il me semble que l’implication excessive de l’Union européenne dans l’activité culturelle des États membres n’est pas nécessaire, je pense que, de l’autre, compte tenu de ce qui se passe aujourd’hui en Tunisie, mais aussi des évènements d’il y a deux mois en Biélorussie, il importe que l’Union européenne, avec son message culturel et son message sur la démocratie et l’état de droit, s’adresse à la jeune élite des pays voisins et que de l’argent soit trouvé pour financer les échanges de jeunes, les cycles d’études communs, les voyages, la création d’universités et l’aide aux programmes éducatifs.


The European Parliament sends out loud and clear messages with this report: the message that the EU should get strongly involved in the South Caucasus, the message that the EU can play a decisive role in the region and the message that the EU should increase financial and technical assistance to help Georgia, Armenia and Azerbaijan to reform their administration and to develop their democratic institutions, to encourage civil society to interact and to strengthen these nations’ commitments to the European values of respect for human rights, fundamental freedoms and the rule of law. ...[+++]

Avec ce rapport, le Parlement européen émet des messages on ne peut plus clairs: à savoir, que l’UE doit s’impliquer fortement dans le Caucase du Sud; que l’UE peut jouer un rôle décisif dans la région; et que l’UE doit intensifier son assistance financière et technique pour aider la Géorgie, l’Arménie et l’Azerbaïdjan à réformer leur administration et à développer leurs institutions démocratiques, pour encourager la société civile dans le sens de plus d’interaction, et pour renforcer les engagements de ces nations vis-à-vis des val ...[+++]


Would we not also like to be in a position where we can contribute to the Commission’s work? Ladies and gentlemen, very often, we hide – and I am talking about us as a whole political class, of course – behind respect for rules and procedures without even attempting to make genuine changes to them or to the way they are applied. Changes that would be for the better, of course. This is the message I want to be conveyed as an addendum to this debate.

Chers collègues, nous nous cachons très souvent - et quand je dis "nous", je parle évidemment de la classe politique dans son ensemble - derrière le respect des règles et des procédures, sans jamais tenter de les changer vraiment ou de les forcer, dans un sens positif naturellement : voilà le message que je veux lancer en marge de cette discussion.


(43) To facilitate effective enforcement of Community rules on unsolicited messages for direct marketing, it is necessary to prohibit the use of false identities or false return addresses or numbers while sending unsolicited messages for direct marketing purposes.

(43) Afin de faciliter la mise en œuvre effective des règles communautaires relatives aux messages de prospection directe non sollicités, il importe d'interdire d'émettre des messages non sollicités à des fins de prospection directe sous une fausse identité, une fausse adresse de réponse ou un faux numéro.


Despite this, the communication sends a clear message, that the cross-border provision of investment services to professional investors should already be subject to home country conduct-of-business rules alone.

En dépit de ces lacunes, le message de la communication est clair : la prestation transfrontalière de services d’investissement aux investisseurs professionnels devrait déjà être soumise aux seules règles de conduite du pays d’origine.


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