Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A multimedia system
Accreditation of learning outcomes
Assemble multimedia equipment
Assessment of learning outcomes
Assist multimedia operator
Assist multimedia operators
Assist operators of multimedia
Certification of learning outcomes
Construct multimedia equipment
Fill in for the multimedia operator
Multimedia Learning Group
Multimedia Learning Technologies Centre
Multimedia distance learning
Multimedia distance training
Multimedia learning
Multimedia structure
Multimedia system
Multimedia systems
Multimedia-based learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Set up multimedia equipment
Setting up multimedia equipment
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «Multimedia learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
multimedia learning [ multimedia-based learning ]

apprentissage multimédia


Multimedia Learning Technologies Centre

Centre de technologies d'apprentissage et multimédia


Multimedia Learning Group

Groupe de l'apprentissage multimédia


multimedia distance learning | multimedia distance training

formation à distance multimédia | formation multimédia à distance


multimedia distance learning

enseignement à distance multi-média


Task Force on Multimedia Educational Software (Lifelong learning in the Information Society)

Task Force Logiciels éducatifs multimedia


assemble multimedia equipment | construct multimedia equipment | set up multimedia equipment | setting up multimedia equipment

mettre en place du matériel multimédia


a multimedia system | multimedia system | multimedia structure | multimedia systems

systèmes multimédia


assist multimedia operators | assist operators of multimedia | assist multimedia operator | fill in for the multimedia operator

assister un opérateur multimédia


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
* the European Investment Bank, in the framework of its policy directed to the promotion of human capital development, to seek to support the implementation of lifelong learning as described in this Communication, e.g. through funding infrastructure for teachers' training and local learning centres, multimedia learning software and content and training programmes developed by enterprises; [41]

* la Banque européenne d'investissement, dans le cadre de sa politique de promotion du développement du capital humain, à soutenir la mise en oeuvre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie ainsi que le décrit la présente Communication, par exemple au travers de financement d'infrastructures destinées aux centres de formation des enseignants et aux centres locaux d'apprentissage, de logiciels et de contenus d'apprentissage multimédia et de programmes de formation conçus par les entreprises [41].


By connecting all of Canada's 22,000 schools, libraries and learning institutions, we will make life-long learning an affordable reality for Canadians while Canada becomes a laboratory for the creation of interactive, multimedia learning software and networks.

En reliant les 22 000 écoles, bibliothèques et institutions d'enseignement du Canada, nous assurerons l'accès à l'éducation continue à tous les Canadiens, puisque le Canada deviendra un laboratoire de logiciels et de réseaux informatiques interactifs et multimédia.


provide increased access to high-speed Internet service for classrooms and libraries and stimulate the production of Canadian multimedia learning content and applications.

s'appuiera sur le succès du programme Rescol pour fournir aux salles de classe et aux bibliothèques un meilleur accès à Internet à haute vitesse et stimuler la production canadienne de contenus d'apprentissage et d'applications dans le domaine du multimédia.


By working with private and public sector partners to ensure that all of CanadaÂs 16,500 schools and 3,400 libraries are connected to the Internet by 1998 we are helping to make online learning a reality for Canadians and we are setting the conditions for Canada to become a laboratory for the creation of multimedia learning software and networks.

En collaborant avec des partenaires des secteurs privé et public afin de nous assurer que les 16 500 écoles et 3 400 bibliothèques du Canada seront branchées à Internet d'ici 1998, nous contribuons à faire en sorte que l'apprentissage en direct devienne réalité pour les Canadiens et nous créons les conditions pour que le pays devienne un laboratoire où seront mis au point les logiciels et les réseaux d'apprentissage multimédia interactif.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Knowledge, cognitive and learning systems: semantic systems; capturing and exploiting knowledge embedded in web and multimedia content; bio-inspired artificial systems that perceive, understand, learn and evolve, and act autonomously; learning by convivial machines and humans based on a better understanding of human cognition.

Connaissance, systèmes cognitifs et à capacité d'apprentissage: systèmes sémantiques complexes; saisie et exploitation de connaissances enfouies dans des contenus web et multimédias; systèmes artificiels bio-inspirés capables de percevoir, de comprendre, d'apprendre et d'évoluer ainsi que d'agir de manière autonome; apprentissage au moyen de machines faciles à utiliser et d'êtres humains, fondé sur une meilleure compréhension de la cognition humaine.


(xv) to promote partnership between the public and private sectors as a contribution to the development of e-Learning in order to encourage exchange of experiences, the dialogue on future requirements for multimedia learning materials; and technology transfer.

xv) à promouvoir les partenariats entre les secteurs public et privé, qui contribueront au développement de l'apprentissage en ligne afin d'encourager les échanges d'expériences, le dialogue sur les besoins futurs du matériel pédagogique multimédia et le transfert de technologies.


(8) The Commission's communication entitled "e-Learning action plan - designing tomorrow's education" of 28 March 2001 which defines common activity areas and specific measures with regard to using new multimedia technologies and the internet to improve the quality of learning and which covers infrastructure, training, high-quality multimedia services and content and dialogue and cooperation at all levels,

(8) la communication de la Commission intitulée "Plan d'action e-Learning - Penser l'éducation de demain", du 28 mars 2001, qui définit des domaines d'action communs et des actions spécifiques en ce qui concerne l'utilisation des nouvelles technologies multimédias et d'Internet pour améliorer la qualité de l'apprentissage et qui porte sur les infrastructures, la formation, les services et contenus multimédias de qualité, et le dialogue et la coopération à tous les niveaux.


encourage research into learning products and processes, including distance education, and the creation and design of educational multimedia software, particularly in the context of partnerships between those active in education and publishers and firms in the multimedia sector.

à encourager les actions de recherche sur les produits et les processus d'apprentissage, éducation et formation à distance inclus, la création et la conception de logiciels éducatifs multimédias, notamment dans le cadre de partenariats entre acteurs de l'éducation, éditeurs et entreprises du secteur multimédia.


In order to achieve their objective, the partners adopt a dual approach: training of instructors in multimedia technologies so that they can exploit the latter's potential, and making multimedia learning software producers aware of the vital importance of a suitable methodology.

Pour atteindre leur objectif, les partenaires adoptent une double approche : former les formateurs à la maîtrise des technologies multimédia afin que ceux-ci puissent en exploiter le potentiel d'une part, et sensibiliser les producteurs de logiciels d'apprentissage multimédia à l'enjeu capital d'une méthodologie adaptée, d'autre part.


We are also setting the conditions for Canada to become a laboratory for the creation of interactive, multimedia learning software and networks.

Nous établissons aussi les modalités pour que le Canada devienne un laboratoire de logiciels et de réseaux informatiques interactifs et multimédia.


w