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Apprentice
Apprentice teacher
Apprentice trainee
Apprenticeship trainee
Assistant import export specialist in tobacco products
Conduct examination processes for apprentices
Import export manager in perfume and cosmetics
Import export specialist in tobacco products
Interns and trainees
Non-apprentice trainee
Non-apprenticeable occupation
Non-apprenticeable trade
Provide apprentice examination processes
Senior export manager in perfume and cosmetics
Set examinations for apprentices
Supply examination processes for apprentices
Teacher trainee
Trainee
Trainee export manager in perfume and cosmetics
Trainee export specialist in tobacco products
Trainee import export specialist in tobacco products
Trainee import manager in perfume and cosmetics
Trainee teacher
Traineeship
Training course
Training period

Traduction de «Non-apprentice trainee » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous






apprentice [ apprentice trainee | apprenticeship trainee ]

apprenti [ apprentie ]


apprentice teacher | teacher trainee | trainee teacher

élève-maître | étudiant en pédagogie


provide apprentice examination processes | supply examination processes for apprentices | conduct examination processes for apprentices | set examinations for apprentices

faire passer des examens à des apprentis


assistant import export specialist in tobacco products | trainee import export specialist in tobacco products | import export specialist in tobacco products | trainee export specialist in tobacco products

spécialiste en import-export de produits à base de tabac


senior export manager in perfume and cosmetics | trainee export manager in perfume and cosmetics | import export manager in perfume and cosmetics | trainee import manager in perfume and cosmetics

responsable import-export de parfums et produits de beauté


traineeship [ trainee | training course | training period | interns and trainees(UNBIS) ]

stage de formation [ stage | stage en entreprise | stagiaire ]


non-apprenticeable occupation [ non-apprenticeable trade ]

métier sans apprentissage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is a contract covering a period of training (apprentices, trainees, research assistants, etc.)

il s’agit d’un contrat couvrant une période de formation (apprentis, stagiaires, assistants de recherche, etc.)


- Develop a Youth on the Move card to facilitate mobility for all young people (i.e. students, pupils, apprentices, trainees, researchers and volunteers), helping to make the integration process of mobile learners smoother.

- Création d ’ une carte «Jeunesse en mouvement» pour faciliter la mobilité de tous les jeunes (étudiants, élèves, apprentis, stagiaires, chercheurs et bénévoles) et les aider à s’intégrer plus aisément dans leur pays d’accueil.


Apprenticeship or training contracts are specific fixed-duration contracts drawn up between the employer and the apprentice/trainee.

Un contrat d'apprentissage ou un stage est un contrat à durée déterminée établi entre l'employeur et l'apprenti ou le stagiaire dont l'objectif est de permettre à celui-ci d'acquérir une expérience pratique dans un domaine spécifique.


Person was in full-time education (excluding apprentices, trainees)

La personne suivait un enseignement à temps plein (à l’exclusion des apprentis et stagiaires)


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Person was working (including apprentices, trainees)

La personne travaillait (y compris apprentis et stagiaires)


14. Calls for disadvantaged people to be guaranteed access to mobility programmes for education and work, and for the share of the budget set aside for such programmes to be increased; draws attention to the fact that ‘Youth on the move’ should promote mobility for all apprentices, trainees and students and the recognition of non-formally and informally acquired vocational skills;

14. demande que l'accès soit garanti, pour les plus démunis, aux programmes de mobilité en matière d'enseignement et de formation professionnelle et que la part du budget alloué à ces programmes soit renforcée; rappelle que l'initiative "Jeunesse en mouvement" doit promouvoir la mobilité de tous les apprentis, stagiaires et étudiants et favoriser la reconnaissance des compétences professionnelles acquises de manière non formelle et informelle;


7. Calls for disadvantaged people to be guaranteed access to mobility programmes for education and work, and for the share of the budget set aside for such programmes to be increased; draws attention to the fact that ‘Youth on the move’ should promote mobility for all apprentices, trainees and students and the recognition of non-formally and informally acquired vocational skills;

7. demande que l'accès soit garanti, pour les plus démunis, aux programmes de mobilité en matière d'enseignement et de formation professionnelle et que la part du budget alloué à ces programmes soit renforcée; rappelle que l'initiative «Jeunesse en mouvement» doit promouvoir la mobilité de tous les apprentis, stagiaires et étudiants et favoriser la reconnaissance des compétences professionnelles acquises de manière non formelle et informelle;


7. Calls on the Commission to respect and acknowledge actions taken by cultural services, not-for-profit organisations and private initiatives involved in the development of a creative inclusive economy; calls on the Commission and the Member States to encourage and embed good practices designed to facilitate access for both young people (irrespective of their status as students, apprentices, trainees or job-seekers, etc.) and particularly vulnerable people to culture and creative content – for example, reduced prices, culture vouchers and free cultural activities;

7. demande à la Commission de respecter et de reconnaître les actions menées par les services culturels et les organisations à but non lucratif et les initiatives privées qui participent au développement d'une économie créative solidaire; demande à la Commission et aux États membres d'encourager et de pérenniser les bonnes pratiques visant à faciliter l'accès des jeunes, quel que soit leur statut (étudiant, apprenti, stagiaire, demandeur d'emploi, etc.), et des plus vulnérables à la culture et aux contenus créatifs, telles que les tarifs réduits, les chèques culture ou les activités culturelles gratuites;


29. Calls on the Commission to respect and acknowledge actions taken by cultural services, not-for-profit organisations and private initiatives involved in the development of a creative inclusive economy; calls on the Commission and the Member States to encourage and embed good practices designed to facilitate access for both young people (irrespective of their status as students, apprentices, trainees or job-seekers, etc.) and particularly vulnerable people to culture and creative content – for example, reduced prices, culture vouchers and free cultural activities;

29. demande à la Commission de respecter et de reconnaître les actions menées par les services culturels et les organisations à but non lucratif et les initiatives privées qui participent au développement d'une économie créative solidaire; demande à la Commission et aux États membres d'encourager et de pérenniser les bonnes pratiques visant à faciliter l'accès des jeunes, quel que soit leur statut (étudiant, apprenti, stagiaire, demandeur d'emploi, etc.), et des plus vulnérables à la culture et aux contenus créatifs, telles que les tarifs réduits, les chèques culture ou les activités culturelles gratuites;


29. Calls on the Commission to respect and acknowledge actions taken by cultural services, not-for-profit organisations and private initiatives involved in the development of a creative inclusive economy; calls on the Commission and the Member States to encourage and embed good practices designed to facilitate access for both young people (irrespective of their status as students, apprentices, trainees or job-seekers, etc.) and particularly vulnerable people to culture and creative content – for example, reduced prices, culture vouchers and free cultural activities;

29. demande à la Commission de respecter et de reconnaître les actions menées par les services culturels et les organisations à but non lucratif et les initiatives privées qui participent au développement d'une économie créative solidaire; demande à la Commission et aux États membres d'encourager et de pérenniser les bonnes pratiques visant à faciliter l'accès des jeunes, quel que soit leur statut (étudiant, apprenti, stagiaire, demandeur d'emploi, etc.), et des plus vulnérables à la culture et aux contenus créatifs, telles que les tarifs réduits, les chèques culture ou les activités culturelles gratuites;




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'Non-apprentice trainee' ->

Date index: 2022-07-11
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