Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Adult apprenticeships
Adult education
Adult learning
Adult students learning
Adult teaching
Assessment of learning outcomes
CE
Certification of learning outcomes
Continuing education
Hamburg Declaration on Adult Learning
Non-formal adult learning
Non-formal learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Recurrent education
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «Non-formal adult learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-formal adult learning

apprentissage non formel des adultes


adult education | adult learning | continuing education | recurrent education | CE [Abbr.]

éducation des adultes | éducation et formation des adultes


Action Plan on Adult learning - It is always a good time to learn

Plan d’action sur l’éducation et la formation des adultes - C’est toujours le moment d’apprendre


Hamburg Declaration on Adult Learning

Déclaration de Hambourg sur l'éducation des adultes


adult apprenticeships | adult teaching | adult education | adult students learning

éducation des adultes


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20% of the EU working age population has low literacy and numeracy skills: the figure is higher among the unemployed who are likely to be caught in a 'low-skills trap' because they do little or no adult learning;

20 % de la population européenne en âge de travailler a de faibles compétences en lecture, en écriture et en calcul: le taux est plus élevé parmi les personnes sans emploi qui sont susceptibles de tomber dans le piège des faibles compétences, car elles suivent peu de formations pour adultes voire aucune;


Council Resolution of 28 November 2011 on a renewed European agenda for adult learning defined as one of its priority areas for the period 2012-14 the putting in place of fully functional systems for validating non-formal and informal learning and promoting the use by adults of all ages and at all qualification levels, as well as by enterprises and other organisations.

La résolution du Conseil du 28 novembre 2011 sur un agenda européen renouvelé dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes a érigé en priorité pour la période 2012-2014 la mise en place de systèmes de validation de l'éducation non formelle et informelle pleinement opérationnels dont l'utilisation doit être préconisée aux adultes de tous âges, quelles que soient leurs qualifications, ainsi qu'aux entreprises et autres organisations.


The Commission's proposal for the new Erasmus for All programme 2014-2020 foresees funding for all education sectors, including schools, adult learning, higher education, vocational education and training, as well as non-formal and informal learning.

La proposition de la Commission concernant le nouveau programme Erasmus pour tous 2014-2020 prévoit un financement pour tous les secteurs de l’éducation, y compris les écoles, la formation des adultes, l’enseignement supérieur, l’enseignement et la formation professionnels, ainsi que l’apprentissage non formel et informel.


Although the benchmarks in the other areas have not yet been achieved, much progress has been achieved in reducing the share of early school leavers; there are now fewer low achievers in reading and the numbers of young people completing upper secondary education and adults taking part in adult learning have increased.

Si les objectifs de référence correspondant aux autres domaines n’ont pas encore été satisfaits, des progrès importants ont été réalisés dans la réduction de la proportion de cas de décrochage scolaire; on compte désormais moins d’apprenants ayant des résultats médiocres en lecture. En outre, le nombre de jeunes qui terminent le deuxième cycle de l’enseignement secondaire et celui des adultes qui prennent part à des activités de formation ont augmenté.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The programme emphasises on support for co-operation projects and networks to develop and disseminate innovative approaches to adult learning.

Le programme met l’accent sur le soutien aux projets et réseaux de coopération visant à mettre au point et à diffuser des méthodes innovantes en matière d’éducation et de formation des adultes.


Indeed, lifelong learning should be regarded as a fundamental principle underpinning the entire framework, which is designed to cover learning in all contexts — whether formal, non-formal or informal — and at all levels: from early childhood education and schools through to higher education, vocational education and training and adult learning.

En effet, l'éducation et la formation tout au long de la vie devraient être considérées comme un principe fondamental qui transcende l'ensemble du cadre, qui est conçu pour couvrir l'éducation dans tous les contextes — qu'elle soit formelle, nonformelle ou informelle — et à tous les niveaux: depuis l'enseignement préscolaire et scolaire jusqu'à l'enseignement supérieur, l'enseignement professionnel et la formation professionnelle ainsi que l'éducation et la formation des adultes.


WELCOMES the October 2006 Commission communication: It is never too late to learn and the September 2007 Commission Action Plan — It is always a good time to learn , both of which highlight the importance of adult learning as a key component of lifelong learning and call on Member States to remove barriers to participation, to increase overall quality and efficiency in adult learning, to speed up the process of validation and recognition and to ensure sufficient investment in and monitoring of the field.

ACCUEILLE favorablement la communication de la Commission d'octobre 2006 intitulée «Éducation et formation des adultes: il n'est jamais trop tard pour apprendre» ainsi que la communication de la Commission de septembre 2007 ayant pour titre «Plan d'action sur l'éducation et la formation des adultes — C'est toujours le moment d'apprendre» , qui confirment toutes deux l'importance de l'éducation et de la formation des adultes en tant que composante essentielle de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et invite les États membres à lever les obstacles à la participation à l'éducation et la formation des adultes et à en augmen ...[+++]


As part of the drive towards developing a culture of lifelong learning, closely cooperate in identifying and removing barriers to adult learning, and in establishing demand-driven, high quality provision and facilities for the adult learning field, including e-Learning and distance learning opportunities.

Dans le cadre des efforts visant à développer une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, coopérer étroitement pour détecter et supprimer les obstacles à l'éducation et à la formation des adultes et pour mettre en place, dans le domaine de l'éducation et de la formation des adultes, des prestations et des infrastructures de haute qualité et adaptées à la demande, y compris des possibilités d'éducation et de formation en ligne et à distance.


adult education’ means all forms of non-vocational adult learning, whether of a formal, non-formal or informal nature.

«éducation des adultes»: toute forme d'apprentissage par des adultes dans un cadre non professionnel, qu'il soit de nature formelle, non formelle ou informelle.


On the need for life-time learning as a basic priority, he launched the idea that all European adult citizens should have access to periods of adult learning as a means of achieving a high quality, flexible and creative labour force.

En ce qui concerne l'apprentissage tout au long de la vie en tant que priorité essentielle, il a lancé l'idée que tout citoyen européen adulte devrait avoir accès à des périodes d'apprentissage pour adulte, ce qui permettrait de former une population active créative, flexible et de haute qualité.


w