Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cyberlearning
Distance and open learning
Distance learning
Distance learning by e-mail
Distance open learning
Distance-learning trainer
E-learning
E-mail-based distance learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Email-based distance learning
FOD learning
Flexible open and distance learning
Flexible open distance learning
ICT instructor
ICT trainer
Learning by correspondence course
ODL
OFDL
On-line learning
Online learning
Open and distance education
Open and distance learning
Open and flexible distance learning
Open distance learning
Open learning system
Schools broadcast
System trainer
Tele-learning
Telelearning by e-mail
Television teaching
Virtual learning

Traduction de «Open distance learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
distance and open learning [ distance open learning | open distance learning | open and distance learning ]

apprentissage ouvert et à distance


open and flexible distance learning [ OFDL | flexible open and distance learning | flexible open distance learning | FOD learning ]

apprentissage flexible, ouvert et à distance [ apprentissage FOD ]


open and distance education | open and distance learning | ODL [Abbr.]

éducation ouverte et à distance | enseignement ouvert et à distance | EOD [Abbr.]


Community development and demonstration action in the field of open and distance learning

Action communautaire de développement et de démonstration dans le domaine de l'enseignement ouvert et à distance


open and distance learning

apprentissage ouvert et à distance


distance learning by e-mail [ telelearning by e-mail | e-mail-based distance learning | email-based distance learning ]

apprentissage par courrier électronique [ apprentissage par courriel ]


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

enseignement à distance [ enseignement par correspondance | radiodiffusion scolaire | radio éducative | téléenseignement | téléformation | télévision éducative ]


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


distance-learning trainer | ICT instructor | ICT trainer | system trainer

formateur aux technologies de l'information et de la communication | formatrice en informatique | enseignante en TIC | formateur aux technologies de l'information et de la communication/formatrice aux technologies de l'information et de la communication


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is based on the education material developed or being developed under Leonardo da Vinci and Socrates (open and distance learning, Minerva).

Elle s'appuie aussi bien sur les matériaux éducatifs développés ou en développement dans le cadre de Leonardo da Vinci et dans le cadre de Socrates (éducation ouverte et à distance, Minerva).


88. Stresses the importance of innovation and digitisation for growth, productivity and a fairer, more sustainable and inclusive society, and, in this connection, the need to provide knowledge, creativity and skills, as well as motivation and determination on the part of employees and prospective employees and employers, with a view to creating innovative, creative and digital products and services; stresses the need to close the “digital divide” and digital skills as part of lifelong learning and to integrate new media and new technologies into curricula; stresses, further, the need to develop innovative ways of learning and to extend ...[+++]

88. insiste sur l'importance de l'innovation et de la transition numérique pour la croissance, la productivité et une société plus équitable et inclusive et, partant, sur la nécessité de développer les connaissances, la créativité et les compétences, ainsi que la motivation et la détermination des travailleurs, des futurs travailleurs et des employeurs à créer des produits et des services numériques innovants; met l'accent sur la nécessité de résorber la "fracture numérique", d'inclure les compétences numériques dans l'apprentissage tout au long de la vie et d'intégrer les nouveaux médias et technologies dans les programmes d'enseignement et de formation; souligne par ailleurs le besoin d'élaborer des méthodes d'apprentissage innovantes e ...[+++]


20. Underlines the importance of developing digital skills as part of lifelong learning, of integrating new media and new technologies in the curricula, and of developing digital and media literacy from the earliest stage at school and going through the whole education cycle; stresses the need to develop innovative ways of learning, and to extend the availability of online and distance learning through open educational resources (OER) that facilitate equal access to education and training for everyone; calls on the Commission and th ...[+++]

20. souligne qu'il importe de développer des compétences numériques dans le cadre de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, d'intégrer de nouveaux médias et de nouvelles technologies dans les programmes scolaires, et de développer des compétences liées à la culture numérique et aux médias dès le plus jeune âge à l'école et tout au long du cycle éducatif; souligne le besoin de développer des méthodes d'apprentissage innovantes et d'améliorer la disponibilité de l'apprentissage en ligne et à distance au moyen de ressources éducatives libres (REL) qui promeuvent l'égalité de l'accès à l'éducation et à la formation pour tous ...[+++]


88. Stresses the importance of innovation and digitisation for growth, productivity and a fairer, more sustainable and inclusive society, and, in this connection, the need to provide knowledge, creativity and skills, as well as motivation and determination on the part of employees and prospective employees and employers, with a view to creating innovative, creative and digital products and services; stresses the need to close the “digital divide” and digital skills as part of lifelong learning and to integrate new media and new technologies into curricula; stresses, further, the need to develop innovative ways of learning and to extend ...[+++]

88. insiste sur l'importance de l'innovation et de la transition numérique pour la croissance, la productivité et une société plus équitable et inclusive et, partant, sur la nécessité de développer les connaissances, la créativité et les compétences, ainsi que la motivation et la détermination des travailleurs, des futurs travailleurs et des employeurs à créer des produits et des services numériques innovants; met l'accent sur la nécessité de résorber la "fracture numérique", d'inclure les compétences numériques dans l'apprentissage tout au long de la vie et d'intégrer les nouveaux médias et technologies dans les programmes d'enseignement et de formation; souligne par ailleurs le besoin d'élaborer des méthodes d'apprentissage innovantes e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2008 the MINERVA initiative, as part of European cooperation in the field of information and communications technology (ICT) and open distance learning (ODL), will offer a combined educational approach involving electronic interaction under human supervision to facilitate the integration of dyslexic pupils.

En 2008, il sera possible, dans le cadre de l’action MINERVA, qui relève de la coopération européenne dans le domaine des technologies de l’information et de la communication (TIC) et de l’enseignement ouvert et à distance (EOD), de créer un environnement éducatif mixte comprenant une interaction électronique sous surveillance humaine, ce qui permettra d’aider les personnes dyslexiques à s’adapter plus facilement.


4. Reiterates the importance of the role that ICTs play in lifelong learning (for example, distance learning) and of providing greater support for language learning following three lines: development of "1+2" language principle, special language programs for immigrants in order to increase their employability and social integration and finally the policy of learning the language of, and promoting joint training programmes with, neighbouring countries in border areas as it opens them job opportunit ...[+++]

4. réitère l'importance du rôle que jouent les TIC dans la stratégie d'apprentissage continu (enseignement à distance, par exemple) ainsi que d'un meilleur soutien de l'apprentissage des langues selon trois lignes directrices: développement des langues selon le principe "1+2", programmes de langue spécialement conçus pour aider les immigrants à augmenter leur employabilité et mieux s'intégrer dans la société et, enfin, dans les zones frontalières, politique d'apprentissage de la langue des pays limitrophes et de soutien à des programm ...[+++]


development and dissemination of new methods for use in higher education, including information and communication technologies, e-learning, and open and distance learning.

la mise au point et la diffusion de nouvelles méthodes dans le domaine de l’enseignement supérieur, notamment l’utilisation des technologies de l’information et de la communication, l’apprentissage en ligne et l’enseignement ouvert et à distance.


- development and dissemination of new methodologies in higher education, including the use of information and communication technologies, e-learning, and open and distance learning,

- la mise au point et la diffusion de nouvelles méthodes dans le domaine de l'enseignement supérieur, notamment l'utilisation des technologies de l'information et de la communication, l'apprentissage en ligne et l'enseignement ouvert et à distance,


(1) The objectives of the Socrates and Leonardo da Vinci education and training programmes established by Decision No 253/2000/EC(4) and Decision 1999/382/EC(5) respectively include the development of open and distance learning, and the use of information and communication technologies.

(1) Les objectifs des programmes d'éducation et de formation Socrates et Leonardo da Vinci, établis par les décisions n° 253/2000/CE(4) et 1999/382/CE(5), comprennent respectivement le développement de l'éducation ouverte et à distance ainsi que l'utilisation des technologies de l'information et de la communication (TIC).


Aim: to encourage the use of information and communication technologies (ICT), multimedia and open and distance learning (ODL).

Objectif : encourager l'usage des technologies de l'information et de la communication (TIC), du multimédia et de l'éducation ouverte à distance (EOD).


w