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CoR-EESC Political Monitoring Group
ECOMOG
ECOWAS Ceasefire Monitoring Group
ECOWAS Military Observer Group
ECOWAS Monitoring Group
EESC-CoR Political Monitoring Group
Forest Inventory and Monitoring Study Group
GEMM Working Group
Group
Improving political monitoring
Manage party political conflicts
Manage political campaigns
Military Observer Group of ECOWAS
Moderate party political conflicts
Monitor political campaigns
Monitor political conflicts
Oversee political conflicts
PMG
Parliamentary group
Political Monitoring Group
Political group
Political group
Political group within the European Parliament
Political monitoring group with the CoR
Study Group on Forest Inventory and Monitoring
Supervise party political campaigns
Supervise political campaigns

Traduction de «Political Monitoring Group » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

groupe de monitorage politique | groupe de monitorage politique CESE-CdR | GMP [Abbr.]


improving political monitoring

intensification du contrôle politique


political group [ parliamentary group ]

groupe politique [ groupe parlementaire ]


political group (EP) [ group (EP) | political group within the European Parliament ]

groupe politique (PE) [ groupe parlementaire (PE) | groupe politique du Parlement européen ]


ECOWAS Ceasefire Monitoring Group | ECOWAS Military Observer Group | ECOWAS Monitoring Group | Military Observer Group of ECOWAS | Military Observer Group of the Economic Community of West African States | ECOMOG [Abbr.]

Groupe de Contrôle de la CEDEAO | Groupe d'observateurs militaires de la Communauté économique des Etats de l'Afrique de l'Ouest | ECOMOG [Abbr.]


manage political campaigns | supervise political campaigns | monitor political campaigns | supervise party political campaigns

surveiller des campagnes politiques


moderate party political conflicts | oversee political conflicts | manage party political conflicts | monitor political conflicts

surveiller des conflits politiques


Forest Inventory and Monitoring Study Group [ Study Group on Forest Inventory and Monitoring ]

Groupe d'étude sur l'inventaire et le suivi des forêts


Classification Delegation, Monitoring, Grievances and Equal Pay Group [ Classification, Delegation, Monitoring and Grievances Group ]

Groupe de la délégation, du contrôle et des griefs de la classification et de l'équité salariale


Global Environmental Modelling and Monitoring Working Group [ GEMM Working Group ]

Groupe de travail sur la surveillance et la modélisation globales de l'environnement [ Groupe de travail SMGE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Managing the use of Parliament’s meeting rooms and entering all meetings of Parliaments bodies, political groups, DGs or other institutions into the Pericles application; monitoring the progressive roll-out of the MRS application for these activities.

Assurer la gestion des salles de réunion et effectuer l’alimentation dans l’application Pericles de toute réunion des organes du PE, des groupes politiques, des DG et des autres institutions; suivre le déploiement progressif de l’application MRS pour ces activités.


The three Institutions will monitor the implementation of this Agreement jointly and regularly, at both the political level through annual discussions and the technical level in the Interinstitutional Coordination Group.

Les trois institutions assureront conjointement le suivi régulier de la mise en œuvre du présent accord, au niveau politique lors de discussions annuelles et au niveau technique dans le cadre du groupe de coordination interinstitutionnelle.


43. Deplores also the fact that the Group’s original status and governance arrangements left too much room for political negotiations and compromises in seeking to reach ‘broad consensus’ (i.e. quasi-unanimity effectively, with the possibility to express disagreement in footnotes) on the assessment of harmful practices, thus affecting the reliability and completeness of its work and sometimes leading to the deliberate non-publication or the non-following up of reports, such as the 1999 report by Simmons & Simmons on administrative pra ...[+++]

43. déplore, en outre, que le statut initial du groupe et ses modalités de gouvernance aient fait la part trop belle aux négociations et aux compromis politiques dans la recherche du "large consensus" (c'est-à-dire une quasi-unanimité de fait, avec la possibilité d'exprimer son désaccord dans des notes de bas de page) en matière d'évaluation des pratiques dommageables, avec des conséquences néfastes pour la fiabilité et l'exhaustivité des travaux du groupe et parfois la non-publication délibérée ou l'absence de suivi de rapports tels ...[+++]


7. Stresses the complex institutional set-up of the monitoring group; emphasises the need for the monitoring group to have effective cooperation mechanisms in place so as to ensure its operability and fulfil its principal responsibilities; insists, in this context, that the members of the monitoring group have sufficient competence to ensure that they can be held politically accountable;

7. souligne la complexité de la structure institutionnelle du groupe de surveillance; met en relief la nécessité de mettre en place des mécanismes de coopération efficaces pour que ce groupe puisse être opérationnel et exercer ses compétences principales; insiste, dans ce contexte, sur le fait que les membres du groupe de surveillance doivent avoir des compétences suffisantes pour pouvoir être tenus responsables sur le plan politique;


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7. Stresses the complex institutional set-up of the monitoring group; emphasises the need for the monitoring group to have effective cooperation mechanisms in place so as to ensure its operability and fulfil its principal responsibilities; insists, in this context, that the members of the monitoring group have sufficient competence to ensure that they can be held politically accountable;

7. souligne la complexité de la structure institutionnelle du groupe de surveillance; met en relief la nécessité de mettre en place des mécanismes de coopération efficaces pour que ce groupe puisse être opérationnel et exercer ses compétences principales; insiste, dans ce contexte, sur le fait que les membres du groupe de surveillance doivent avoir des compétences suffisantes pour pouvoir être tenus responsables sur le plan politique;


7. Stresses the complex institutional set-up of the Monitoring Group; emphasises the need for it to have effective cooperation mechanisms in place so as to ensure its operability and fulfil its principal responsibilities; insists, in this context, that the members of the Monitoring Group must have sufficient competences to ensure that they can be held politically accountable;

7. souligne la complexité de la structure institutionnelle du groupe de surveillance; met en relief la nécessité de mettre en place des mécanismes de coopération efficaces pour que ce groupe puisse être opérationnel et exercer ses compétences principales; insiste, dans ce contexte, sur le fait que les membres du groupe de surveillance doivent avoir des compétences suffisantes pour pouvoir être tenus responsables sur le plan politique;


128. The bi-regional group at a Senior Officials' level will meet regularly, monitor and encourage the achievement of the priorities for action, from a political viewpoint, and with the objective of contributing, on the basis of existing mechanisms, towards global dialogue with a view to strengthening the strategic bi-regional partnership in its political, economic, social, environmental, educational, cultural, technical and scient ...[+++]

128. Le groupe birégional au niveau des hauts fonctionnaires se réunira régulièrement, suivra et soutiendra, d'un point de vue politique, la réalisation des priorités, en ayant pour objectif de contribuer, sur la base des mécanismes existants, à un dialogue mondial en vue de renforcer le partenariat stratégique birégional dans ses dimensions politique, économique, sociale, environnementale, éducative, culturelle, technique et scientifique.


It would be important, and this was the amendment we would have liked to have tabled, for there to be, for example, among the Observatory’s duties, with a view to European integration, which must increasingly become political integration, integration of societies and political behaviour and integration of information at European level, monitoring of the various television channels across Europe for the appearance of parliamentary political activity of national political groups ...[+++]

Un contrôle de l'information sur l'activité politique parlementaire des forces politiques nationales et européennes contenue dans les divers programmes télévisés européens, par exemple, - lui permettant ainsi d'avoir un point de référence dans l'Observatoire - serait significatif - c'est là le sujet de l'amendement que nous aurions voulu proposer. Ce contrôle aurait fait partie des tâches de l'Observatoire, en vue d'une intégration européenne qui doit de plus en plus devenir intégration politique, intégration des sociétés et de la façon de faire politique, intégration de l'information à l'échelle européenne.


At the formal opening of the negotiations in Brussels on 30 September 1998 the two Parties adopted a negotiating structure involving a Central Group responsible for political drive and monitoring of the negotiations and for certain political, institutional and general topics, and three thematic Groups (on the Private Sector, Investments and Other Development Strategies, on Economic and Trade Cooperation and on Financial Cooperation).

Lors de l'ouverture formelle des négociations le 30 septembre 1998, les deux parties ont arrêté une structure de négociation s'articulant autour d'un groupe central chargé d'assurer le pilotage politique et la surveillance des négociations et de traiter de certains thèmes politiques, institutionnels et d'ordre général, et de trois groupes thématiques (un groupe "secteur privé, investissements et autres stratégies de développement", un groupe "coopération économique et commerciale" et un groupe "coopération financière").


The Group, which would "meet regularly", was asked to "monitor and encourage the achievement of the priorities for action, from a political viewpoint, and with the objective of contributing, on the basis of existing mechanisms, towards global dialogue with a view to strengthening the strategic bi-regional partnership" in all its dimensions.

Ce groupe, appelé à se réunir régulièrement, a été invité à "suivre et encourager la réalisation des actions prioritaires d'un point de vue politique afin de contribuer, sur la base des mécanismes existants, à un dialogue mondial qui renforcera le partenariat stratégique entre les deux régions" dans toutes ses dimensions.


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