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Automobile
Automotive engineering
Car
Carry out investigations of automobile accidents
Clean automobiles
Clean road vehicles
Cleanse automobiles
Conduct road accident investigations
Constructing automobiles
Drive-yourself taxi
Driverless taxi
Engineering of automotives
Engineering of vehicles
Going public through public shell reverse merger
Investigate car accidents
Investigate road accidents
Motor car
PAS
PAS-system
Personal automobile
Private car
Public automobile
Public automobile service
Public automobile service system
Public automobile system
Public company
Public corporation
Public shell reverse merger
Public shell reverse merger transaction
Publicly-held company
Publicly-held corporation
Publicly-traded company
Publicly-traded corporation
RSM
Reverse merger with a public shell
Reverse merger with a public shell corporation
Reverse shell merger
Self-drive taxi
Tourist vehicle
Wash vans

Traduction de «Public automobile » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public automobile system | PAS [Abbr.]

système de voitures banalisées


public automobile service | drive-yourself taxi

voitures individuelles banalisées


PAS-system | public automobile service system | public automobile system

système de voitures banalisées


driverless taxi | public automobile | self-drive taxi

taxi sans chauffeur | voiture à jetons | voiture banalisée


clean automobiles | wash vans | clean road vehicles | cleanse automobiles

nettoyer des véhicules routiers


motor car [ automobile | car | personal automobile | private car | tourist vehicle ]

automobile [ véhicule automobile | voiture | voiture automobile | voiture de tourisme | voiture particulière ]


constructing automobiles | engineering of automotives | automotive engineering | engineering of vehicles

ingénierie automobile


conduct road accident investigations | investigate car accidents | carry out investigations of automobile accidents | investigate road accidents

enquêter sur des accidents de la route


public company | publicly-traded company | publicly-held company | public corporation | publicly-traded corporation | publicly-held corporation

société ouverte | société faisant publiquement appel à l'épargne | société faisant appel public à l'épargne | société faisant appel à l'épargne publique | compagnie publique | société publique


going public through public shell reverse merger | public shell reverse merger | public shell reverse merger transaction | reverse shell merger | RSM | reverse merger with a public shell corporation | reverse merger with a public shell

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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
eCall Driving Group: group set up to develop an architecture and a business model for the eCall system and to define the roles of the interested parties, whether public or private (Member States, Commission, telecommunications operators, PSAP operators, vehicle manufacturers, equipment suppliers, motorway operators, automobile clubs, insurance industry and service providers).

eCall Driving Group: groupe créé en vue d'élaborer une architecture et un modèle d'entreprise pour le système "eCall", et pour définir les rôles des parties intéressées tant publiques que privées (États membres, Commission, opérateurs de télécommunications, opérateurs de PSAP, fabricants de véhicules, fournisseurs d'équipements, exploitants d'autoroutes, clubs automobiles, assurances et fournisseurs de services).


The Recovery Plan, proposed by the Commission in November 2008, includes such efforts in the form of public-private partnerships for RD in the construction, automobile and manufacturing sectors.

Le plan de relance proposé par la Commission en novembre 2008 table notamment sur les partenariats public-privé pour la RD dans la construction, le secteur automobile et l’industrie manufacturière.


The eCall Driving Group was established to produce a framework architecture and a business model for eCall , and to define the roles for both the public and private stakeholders. These include the Member States, the Commission, telecom operators, PSAP operators, vehicle manufacturers, equipment suppliers, motorway operators, automobile clubs, insurance industry and service providers.

L’ « eCall Driving Group » a été créé en vue d’élaborer une architecture et un modèle d’entreprise pour le système « eCall » , et pour définir les rôles des parties intéressées tant publiques que privées, c'est-à-dire les États membres, la Commission, les opérateurs de télécommunications, les opérateurs de PSAP, les fabricants de véhicules, les fournisseurs d’équipements, les exploitants d’autoroutes, les clubs automobiles, les assurances et les fournisseurs de services.


7. Believes firmly that this industry is an essential driver for technological innovation and an important multiplier of growth; considers that maintaining a high level of innovation is vital for the industry to keep its leading edge in sustainability and technology and to promote employment and support for companies, including SMEs, so as to enhance international competitiveness; considers that clean-car designs would reduce Europe’s energy dependence on third countries; stresses that public transport networks, traffic mobility and the technical breakthroughs of smart cities such as hybrid and zero-emission vehicles are powerful leve ...[+++]

7. est convaincu que cette industrie est un moteur essentiel de l'innovation technologique et un puissant multiplicateur de croissance; estime qu'il est vital de conserver un haut degré d'innovation pour permettre à l'industrie de rester en pointe du développement durable et de la technologie et promouvoir l'emploi et les aides aux entreprises, notamment les PME, pour le renforcement de la compétitivité internationale; considère que la conception de véhicules propres réduirait la dépendance énergétique de l'Union vis-à-vis des pays tiers; souligne que les réseaux de transports publics, la mobilité et les avancées technologiques des vi ...[+++]


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4. Considers that eCall should be a public EU-wide emergency call system, embedded in the vehicle and based on 112 and on common pan-European standards to guarantee technology neutrality, in order to ensure a reliable, high-quality, affordable and user-friendly service that can work seamlessly and interoperably across the whole of Europe in all automobiles, irrespective of make, country or actual location of the vehicle, thus maximising the benefits of eCall for all road users, including disabled people with special needs;

4. considère que le service eCall devrait être un système d'appel d'urgence public à l'échelle européenne, embarqué dans les véhicules et fondé sur le 112, ainsi que sur des normes communes paneuropéennes visant à garantir la neutralité technologique, afin d'offrir un service fiable, de qualité, abordable et convivial qui puisse fonctionner en toute interopérabilité et sans encombre dans toutes les automobiles sur l'ensemble du territoire de l'Europe, indépendamment du constructeur, du pays et ou de la localisation effective du véhicu ...[+++]


4. Considers that eCall should be a public EU-wide emergency call system, embedded in the vehicle and based on 112 and on common pan-European standards to guarantee technology neutrality, in order to ensure a reliable, high-quality, affordable and user-friendly service that can work seamlessly and interoperably across the whole of Europe in all automobiles, irrespective of make, country or actual location of the vehicle, thus maximising the benefits of eCall for all road users, including disabled people with special needs;

4. considère que le service eCall devrait être un système d'appel d'urgence public à l'échelle européenne, embarqué dans les véhicules et fondé sur le 112, ainsi que sur des normes communes paneuropéennes visant à garantir la neutralité technologique, afin d'offrir un service fiable, de qualité, abordable et convivial qui puisse fonctionner en toute interopérabilité et sans encombre dans toutes les automobiles sur l'ensemble du territoire de l'Europe, indépendamment du constructeur, du pays et ou de la localisation effective du véhicu ...[+++]


9. Developing clean technologies for cars and construction. To support innovation in manufacturing, in particular in the construction industry and the automobile sector which have recently seen demand plummet as a result of the crisis and which also face significant challenges in the transition to the green economy, the Commission proposes to launch 3 major partnerships between the public and private sectors: In the automobile sector, a 'European green cars initiative', involving research on a broad range of technologies and smart ene ...[+++]

9. Développer des technologies propres dans les domaines de l’automobile et de la construction Afin de soutenir l'innovation dans l'industrie manufacturière, en particulier dans les secteurs de la construction et de l'automobile, qui ont vu récemment la demande s'effondrer à la suite de la crise et qui doivent également relever des défis importants pour passer à l'économie verte, la Commission propose de lancer 3 grands partenariats entre les secteurs public et privé: dans le secteur automobile, une «initiative européenne en faveur de ...[+++]


At European level, public procurement represents a very significant share of the market and having public authorities take a leading role by calculating and using ‘lifetime costs’ as a basis for procurement will ensure that the automobile industry is prompted to develop and invest in environmentally friendly vehicles with lower CO2 and pollutant emissions.

Comme les marchés publics constituent une part non négligeable du marché à l'échelle européenne, si l'on incite les autorités publiques à montrer l'exemple en prenant comme critère d'achat le calcul des coûts d'un véhicule pendant toute sa durée de vie, il est certain que le secteur automobile sera encouragé à développer et à investir dans des véhicules écologiques dont les émissions de CO2 et d'autres polluants sont plus faibles.


9. Developing clean technologies for cars and construction. To support innovation in manufacturing, in particular in the construction industry and the automobile sector which have recently seen demand plummet as a result of the crisis and which also face significant challenges in the transition to the green economy, the Commission proposes to launch 3 major partnerships between the public and private sectors: In the automobile sector, a 'European green cars initiative', involving research on a broad range of technologies and smart ene ...[+++]

9. Développer des technologies propres dans les domaines de l’automobile et de la construction Afin de soutenir l'innovation dans l'industrie manufacturière, en particulier dans les secteurs de la construction et de l'automobile, qui ont vu récemment la demande s'effondrer à la suite de la crise et qui doivent également relever des défis importants pour passer à l'économie verte, la Commission propose de lancer 3 grands partenariats entre les secteurs public et privé: dans le secteur automobile, une «initiative européenne en faveur de ...[+++]


22. Underlines that developments within the transport sector are critical as it contributes to roughly 30% of the Community's CO2 equivalent emission, in which approximately 85% is the share of road transport; underlines that rail transport is much more energy efficient than road transport; regrets the fact that the automobile industry is unlikely to meet the target of 140 gm/km within the time-limit laid down under the current voluntary agreement; therefore calls for a policy of strong measures to reduce emissions from transport, including mandatory limits for CO2 emissions from new vehicles in the order of 80-100 gm/km for new vehic ...[+++]

22. souligne que l'évolution de la situation dans le secteur des transports est critique, étant donné que celui-ci contribue à hauteur d'environ 30% aux émissions d'équivalent CO2 dans la Communauté et que sur ce pourcentage, quelque 85% sont imputables aux transports routiers; attire l'attention sur le fait que les transports ferroviaires sont beaucoup plus économes en énergie que les transports routiers; regrette que l'industrie automobile ne puisse très probablement pas atteindre l'objectif de 140 g/km dans le délai prévu par l'accord volontaire actuel; demande par conséquent l'adoption de mesures vigoureuses afin de réduire les ém ...[+++]


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