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) Consideration by Committee
) Report Stage after Second Reading
) Report Stage at Second Reading
) Senate Amendments
) Time Allocation
68 69 70 71 72 73 74
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Attend read-through
Attend read-throughs
Book holder
Bookrest
Copy reading stand
Gas meter reading
Introduction and Readings
Join read-through
Music stand
Participate in read-through
Read gas meter
Read scripts
Read the play script
Read the screenplay
Read the script
Reading gas meter
Reading stand
WORM
Write once
Write once read many
Write once read many times
Write-once read-many
Write-once-read-many

Traduction de «Reading stand » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
copy reading stand

support pour lecteur de manuscrits [ support pour lecture de manuscrits ]


music stand [ reading stand ]

pupitre à musique [ pupitre d'orchestre | pupitre ]


book holder [ bookrest | reading stand ]

porte-livre [ lutrin ]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


attend read-throughs | join read-through | attend read-through | participate in read-through

assister à une lecture


read the screenplay | read the script | read scripts | read the play script

lire un scénario


gas meter reading | read gas meter | read gas meter | reading gas meter

relever un compteur de gaz


write once read many times | WORM | write once | write once read many | write-once-read-many | write-once read-many

non réinscriptible | inscriptible une seule fois | WORM


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Definition: Includes a variety of disorders in which long-standing delusions constitute the only, or the most conspicuous, clinical characteristic and which cannot be classified as organic, schizophrenic or affective. Delusional disorders that have lasted for less than a few months should be classified, at least temporarily, under F23.-.

Définition: Comprend des troubles divers, caractérisés uniquement, ou essentiellement, par la présence d'idées délirantes persistantes et ne pouvant être classés parmi les troubles organiques, schizophréniques ou affectifs. Quand la durée d'un trouble délirant est inférieure à quelques mois, il doit être classé, au moins temporairement, en F23.-.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
According to the OECD’s latest PISA survey (2012), in the EU the share of underachievement in reading stands at 17,8 %, in maths at 22,1 % and in science at 16,6 %, i.e. above the ET 2020 benchmark of 15 %.

D’après la dernière enquête PISA de l’OCDE en date (2012), dans l’Union européenne, 17,8 % des résultats en lecture, 22,1 % des résultats en mathématiques et 16,6 % des résultats en sciences sont insuffisants, se situant donc au-delà du niveau de référence de 15 % fixé dans le cadre stratégique «Éducation et formation 2020».


Introduction and Readings (Standing Orders [ 68 69 70 71 72 73 74 ]) Consideration by Committee (Standing Order [ 75 ]) Report Stage at Second Reading (Standing Order [ 76 ]) Report Stage after Second Reading (Standing Order [ 76.1 ]) Senate Amendments (Standing Order [ 77 ]) Time Allocation (Standing Order [ 78 ])

Présentation et lectures (Règlements [ 68 69 70 71 72 73 74 ]) Étude en comité (Règlement [ 75 ]) Étape du rapport à la deuxième lecture (Règlement [ 76 ]) Étape du rapport après la deuxième lecture (Règlement [ 76.1 ]) Amendements apportés par le Sénat (Règlement [ 77 ]) Attribution de temps (Règlement [ 78 ])


For example, speeches are limited to ten minutes during consideration of a motion instructing a committee to bring in a bill (Standing Order 68(4)), a motion to refer a bill to committee before second reading (Standing Order 73(1)(c)), most motions in amendment at report stage (Standing Order 76(7) and 76.1(7)), a motion to suspend the Standing Orders to consider an urgent matter (Standing Order 53(3)(c)), and a motion to take note of the Standing Orders and procedure (Standing Order 51(3)).

Par exemple, les interventions sont limitées à dix minutes pendant l’étude d’une motion donnant instruction à un comité d’élaborer un projet de loi (article 68(4) du Règlement), d’une motion visant à renvoyer un projet de loi à un comité avant la deuxième lecture (article 73(1)c) du Règlement), de la plupart des motions d’amendement à l’étape du rapport (articles 76(7) et 76.1(7) du Règlement), d’une motion portant suspension du Règlement en vue d’examiner une question urgente (article 53(3)c) du Règlement) et d’une motion portant sur le Règlement et la procédure (article 51(3) du Règlement).


Subsequently, the Standing Committee on Procedure and House Affairs recommended in its Fifty-Third Report presented to the House on December 9, 1994 (Journals, p. 1014) that the Standing Orders be amended to clearly indicate that only government bills can be referred to committee before second reading (Standing Committee on Procedure and House Affairs, Minutes of Proceedings and Evidence, December 8, 1994, Issue No. 36, p. 5).

Par la suite, le Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre recommanda dans son 53 Rapport, présenté à la Chambre le 9 décembre 1994 (Journaux, p. 1014), que le Règlement soit modifié pour préciser que seulement un projet de loi émanant du gouvernement peut être renvoyé à un comité avant la deuxième lecture (Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre, Procès-verbaux et témoignages, 8 décembre 1994, fascicule n 36, p. 5).


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If the Examiner of Petitions or the Committee reports that the notice requirements have been met, the relevant bill is laid upon the Table by the Clerk of the House, deemed read a first time, ordered to be printed and ordered for second reading (Standing Order 135(1)).

Si le rapport de l’examinateur des pétitions ou celui du Comité indiquent que les prescriptions relatives aux avis ont été observées, le projet de loi fondé sur la pétition est déposé sur le Bureau par le Greffier de la Chambre, est réputé avoir été lu une première fois, et l’on en ordonne l’impression et la deuxième lecture (article 135(1)).


The Chair of the European Parliament's INTA Committee has indicated, in a letter of 21 January 2014, to the Presidency that, should the Council transmit formally to the Parliament its position in the form as it stands in the annex to that letter, he would recommend to the Plenary that the Council's position be accepted without amendment, subject to legal-linguistic verification, at the Parliament's second reading.

Le président de la commission INTA du Parlement européen a informé la présidence par lettre en date du 21 janvier 2014 que, dans le cas où le Conseil transmettrait formellement sa position au Parlement dans les termes qui figurent à l'annexe de cette lettre, il recommanderait à la plénière que la position du Conseil soit approuvée en deuxième lecture sans amendement, sous réserve de la vérification du texte par les juristes-linguistes.


Hon. Roger Gallaway: Mr. Speaker, while the member opposite stands on his hind legs, perhaps he would like to read Standing Order 32.

L'hon. Roger Gallaway: Monsieur le Président, tout en tenant sa posture de défi, le député voudra peut-être faire lecture de l'article 32 du Règlement.


regarding the EFTA States, "Commission" shall read "EFTA Surveillance Authority" and "Council" shall read "EFTA Standing Committee";

les termes "la Commission" et "le Conseil" sont, en ce qui concerne les États de l'AELE, remplacés respectivement par les termes "l'Autorité de surveillance AELE" et "le Comité permanent des États de l'AELE";


- regarding the EFTA States, "Commission" shall read "EFTA Surveillance Authority" and "Council" shall read "EFTA Standing Committee",

- en ce qui concerne les États de l'AELE, les termes "la Commission" et "le Conseil" sont remplacés, respectivement, par les termes "l'Autorité de surveillance AELE" et "le Comité permanent des États de l'AELE",


for the application of Article 6 (5), Article 7 (3), (4) and (5), Articles 11 to 21a and Article 23 (2), regarding the EFTA States, "Commission" shall read "EFTA Surveillance Authority" and "Council" shall read "EFTA Standing Committee".

Aux fins de l'application de l'article 6 paragraphe 5, de l'article 7 paragraphes 3, 4 et 5, des articles 11 à 21 bis et de l'article 23 paragraphe 2, les termes "la Commission" et "le Conseil" sont, en ce qui concerne les États de l'AELE, remplacés respectivement par les termes "l'Autorité de surveillance AELE" et "le Comité permanent des États de l'AELE".




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Date index: 2021-09-08
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