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Traduction de «Standard bicycle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


standard bike | standard bicycle

vélo de série | vélo standard | bicyclette standard | bicyclette de série


instruct customers on bicycles | recommend customers on bicycles | advise customers about bicycles | advise customers on bicycles

conseiller des clients sur des bicyclettes


clean bicycles | wash bikes | wash bicycles | washing bicycles

laver des bicyclettes | laver des vélos


sell bicycle, selling bicycles | sell bikes | put bikes up for sale | sell bicycles

vendre des bicyclettes | vendre des vélos


retroflecting ring on bicycles | ring of light for bicycle riders

cercle réfléchissant pour les cyclistes


Bicycle Standards Regulation

Règlement sur les normes applicables aux bicyclettes


bicycle wheel turbine [ bicycle multi-bladed wind mill | bicycle multi-bladed windmill | bicycle multi-bladed wind machine ]

éolienne en forme de roue de bicyclette [ éolienne à roue de bicyclette ]


EDI standard | electronic data interchange standard | document content standard | transaction set standard | EDI message standard | business data interchange standard

norme EDI | norme d'échange de documents informatisés | norme d'échange de données informatisées | norme d'échange de données informatisé | norme d'échange électronique de données | norme EED | standard EDI


perfection standard | engineering standard | ideal standard | maximum-efficiency standard | theoretical standard

standard idéal | standard théorique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. Emphasises the importance of promoting electro-mobility, coupled with the introduction of more renewable energy in the electricity sector, to meet the Europe 2020 goals, in particular green jobs and growth as well as reducing air pollution; notes that electrification of transport will firstly focus on passenger transport; stresses the need to take and to implement the necessary regulatory measures and urges the Commission and Member States to swiftly adopt common interoperable standards and to roll-out charging infrastructure across the EU; believes that the ‘electric mobility’ debate should be put into a well balanced context, to ...[+++]

7. souligne l'importance de la promotion de la mobilité électrique, combinée à l'introduction de davantage d'énergies renouvelables dans le secteur de l'électricité, pour atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020, en particulier en termes de croissance et d’emplois verts, ainsi que de réduction de la pollution atmosphérique; note que l’utilisation de l’électricité dans les transports concernera avant tout le transport de passagers; souligne qu’il importe d’adopter et de mettre en œuvre les mesures de réglementation nécessaires et invite instamment la Commission et les États membres à adopter rapidement des normes communes d'intero ...[+++]


80. Calls on the Member States to monitor imported motor vehicle, motorcycle and bicycle accessories, components and spare parts effectively and substantively in order to ensure that they are suitable and meet stringent European consumer protection standards;

80. demande aux États membres de surveiller efficacement et concrètement les importations d'accessoires, de composants et de pièces de rechange de véhicules, de motocycles et de vélos pour voir si ceux-ci sont adaptés et respectent des normes européennes strictes de protection des consommateurs;


80. Calls on the Member States to monitor imported motor vehicle, motorcycle and bicycle accessories, components and spare parts effectively and substantively in order to ensure that they are suitable and meet stringent European consumer protection standards;

80. demande aux États membres de surveiller efficacement et concrètement les importations d'accessoires, de composants et de pièces de rechange de véhicules, de motocycles et de vélos pour voir si ceux-ci sont adaptés et respectent des normes européennes strictes de protection des consommateurs;


Once the relevant standards are available, and provided that the Commission decides to publish their reference in the Official Journal, according to the procedure laid down in Article 4(2) of Directive 2001/95/EC, bicycles, bicycles for young children, and luggage carriers for bicycles that comply with those standards are presumed to meet the general safety requirement of Directive 2001/95/EC, as far as the safety requirements covered by the standards are concerned.

Dès que les normes pertinentes seront disponibles, et à condition que la Commission décide d’en publier les références au Journal officiel de l'Union européenne conformément à la procédure prévue à l’article 4, paragraphe 2, de la directive 2001/95/CE, les bicyclettes, bicyclettes pour jeunes enfants et porte-bagages pour bicyclettes conformes à ces normes seront présumés conformes à l’obligation générale de sécurité de la directive 2001/95/CE pour ce qui concerne les exigences de sécurité régies par les normes.


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By Decision 2006/514/EC (2), the Commission published in the Official Journal of the European Union the references of European standards EN 14764:2005 for city and trekking bicycles, EN 14766:2005 for mountain bicycles, EN 14781:2005 for racing bicycles, and EN 14872:2006 for luggage carriers for bicycles.

Par la décision 2006/514/CE (2), la Commission a publié, au Journal officiel de l’Union européenne, les références des normes européennes EN 14764:2005 pour les bicyclettes de ville et tout chemin (trekking), EN 14766:2005 pour les bicyclettes tout terrain, EN 14781:2005 pour les bicyclettes de course et EN 14872:2006 pour les porte-bagages pour bicyclettes.


The Annex to this Decision sets out the specific safety requirements for bicycles, bicycles for young children, and luggage carriers for bicycles to be met by European standards pursuant to Article 4 of Directive 2001/95/EC.

L’annexe de la présente décision fixe des exigences de sécurité spécifiques pour les bicyclettes, les bicyclettes pour jeunes enfants et les porte-bagages pour bicyclettes, auxquelles doivent satisfaire les normes européennes conformément à l’article 4 de la directive 2001/95/CE.


The Commission should therefore set specific safety requirements for bicycles and luggage carriers for bicycles with a view to mandating the European standardisation bodies to develop European standards on the basis of those requirements.

Par conséquent, la Commission devrait définir des exigences de sécurité spécifiques concernant les bicyclettes et les porte-bagages pour bicyclettes en vue de délivrer aux organismes européens de normalisation un mandat pour l’élaboration de normes européennes fondées sur ces exigences.


European standard EN 14765:2005+A1:2008 specifies safety requirements and test methods for bicycles for young children, which are excluded from the scope of the Toys Safety Directive (Directive 2009/48/EC).

La norme européenne 14765:2005 + A1:2008 fixe des exigences de sécurité et des méthodes d’essai concernant les bicyclettes pour jeunes enfants, qui sont exclues du champ d’application de la directive relative à la sécurité des jouets (directive 2009/48/CE).


28. Regards a framework directive on safe infrastructure management as a useful tool for implementing an integrated approach to road safety; considers that such a directive should establish which operational procedures are required at the design, construction and operational stages of new and existing roads to ensure that they meet all safety standards, encourage national programmes to find solutions for road sections which present a high risk of accidents, in particular by doing away with level crossings, and contribute to setting up expert networks enabling "best in Europe" approaches to safe road design and management; stresses that ...[+++]

28. considère qu'une directive-cadre sur la gestion sûre de l'infrastructure représente un instrument utile pour la mise en œuvre de l'approche systémique de la sécurité routière; considère qu'une telle directive devrait établir quelles sont les procédures opérationnelles requises au stade de la conception, de la construction et de l'utilisation des routes, tant nouvelles qu'existantes, pour garantir leur conformité avec toutes les normes de sécurité, encourager les programmes nationaux à améliorer les sections routières à haut risque d'accidents, en accordant une attention particulière à l'élimination des passages à niveau, et contribu ...[+++]


25. Regards a framework directive on safe infrastructure management as a useful tool for implementing the systems approach to road safety; considers that such a directive should establish which operational procedures are required at the design, construction and operational stages of new and existing roads to ensure that they meet all safety standards, encourage national programmes to remedy high accident risk road sections , in particular by doing away with level crossings, and contribute to setting up expert networks enabling "best in Europe" approaches to safe road design and management; stresses that the Member States should systema ...[+++]

25. considère qu'une directive-cadre sur la gestion sûre de l'infrastructure représente un instrument utile pour la mise en œuvre de l'approche systémique de la sécurité routière; considère qu'une telle directive devrait établir quelles sont les procédures opérationnelles requises au stade de la conception, de la construction et de l'utilisation des routes, tant nouvelles qu'existantes, pour garantir leur conformité avec toutes les normes de sécurité, encourager les programmes nationaux à améliorer les sections routières à haut risque d'accidents, en accordant une attention particulière à l'élimination des passages à niveau, et contribu ...[+++]


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