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Coach staff for running the performance
Coach staff to run the performance
Coaching staff to run the performance
Dispatching office
Ensure compliance with railway schedules
Ensure trains run to schedule
Extra section
Extra train
Monitor railway schedules
National Training Support Section
Opposing train
Relief section
Relief train
Run-through train
Through train
Thru train
Train control section
Train running in opposite direction
Train running section
Train staff to run the performance

Traduction de «Train running section » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




automation of train-running over track sections with no sidings

automatisation de la circulation des trains sur des sections de voie sans embranchements


extra section | extra train | relief section | relief train

train supplémentaire précédant le régulier


ensure compliance with railway schedules | perform activities to ensure that train journeys are implemented to schedule | ensure trains run to schedule | monitor railway schedules

assurer le respect des horaires des trains


through train [ run-through train | thru train ]

train direct


opposing train | train running in opposite direction

train croiseur | train de sens contraire


National Training Support Section

Section du soutien à la formation nationale


dispatching office | train control section

poste de régulation


coach staff to run the performance | coaching staff to run the performance | coach staff for running the performance | train staff to run the performance

intervenir en tant que coach auprès du personnel pour réaliser le spectacle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Their express trains run at 110 to 120 miles per hour while VIA runs some of its trains between Toronto and Montreal at a top speed of 120 miles per hour in certain sections.

Leurs trains express roulent de 110 à 120 milles à l'heure, alors que certains de ceux de VIA entre Toronto et Montréal roulent à un maximum de 120 milles à l'heure sur certains tronçons.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de la ...[+++]


No funding has been provided for the Munich-Mühldorf-Freilassing section because of the absence of a comprehensive approach to this section, although such an approach would allow international trains to run via Mühldorf rather than via Rosenheim.

Aucun financement n’a été prévu pour la section München-Mühldorf-Freilassing en raison de l’absence d’une approche globale pour cette section, permettant une circulation des trains internationaux par Mühldorf et non plus par Rosenheim.


Rolling stock which is designed and built to operate on underground sections and tunnels of not more than 5 km in length, with side evacuation available is defined as category A. In the event of activation of a fire alarm, the train will continue to a safe area (see definition in 4.2.2.6.1), not more than 4 minutes running time away, assuming the train is able to run at 80 km/h.

Le matériel roulant qui est conçu et construit pour une exploitation dans des sections souterraines et des tunnels ne dépassant pas 5 km, dans lesquels une évacuation latérale est disponible, est défini comme relevant de la catégorie A. Dans le cas du déclenchement d'une alerte incendie, le train continuera de rouler pour rejoindre un refuge (voir la définition donnée au point 4.2.2.6.1), dans un délai ne pouvant excéder 4 minutes, sur la base de l'hypothèse que le train est apte à rouler à une vitesse de 80 km/h.


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This essential requirement is satisfied by the functional and technical specifications in sections 4.2.5.3 Fire protection for freight trains, 4.2.5.4 Fire barriers for passenger rolling stock 4.2.5.5 Additional measures for running capability of passenger rolling stock with a fire on board, 4.2.5.6 On-board fire detectors.

Cette exigence essentielle est satisfaite par les spécifications fonctionnelles et techniques des points 4.2.5.3 Protection contre l'incendie pour les trains de fret, 4.2.5.4 Barrières coupe-feu pour le matériel roulant voyageurs, 4.2.5.5 Mesures complémentaires relatives à l'aptitude au roulement du matériel roulant voyageurs avec un incendie déclaré à bord et 4.2.5.6 Détecteurs d'incendie embarqués.


Indeed, technical barriers to trade and to interoperability – the ability of trains to run on any section of the network – are continuing to hamstring competitiveness in the railway industry.

En effet, les barrières techniques aux échanges et à l’interopérabilité des trains – c’est à dire à leur capacité de rouler indistinctement sur n’importe quelle section du réseau – constituent encore un facteur nuisant à la compétitivité du secteur ferroviaire.


The European Commission hopes to revitalise the rail sector by eliminating technical barriers to trade and to the interoperability of trains (their ability to run on any section of the network).

La Commission européenne souhaite revitaliser le secteur ferroviaire en supprimant les barrières techniques aux échanges et à l'interopérabilité des trains (c'est-à-dire leur capacité à rouler indistinctement sur n'importe quelle section du réseau).


Technical barriers to trade and to interoperability – the ability of trains to run on any section of the network – are continuing to hamstring competitiveness in the railway industry.

Les barrières techniques aux échanges et à l’interopérabilité des trains – c’est à dire à leur capacité de rouler indistinctement sur n’importe quelle section du réseau – constituent encore un facteur nuisant à la compétitivité du secteur ferroviaire.


This priority involves tackling the typical problems of urban environments (in particular as they impact on disadvantaged sections of society that are excluded from the mainstream of urban development), restructuring urban neighbourhoods, regenerating wasteland and run-down areas (e.g. areas cities, ports and rivers meet) and reincorporating them into the urban infrastructure, promoting innovation in the management of the various urban and suburban utilities (waste disposal, energy and water supply) and training personnel working i ...[+++]

A travers cet axe, il s'agit d'aborder les handicaps caractéristiques des milieux urbains, notamment en relation avec les populations défavorisées exclues de la dynamique de développement de la ville, de restructurer les quartiers, réhabiliter et réintégrer dans le tissu urbain les friches et espaces dégradés (par ex. interfaces entre villes, ports et fleuve) ainsi que de promouvoir l'innovation (déchets, énergie, eau) dans la gestion des différentes fonctions urbaines et périurbaines et la qualification des acteurs du lien social.


* Vocational training At Community level, the Commission, which has considerable experience in this field, is preparing practical training operations through public and private institutions, which must fit into a long- running multiannual programme and the future European training foundation (see section C above)/.

* Formation professionnelle Sur un plan communautaire, la Commission, forte d'une certaine expérience dans ce domaine, prépare des actions concrètes de formation à travers des institutions publiques et privées qui doivent s'insérer dans une programmation pluriannuelle de longue haleine et dans les travaux de la future fondation européenne de formation (voir chapitre C ci-dessus).




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'Train running section' ->

Date index: 2023-12-13
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