Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belted tire
Belted tyre
Bias ply tire
Bias tire
Bias tyre
Bias-ply tire
Bias-ply tyre
Bias-ply tyre
Braced tread tyre
Braced tyre
Criss-cross ply tire
Cross-ply tire
Cross-ply tyre
Cross-ply tyre
Diagonal ply tire
Diagonal ply tyre
Diagonal tire
Diagonal tyre
Diagonal-ply tyre
Energy-efficient tire
Energy-efficient tyre
Energy-saver tire
Energy-saver tyre
Energy-saving tire
Energy-saving tyre
Low-noise tyre
Old tyre
Rigid breaker tyre
Scrap tyre
Tire gage
Tire gauge
Tire inflation gage
Tire inflation gauge
Tire noise
Tire pressure gage
Tire pressure gauge
Tire-pressure gage
Tire-pressure gauge
Tire-road noise
Tyre gauge
Tyre inflation gauge
Tyre noise
Tyre pressure gauge
Tyre-pressure gauge
Tyre-road noise
Waste tyre

Traduction de «Tyre noise » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


tire noise | tire-road noise | tyre noise | tyre-road noise

bruit de contact pneu/route | bruit de contact pneu-route | bruit pneumatique/chaussée


bias-ply tire [ bias tire | bias ply tire | diagonal ply tire | diagonal tire | cross-ply tire | criss-cross ply tire | diagonal ply tyre | bias-ply tyre | bias tyre | diagonal tyre | cross-ply tyre ]

pneu à carcasse diagonale [ pneu diagonal | pneu à nappes croisées | pneu à plis croisés | pneu à structure diagonale | pneu à construction diagonale | pneu à carcasse croisée ]






tire gauge [ tire-pressure gauge | tire pressure gauge | tire gage | tire-pressure gage | tire pressure gage | tyre gauge | tyre-pressure gauge | tyre pressure gauge | tire inflation gauge | tyre inflation gauge | tire inflation gage ]

manomètre pour pneus [ contrôleur de pression | manomètre pour pneu | manomètre de gonflage des pneus ]


belted tire | belted tyre | braced tread tyre | rigid breaker tyre | braced tyre

pneu ceinturé | pneu à ceinture


bias-ply tyre (1) | cross-ply tyre (2) | diagonal-ply tyre (3)

pneu diagonal (1) | pneumatique à carcasse diagonale (2) | pneumatique à structure diagonale (3)


scrap tyre | waste tyre | old tyre

pneu usagé (1) | vieux pneu (2)


energy-efficient tire [ energy-saving tire | energy-saver tire | energy-efficient tyre | energy-saving tyre | energy-saver tyre ]

pneu éconergétique [ pneu écoénergétique ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The surface of the test track shall be such as not to cause excessive tyre noise.

La surface de la piste d'essai doit être telle que les pneumatiques n'engendrent pas un bruit excessif.


A label, comparable to the labels used for information on CO2 emissions, fuel-consumption and tyre-noise, should inform consumers about the sound emissions of a vehicle.

Une étiquette, comparable à celles utilisées pour indiquer les émissions de CO2, la consommation de carburant et le bruit des pneumatiques, devrait informer les consommateurs des émissions sonores d'un véhicule.


Legislation to reduce traffic noise needs to reflect these aspects by taking account of engine, vehicle and tyre noise, the road surface, driving behaviour and traffic management and must be addressed in legislation such as the Regulation 1222/2009/EC of the European Parliament and of the Council of 25 November 2009 on the labelling of tyres with respect to fuel efficiency and other essential parameters and Directive 2002/49/EC of the European Parliament and of the Council of 25 June 2002 relating to the assessment and management of environmental noise.

La législation visant à réduire le bruit du trafic doit refléter ces aspects en prenant en compte le bruit produit par le moteur, le véhicule et les pneumatiques, le revêtement routier, le mode de conduite et la gestion du trafic, et doit être abordée dans d'autres textes législatifs, tels que le règlement 1222/2009/CE du Parlement européen et du Conseil du 25 novembre 2009 sur l'étiquetage des pneumatiques en relation avec l'efficacité en carburant et d'autres paramètres essentiels et la directive 2002/49/CE du Parlement européen et du Conseil du 25 juin 2002 relative à l'évaluation et à la gestion du bruit dans l'environnement.


Tackling tyre noise is not the only way to reduce traffic noise, but the best results are achieved by a combination of measures, of which dealing with noise emitted by tyres constitutes an important part.

S’attaquer au bruit des pneumatiques n’est pas le seul moyen de réduire le bruit de la circulation, mais les meilleurs résultats sont obtenus en combinant des mesures, dont la lutte contre le bruit produit par les pneumatiques constitue un élément important.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
With regard to future measures, Directive 2001/43/EC states in its article 3 firstly that a tyre grip test should be introduced in Directive 92/23/EEC and secondly that the Commission shall, in the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise and within 36 months after the entry into force of the directive (i.e. before 27 June 2004), submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety of the tyre grip, allow the introduction of tighter limit values for the rolling noise.

En ce qui concerne les mesures futures, la directive 2001/43/CE stipule à l'article 3, premièrement, qu'un essai d'adhérence du pneu doit être introduit dans la directive 92/23/CEE et, deuxièmement, que la Commission doit soumettre au Parlement européen et au Conseil, à la lumière de l'expérience acquise à la suite de l'introduction de valeurs limites pour le bruit des pneumatiques, et au plus tard 36 mois après l'entrée en vigueur de la directive (c'est à dire avant le 27 juin 2004), un rapport concernant le point de savoir si et dans quelle mesure le progrès technique permet, sans compromettre ...[+++]


[39] In particular, revision of EU Rail Noise Policy based on 2008 "Communication on Rail noise abatement measures addressing the existing fleet" and subsequent Commission proposals such as Directive 2001/43/EC on tyre noise and proposals related to noise from L category vehicles regulated by Directive 97/24/EC

[39] En particulier, la révision de la politique de l’UE relative au bruit ferroviaire fondée en 2008 sur la communication sur les mesures de réduction du bruit ferroviaire concernant le parc existant, sur les propositions de la Commission ultérieures comme la directive 2001/43/CE sur le bruit des pneumatiques et sur des propositions concernant le bruit émis par les véhicules de catégorie L réglementés par la directive 97/24/CE.


2. In the light of the experience gained from the introduction of limit values for tyre noise, the Commission shall, within 36 months after the entry into force of this Directive, submit to the European Parliament and the Council a report concerning whether and to what extent technical progress would, without compromising safety, allow the introduction of the limit values indicated in Annex V, section 4.2.1., columns B and C, of Directive 92/23/EEC, as amended by this Directive.

2. À la lumière de l'expérience acquise à la suite de l'introduction de valeurs limites pour le bruit des pneumatiques, la Commission, au plus tard trente-six mois après l'entrée en vigueur de la présente directive, soumet au Parlement européen et au Conseil un rapport concernant le point de savoir si et dans quelle mesure le progrès technique permet, sans compromettre la sécurité, l'introduction des valeurs limites figurant à l'annexe V, point 4.2.1, colonnes B et C, de la directive 92/23/CEE telle que modifiée par la présente directive.


Whilst we are tonight seeking to adopt new tyre standards to reduce tyre noise we are not making any progress at all on tyre standards for the grip or adhesion of tyres on the road.

Alors que nous débattons ce soir de l'adoption de nouvelles normes pour réduire les émissions sonores des pneumatiques, nous ne réalisons aucun progrès en ce qui concerne l'amélioration de l'adhérence des pneumatiques au revêtement routier.


I should therefore like strongly to request that we adopt Amendment No 1, through which we call for limit values not only for tyre noise but also for rolling resistance, and that we adopt, in particular, Amendment No 2 in connection with quieter tyres.

C'est la raison pour laquelle je demande instamment d'adopter la proposition d'amendement 1, par le biais de laquelle nous réclamons, outre les bruits de roulement, une valeur-limite pour la résistance au roulement, et, en particulier, la proposition d'amendement 2, ayant trait aux pneumatiques silencieux.


Secondly – and in my opinion of paramount importance – is the need to balance the problem of tyre noise and tyre safety.

Deuxièmement - et ce point est, à mon sens, d'une importance capitale - le problème des émissions sonores des pneumatiques ne doit pas prendre le pas sur celui de la sécurité des pneumatiques.




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'Tyre noise' ->

Date index: 2024-01-13
w