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ABC
Active body control
Active fault
Active fault system
Active residential solar heating system
Active solar energy system
Active solar heater
Active solar system
Active suspension
Active suspension system
Active system
Automatic ride control system
Low frequency active suspension system
Low frequency active system
Low-power active suspension
MACS
Marine Activity Cost System
Marine Activity Costing System
Marine Aids Costing System
Potentially active fault
Ridge transform fault system
Ridge-transform fault system
Ridge-transform system
Slow active suspension
Slow active suspension system
Slow-active system
Variable suspension system

Traduction de «active fault system » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


ridge-transform system [ ridge/transform system | ridge-transform fault system | ridge/transform fault system | ridge transform fault system ]

système dorsale-faille transformante


low frequency active suspension system | slow active suspension system | slow-active system | slow active suspension | low-power active suspension | low frequency active system

suspension active basse fréquence


active solar system [ active residential solar heating system | active solar energy system | active system | active solar heater ]

système de chauffage solaire mécanisé [ système de chauffage solaire actif | système solaire actif | installation de chauffage solaire active | système actif | système mécanisé ]


active suspension system | active suspension | active body control | ABC | automatic ride control system | variable suspension system

suspension active | suspension variable




Marine Activity Cost System [ MACS | Marine Activity Costing System | Marine Aids Costing System ]

Système d'établissement des coûts des activités maritimes






Dental photo-activated disinfection system handpiece light guide

guide optique de pièce à main de système de désinfection dentaire photo-activé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
2.3. A comprehensive document describing all sensed components with the strategy for fault detection and MI activation (fixed number of driving cycles or statistical method), including a list of relevant secondary sensed parameters for each component monitored by the OBD system and a list of all OBD output codes and format used (with an explanation of each) associated with individual emission-related power-train components and individual non-emission related components, where monitoring of the component is used to determine MI activat ...[+++]

2.3. Un document exhaustif décrivant tous les composants contrôlés dans le cadre du dispositif de détection des erreurs et d’activation de l’indicateur de dysfonctionnement (nombre fixe de cycles de conduite ou méthode statistique), y compris une liste des paramètres secondaires pertinents mesurés pour chaque composant contrôlé par le système OBD. Une liste de tous les codes de sortie et formats (accompagnée d’une explication pour chacun) utilisés pour les différents composants du groupe motopropulseur en rapport avec les émissions ai ...[+++]


A system where evidence of a fault or negligence must be presented: this applies to all other commercial activities where species and natural habitats protected under EU law have been damaged or are at imminent risk of damage.

un système où une faute ou une négligence doit être prouvée: il s'applique à toutes les autres activités professionnelles ayant causé un dommage aux espèces ou habitats naturels protégés en vertu du droit européen, ou s'il existe une menace imminente de dommage.


A system with no fault to be proven: this applies to dangerous or potentially dangerous commercial activities listed in EU law.

un système sans charge de preuve: il s'applique à toutes activités professionnelles dangereuses ou potentiellement dangereuses, inscrites dans le droit européen.


It would be based on the no fault principle, meaning no more civil suits, on the creation of a single fund that would sustained by activities that could be identified with specific causes, such as work and highway driving, on an actuarial and non-individual basis, since taxing activities is inconsistent with equality of opportunity, on various taxes, as well as on a system of management in which organizations representing persons w ...[+++]

Il serait basé sur le principe du no fault, de l'abolition du droit de poursuite civile, sur la création d'une caisse unique alimentée par les activités identifiables à des causes, comme le travail et la route, sur une base actuarielle et non individuelle, la taxation des activités allant à l'encontre de l'égalisation des chances, sur les impôts et taxes, ainsi que sur une gestion paritaire avec les organisations de personnes ayant des incapacités.


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We need strong, active labour market policies to quickly reintegrate workers laid off and we need strong and viable social protection systems to support those who find themselves unemployed through no fault of their own.

Nous avons besoin de politiques du marché du travail fortes et actives en vue de réintégrer rapidement les travailleurs licenciés et nous avons besoin de systèmes de protection sociale forts et viables pour venir en aide à ceux qui se sont retrouvés au chômage malgré eux.


The system of cross-compliance requires that those carrying out the checks have a full understanding of farming and are familiar with the different sectors of farming. Adequate training for those carrying out inspection of farmers' activities is vital. In addition, inspectors should have the discretion to take into account un-seasonal and sudden factors which mitigate against full compliance - due to no fault of the farmer.

De plus, les inspecteurs devraient avoir le pouvoir de prendre en considération des facteurs fortuits et non saisonniers qui compromettent le plein respect des obligations – sans que l’agriculteur en soit responsable.


3.9.2. From 1 October 2006 for new type approvals and from 1 October 2007 for all registrations, in the case of a fault code being generated according to sections 6.5.3 or 6.5.4 of Annex I to Directive 2005/55/EC, the OBD system shall retain a record of the fault code and the hours run by the engine during the MI activation for at least 400 days or 9 600 hours of engine operation.

3.9.2. À partir du 1er octobre 2006 pour les nouvelles réceptions et à partir du 1er octobre 2007 pour l’ensemble des immatriculations, lorsqu’un code d’erreur est généré conformément aux points 6.5.3 ou 6.5.4 de l’annexe I de la directive 2005/55/CE, le système OBD conserve une trace de tous les codes d’erreur ainsi qu’un décompte des heures de fonctionnement du moteur avec le MI activé pendant au moins 400 jours ou 9 600 heures de fonctionnement du moteur:


3. A comprehensive document describing all sensed components with the strategy for fault detection and MI activation (fixed number of driving cycles or statistical method), including a list of relevant secondary sensed parameters for each component monitored by the OBD system. A list of all OBD output codes and format used (with an explanation of each) associated with individual emission-related power-train components and individual non-emission related components, where monitoring of the component is used to determine MI activation.

3. Liste exhaustive de tous les composants contrôlés dans le cadre du dispositif de détection des erreurs et d'activation du MI (nombre fixe de cycles de conduite ou méthode statistique), y compris la liste des paramètres secondaires pertinents mesurés pour chacun des composants contrôlés par le système OBD; liste de tous les codes de sortie OBD et formats (accompagnée d'une explication pour chacun) utilisés pour les différents composants du groupe propulseur relatifs aux émissions ainsi que pour les différents composants non liés aux émissions, lorsque ...[+++]


A comprehensive document describing all sensed components with the strategy for fault detection and MI activation (fixed number of driving cycles or statistical method), including a list of relevant secondary sensed parameters for each component monitored by the OBD system. A list of all OBD output codes and format used (with an explanation of each) associated with individual emission related power-train components and individual non-emission related components, where monitoring of the component is used to determine MI activation.

Liste exhaustive de tous les composants contrôlés dans le cadre du dispositif de détection des erreurs et d'activation du MI (nombre fixe de cycles de conduite ou méthode statistique), y compris la liste des paramètres secondaires pertinents mesurés pour chacun des composants contrôlés par le système OBD; liste de tous les codes de sortie OBD et formats (accompagnée d'une explication pour chacun) utilisés pour les différents composants du groupe propulseur relatifs aux émissions ainsi que pour les différents composants non liés aux émissions, lorsque la ...[+++]


Following the example of nearly all national systems for environmental liability, strict liability (that is, without it being necessary to prove that the polluter has committed a fault) for damage resulting from dangerous activities such as those regulated by legislation on the discharge or emission of dangerous substances into the air or water, waste-management, genetically modified organisms and the transport of dangerous substances.

A l'instar de la quasi-totalité des systèmes nationaux de responsabilité environnementale, il viserait une responsabilité sans faute (c'est-à-dire sans qu'il soit nécessaire de prouver l'existence d'une faute commise par le pollueur) pour les dommages résultant d'activités dangereuses, telles que réglementées par la législation relative au rejet ou à l'émission de substances dangereuses dans l'air ou dans l'eau, à la gestion des dé ...[+++]


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