Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Autonomic neuropathy
Autonomous learner
Beginners' pool
Diabetic acidosis
Diabetic amyotrophy
Diabetic cataract
Diabetic coma with or without ketoacidosis
Diabetic gangrene
Hyperglycaemic coma NOS
Hyperosmolar coma
Hypoglycaemic coma
Independent learner
Independent learning
Independent study
Ketoacidosis
Learner licence
Learner license
Learner permit
Learner pool
Learner rate
Learner wage
Learner's driving licence
Learner's licence
Learner's license
Learner's permit
Learner-based
Learner-based teaching
Learner-centered
Learner-centered instruction
Learner-centred
Learner-centred approach
Learner-centred instruction
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learner-oriented
Learners' pool
Mononeuropathy
Peripheral angiopathy+
Polyneuropathy
Pool for teaching
Pupil-centred approach
Pupil-centred teaching
Retinopathy
Self directed learner
Self-directed learner
Self-learner
Teaching pool
Training pool
Ulcer
Without mention of coma

Traduction de «autonomous learner » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
autonomous learner [ self-directed learner | independent learner | self-learner ]

autodidacte




learner's permit | learner permit | learner's licence | learner's license | learner licence | learner license | learner's driving licence

permis d'apprenti conducteur


independent learner | self directed learner | self-learner

autodidacte


independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


learner-centred instruction [ learner-centered instruction | learner-based teaching | pupil-centred teaching | pupil-centred approach | learner-centred approach ]

enseignement orienté apprenant [ enseignement axé sur l'élève | enseignement personnalisé ]


learner-oriented [ learner-centred | learner-centered | learner-based ]

orienté apprenant [ axé sur l'étudiant ]


learner rate | learner wage

salaire d'apprenti | salaire de débutant


training pool | learner pool | teaching pool | pool for teaching | beginners' pool | learners' pool

bassin d'apprentissage | piscine d'enseignement | bassin d'enseignement


Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories E10-E14: Code Title .0 With coma Diabetic:coma with or without ketoacidosis | hyperosmolar coma | hypoglycaemic coma | Hyperglycaemic coma NOS .1 With ketoacidosis Diabetic:acidosis | ketoacidosis | without mention of coma | .2+ With renal complications Diabetic nephropathy (N08.3*) Intracapillary glomerulonephrosis (N08.3*) Kimmelstiel-Wilson syndrome (N08.3*) .3+ With ophthalmic complications Diabetic:cataract (H28.0*) | retinopathy (H36.0*) | .4+ With neurological complications Diabetic:amyotrophy (G73.0*) | autonomic neuropathy (G99.0*) | mononeuropathy ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques E10-E14: Code Titre .0 Avec coma Coma:diabétique, avec ou sans acidocétose:hyperglycémique | hyperosmolaire | hyperglycémique SAI | .1 Avec acidocétose Acidocétose | Acidose | diabétique, sans mention de coma | .2+ Avec complications rénales Glomérulonéphrite intracapillaire (N08.3*) Néphropathie diabétique (N08.3*) Syndrome de Kimmelstiel-Wilson (N08.3*) .3+ Avec complications oculaires Cataracte (H28.0*) | Rétinopathie (H36.0*) | diabétique | .4+ Avec complications neurologiques Amyotrophie (G73.0*) | Mononévrite (G59.0*) | Neuropathie végétative (G99.0*) | Polynévrite (G63.2*) système nerveux ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
46. Emphasises the importance of building students’ capacity to learn and the need to provide them with effective learning strategies; stresses that learning to learn will facilitate the acquisition of knowledge, skills, attitudes and aptitudes which enable individuals to set, plan and reach their own learning goals and become autonomous learners able to cope with the intensive labour market changes;

46. insiste sur l'importance de renforcer les capacités d'apprentissage des étudiants et sur la nécessité de leur fournir des stratégies d'apprentissage efficaces; souligne qu'apprendre à apprendre facilitera l'acquisition des connaissances, des compétences, des attitudes et des aptitudes permettant aux personnes de fixer, d'organiser et d'atteindre leurs propres objectifs d'apprentissage et de devenir des apprenants autonomes capables de faire face aux mutations profondes du marché du travail;


13. Emphasises the importance of building students’ capacity to learn and the need to provide them with effective learning strategies; stresses that learning to learn will facilitate the acquisition of knowledge, skills, attitudes and aptitudes which enable individuals to set, plan and reach their own learning goals and become autonomous learners able to cope with the intensive labour market changes;

13. insiste sur l'importance de renforcer les capacités d'apprentissage des étudiants et sur la nécessité de leur fournir des stratégies d'apprentissage efficaces; souligne qu'apprendre à apprendre facilitera l'acquisition des connaissances, des compétences, des attitudes et des aptitudes permettant aux individus de fixer, d'organiser et de réaliser leurs propres objectifs d'apprentissage et de devenir des apprenants autonomes capables de faire face aux mutations profondes du marché du travail;


47. Emphasises the importance of building students’ capacity to learn and the need to provide them with effective learning strategies; stresses that learning to learn will facilitate the acquisition of knowledge, skills, attitudes and aptitudes which enable individuals to set, plan and reach their own learning goals and become autonomous learners able to cope with the intensive labour market changes;

47. insiste sur l'importance de renforcer les capacités d'apprentissage des étudiants et sur la nécessité de leur fournir des stratégies d'apprentissage efficaces; souligne qu'apprendre à apprendre facilitera l'acquisition des connaissances, des compétences, des attitudes et des aptitudes permettant aux personnes de fixer, d'organiser et d'atteindre leurs propres objectifs d'apprentissage et de devenir des apprenants autonomes capables de faire face aux mutations profondes du marché du travail;


- stimulating personal fulfilment and motivation among "learners" by improving the quality of multimedia materials and the relevance of technologies in order to create synergy between autonomous work and group work, dialogue with the teacher or trainer, distance mentoring, etc.

- la stimulation de l'épanouissement personnel et la motivation des 'apprenants' par l'amélioration de la qualité des matériaux multimédias et la pertinence des technologies pour créer des synergies entre travail autonome et travail en groupe, le dialogue avec l'enseignant ou le formateur et tutorat à distance, etc.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
become autonomous learners in their own career-long professional development.

de devenir des apprenants autonomes dans le cadre de leur propre perfectionnement professionnel tout au long de leur carrière.


Every teacher must also be an autonomous learner, constantly reflecting on the way she or he teaches, learning from her or his peers and seeking new ways to develop knowledge and skills and to meet the individual needs of pupils.

Chaque professeur doit également être un apprenant autonome, réfléchissant constamment sur la manière dont il enseigne, tirant des enseignements auprès de ses pairs et explorant de nouvelles voies pour développer connaissances et aptitudes et répondre aux besoins individuels des élèves.


The basic skills of reading literacy and mathematics are also building blocks of the ‘learning to learn’ competence: they help individuals to access, gain, process, assimilate and communicate new knowledge and skills, as well as help them to become autonomous learners.

Les compétences de base en lecture et en mathématiques constituent également le fondement de l'aptitude à apprendre à apprendre: elles permettent aux personnes d'avoir accès à des connaissances et compétences nouvelles, de les acquérir, de les traiter, de les assimiler et de les communiquer et les aident à devenir des apprenants autonomes.


It seeks to help learners to reflect on their learning objectives, plan their learning and learn autonomously.

Son objectif est d'aider les apprenants à réfléchir à leurs objectifs, à planifier leur apprentissage et à apprendre de façon autonome.


It seeks to help learners to reflect on their learning objectives, plan their learning and learn autonomously.

Son objectif est d'aider les apprenants à réfléchir à leurs objectifs, à planifier leur apprentissage et à apprendre de façon autonome.


(e) the development of tools and methods for the assessment, validation or certification of the knowledge, skills and competences acquired by adult learners, including by means of experiential or autonomous learning or through non-formal education.

e) mettre au point des outils et des méthodes d'évaluation, de validation ou de certification des connaissances, aptitudes et compétences acquises par des apprenants adultes, y compris par l'expérience, en autodidacte ou par un enseignement informel.


w