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Actual score
Awareness rating
Awareness score
Commit to intercultural awareness
Commit to multi cultural awareness
Critical score
Cut-off score
Cutoff score
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Encourage environmental awareness
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Evidence intercultural awareness
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Gross
Gross score
Karnofsky index
Karnofsky performance score
Karnofsky score
Karnofsky's index
Karnofsky's score
OMA Score
OMA score
Olerud Molander Ankle score
Olerud and Molander score
Olerud-Molander Ankle Score
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Passing mark
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Promote environmental awareness
Promotion of environmental awareness
Score card
Score pad
Score sheet
Score-card
Score-sheet
Scorecard
Scoresheet
Scoring form
Show intercultural awareness
Soundtrack collector
Soundtrack fan
Soundtrack lover
Total score

Traduction de «awareness score » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
awareness rating | awareness score

score de notoriété


encourage environmental awareness | endorse environmental awareness | promote environmental awareness | promotion of environmental awareness

promouvoir la sensibilisation à l'environnement


commit to intercultural awareness | commit to multi cultural awareness | evidence intercultural awareness | show intercultural awareness

faire preuve de conscience interculturelle


conduct awareness raising activities on issues important to the local community | develop and implement programmes to increase awareness of significant local issues | promote awareness on issues important for the local community | raise awareness on issues important for the local community

sensibiliser sur les questions importantes pour la communauté locale


scoresheet [ scorecard | score sheet | score card | score-sheet | score-card | scoring form | score pad ]

feuille de pointage [ carte de pointage | feuille de marque | carte de marque | feuille de notation | feuille de notes | carte de marquage | feuille des résultats | carte des résultats | feuille de match | fiche d'arbitrage | feuille d'arbitre ]


actual score | gross | gross score | total score

score brut | score final


Olerud and Molander score [ Olerud Molander Ankle score | OMA score | Olerud-Molander Ankle Score | OMA Score ]

score d'Olerud et Molander


pass mark [ cutting score | critical score | passing score | cutoff score | cut-off score | passing level | passing grade | passing mark ]

note de passage [ note de césure | point de coupure ]


soundtrack fan | film score fan | soundtrack lover | film score lover | soundtrack collector | film score collector

béophile


Karnofsky score | Karnofsky's score | Karnofsky performance score | Karnofsky index | Karnofsky's index

indice de Karnofsky
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hon. Anne McLellan (Minister of Justice and Attorney General of Canada, Lib.): Mr. Speaker, as the hon. member is probably aware, these claims reflect very complex and difficult issues. I think it is not appropriate for any of us in the House to attempt to score cheap political points out of the pain and suffering of victims of physical and sexual abuse.

L'hon. Anne McLellan (ministre de la Justice et procureur général du Canada, Lib.): Monsieur le Président, comme le sait sans doute le député, ces revendications découlent de questions fort complexes et délicates, et il ne convient pas de profiter de la souffrance et de la douleur des victimes de sévices physiques et sexuels pour se faire du capital politique.


(Return tabled) Question No. 333 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government’s consultations about prostitution-related offences: (a) what goals have been established for the consultations; (b) what goals have been established for the online consultation; (c) whose input did the government seek through online consultation; (d) which individuals wrote the discussion paper for the online consultation; (e) which individuals with expertise in prostitution-related offences participated in the development of the discussion paper in (d); (f) which individuals with expertise in prostitution-related offences reviewed the discussion paper in (d); (g) which individuals with legal expertise participated in the development of the discussion p ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 333 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la consultation du gouvernement sur les infractions liées à la prostitution: a) quels sont les objectifs établis pour la consultation; b) quels sont les objectifs établis pour la consultation en ligne; c) de qui le gouvernement souhaitait-il obtenir des commentaires au moyen de la consultation en ligne; d) qui sont ceux qui ont rédigé le document de consultation aux fins de la consultation en ligne; e) qui sont les spécialistes des infractions liées à la prostitution qui ont participé à l’élaboration du document de consultation mentionné au point d); f) qui sont les spécialistes des infractions liées à la prostitution qui ont examiné le document de consulta ...[+++]


35. Notes that CRAs shall use clear criteria to score country performance, is aware of the fact that the actual rating is not a mechanical weighting of these factors; asks the industry to clarify which methodology and judgments are used to calibrate sovereign ratings and to explain deviation from these model-generated ratings and from the forecasts of the main international financial institutions;

35. observe que les ANC doivent utiliser des critères précis pour noter les performances des pays; est conscient que la notation n'est pas, en fait, une pondération mécanique de ces facteurs; demande au secteur de la notation de préciser les méthodes et les jugements retenus pour étalonner les notations de dette souveraine et d'expliquer les écarts vis-à-vis des notations produites sur la base de ces modèles et vis-à-vis des prévisions des principales institutions financières internationales;


35. Notes that CRAs shall use clear criteria to score country performance, is aware of the fact that the actual rating is not a mechanical weighting of these factors; asks the industry to clarify which methodology and judgments are used to calibrate sovereign ratings and to explain deviation from these model-generated ratings and from the forecasts of the main international financial institutions;

35. observe que les ANC doivent utiliser des critères précis pour noter les performances des pays; est conscient que la notation n'est pas, en fait, une pondération mécanique de ces facteurs; demande au secteur de la notation de préciser les méthodes et les jugements retenus pour étalonner les notations de dette souveraine et d'expliquer les écarts vis-à-vis des notations produites sur la base de ces modèles et vis-à-vis des prévisions des principales institutions financières internationales;


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34. Notes that CRAs shall use clear criteria to score country performance, is aware of the fact that the actual rating is not a mechanical weighting of these factors; asks the industry to clarify which methodology and judgments are used to calibrate sovereign ratings and to explain deviation from these model-generated ratings and from the forecasts of the main international financial institutions;

34. observe que les ANC doivent utiliser des critères précis pour noter les performances des pays; est conscient que la notation n'est pas, en fait, une pondération mécanique de ces facteurs; demande au secteur de la notation de préciser les méthodes et les jugements retenus pour étalonner les notations de dette souveraine et d'expliquer les écarts vis-à-vis des notations produites sur la base de ces modèles et vis-à-vis des prévisions des principales institutions financières internationales;


recognise the danger of certain forms of Internet surveillance and control aimed also at tracking every "digital" step of an individual, with the aim of providing a profile of the user and of assigning 'scores'; make clear the fact that such techniques should always be assessed in terms of their necessity and their proportionality in the light of the objectives they aim to achieve; emphasise also the need for an enhanced awareness and informed consent of users with respect to their e-activities involving the sharing of personal data ...[+++]

reconnaître le danger de certaines formes de surveillance et de contrôle sur Internet visant à retracer tous les pas "numériques" d'un individu, en vue de fournir un profil de l'utilisateur et d'attribuer des "points"; préciser que ces techniques devraient toujours être évaluées en termes de nécessité et de proportionnalité par rapport aux objectifs qu'elles poursuivent; souligner la nécessité d'une sensibilisation accrue et d'un consentement éclairé des utilisateurs en ce qui concerne leur activité sur Internet impliquant le partage de données à caractère personnel (notamment les réseaux sociaux);


(p) recognise the danger of certain forms of Internet surveillance and control aimed also at tracking every ‘digital’ step of an individual, with the aim of providing a profile of the user and of assigning 'scores'; make clear the fact that such techniques should always be assessed in terms of their necessity and their proportionality in the light of the objectives they aim to achieve; emphasise also the need for an enhanced awareness and informed consent of users with respect to their e-activities involving the sharing of personal ...[+++]

(p) reconnaître le danger de certaines formes de surveillance et de contrôle sur Internet visant à retracer tous les pas "numériques" d'un individu, en vue de fournir un profil de l'utilisateur et d'attribuer des "points"; préciser que ces techniques devraient toujours être évaluées en termes de nécessité et de proportionnalité par rapport aux objectifs qu'elles poursuivent; souligner la nécessité d'une sensibilisation accrue et d'un consentement éclairé des utilisateurs en ce qui concerne leur activité sur Internet impliquant le partage de données à caractère personnel (notamment les réseaux sociaux);


The National Capital Region scored 100 per cent. The government leader is no doubt aware that his region of British Columbia scored 88 per cent. However, Prince Edward Island was graded a pitiful 31.8 per cent, which is totally unacceptable.

La région de la capitale nationale a obtenu un résultat de 100 p. 100. Le leader du gouvernement est probablement au courant que sa région de la Colombie-Britannique a reçu, quant à elle, un résultat de 88 p. 100. Par contre, l'Île-du-Prince-Édouard a obtenu un résultat pitoyable de 31,8 p. 100, un chiffre tout à fait inacceptable.


First, there was the role Canada should play internationally; second, there was the way Canada could facilitate the integration of immigrants — and on this score, I wanted to pay tribute to the Muslim community, which is suffering greatly but has contributed so much to our Canada — and finally, there was the need to make Canadians aware of the major issues of our times.

Premièrement, le rôle que le Canada devrait jouer dans le monde; deuxièmement, la façon dont le Canada pourrait faciliter l'intégration des immigrants, et à ce chapitre, j'ai tenu à rendre hommage à la communauté de confession musulmane qui souffre énormément et qui a pourtant tellement contribué à notre Canada; finalement, la sensibilisation des Canadiens aux grandes questions qui agitent notre époque.


We are all aware of the difficulties and emotions this issue raises in the other place, especially when members are faced with a group such as the Reform Party, which will exploit anything in the basest possible manner, regardless of the suffering of the people involved, in order to score points.

Nous sommes au courant des difficultés et des émotions que ce dossier a suscitées à l'autre Chambre, là où les députés font face à un groupe comme le Parti réformiste, qui est toujours prêt à exploiter tout ce qui lui tombe sous la dent, de la façon la plus vile, sans se préoccuper de la souffrance des personnes touchées, pour se faire du capital politique.


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