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Assisting in ballast operations
Assisting in bilge operations
Ballast cleaning operation
Ballast equalizer
Ballast regulator
Ballast regulator operator
Ballast regulator overseeing
Ballast-equalizer operator
Ballast-leveller operator
Ballast-regulator operator
Contribute to bilge and ballast operations
Contributing to bilge and ballast operations
Monitor ballast regulator
Operating regulations for ports
Oversee ballast regulator
Overseeing of ballast regulator
Port regulation
Regulations governing port operation
Seaport regulation

Traduction de «ballast-regulator operator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ballast-regulator operator

conducteur de niveleuse de ballast


ballast-regulator operator

conducteur de niveleuse de ballast [ conductrice de niveleuse de ballast ]


ballast regulator operator

opérateur à régaleuse à ballast [ opératrice à régaleuse à ballast ]


ballast regulator overseeing | oversee ballast regulator | monitor ballast regulator | overseeing of ballast regulator

superviser une régaleuse à ballast


ballast-leveller operator [ ballast-equalizer operator ]

opérateur de niveleuse de ballast [ opératrice de niveleuse de ballast ]


ballast equalizer | ballast regulator

régaleuse à ballast


combination ballast regulator/switch broom

régaleuse à ballast munie d'un balai d'aiguillage


regulations governing port operation | seaport regulation | operating regulations for ports | port regulation

législation relative aux ports | règlementation portuaire




assisting in ballast operations | assisting in bilge operations | contribute to bilge and ballast operations | contributing to bilge and ballast operations

participer à des opérations de cale et de ballast
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Commission Regulation (EC) No 245/2009 of 18 March 2009 implementing Directive 2005/32/EC of the European Parliament and of the Council with regard to ecodesign requirements for fluorescent lamps without integrated ballast, for high intensity discharge lamps, and for ballasts and luminaires able to operate such lamps, and repealing Directive 2000/55/EC of the European Parliament and of the Council (OJ L 76, 24.3.2009, pp. 17-44)

Règlement (CE) n 245/2009 de la Commission du 18 mars 2009 mettant en œuvre la directive 2005/32/CE du Parlement européen et du Conseil en ce qui concerne les exigences en matière d’écoconception applicables aux lampes fluorescentes sans ballast intégré, aux lampes à décharge à haute intensité, ainsi qu’aux ballasts et aux luminaires qui peuvent faire fonctionner ces lampes, et abrogeant la directive 2000/55/CE du Parlement européen et du Conseil (JO L 76 du 24.3.2009, p. 17-44)


(c) in the case of an oil tanker of 30 000 tonnes deadweight or more engaged in carrying oil other than crude oil as cargo, it meets the requirements of subparagraph (b)(i) or, if the tanker is of 40 000 tonnes deadweight or more, was constructed before July 31, 1995 and has not undergone a major conversion since that date, it operates with dedicated clean ballast tanks that meet the requirements of regulation 18.8 of Annex I to MARPOL;

c) s’il s’agit d’un pétrolier d’un port en lourd de 30 000 tonnes métriques ou plus effectuant le transport d’hydrocarbures autres que le pétrole brut à titre de cargaison, à ce que celui-ci soit conforme aux exigences du sous-alinéa b)(i) ou, s’il est d’un port en lourd de 40 000 tonnes métriques ou plus, qu’il a été construit avant le 31 juillet 1995 et qu’il n’a pas subi de transformation importante depuis cette date, à ce que celui-ci soit exploité avec des citernes à ballast propre spécialisées qui sont conformes aux exigences de la règle 18.8 de l’Annexe I de MARPOL;


(6) The officer in charge of a cargo/ballast operation set out in regulation 36.2 of Annex I to MARPOL that takes place on a vessel referred to in subsection (2) must

(6) L’officier responsable des opérations concernant la cargaison et le ballast qui est mentionnée à la règle 36.2 de l’Annexe I de MARPOL qui a lieu à bord d’un bâtiment visé au paragraphe (2) :


So again, we're not pretending that none of the countries have mandatory requirements for the exchange of ballast water, but it's regulated from a point of view of mandatory operational procedures to prevent the introduction of those aquatic organisms.

Nous ne prétendons pas qu'aucun pays n'a d'exigence obligatoire à l'égard des échanges d'eau de ballast, mais les règlements se fondent sur des procédures obligatoires qui visent à éviter l'introduction de ces organismes aquatiques.


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(Return tabled) Question No. 448 Mr. Bruce Hyer: With regard to the cruise ship industry since 2005: (a) what federal departments have provided support to the cruise ship industry across Canada, to date; (b) how much was spent on each project by each federal department, agency, board and commission in support of the cruise ship industry, to date; (c) what is the annual total number of full-time equivalent (FTE) staff in each federal agency, board, or commission working on implementation of projects related to the cruise ship industry; (d) what specific federal programs support the development of the cruise ship industry in Canada; (e) what were the discharge incidents of sewage, bilge, ballast, grey water, or solid waste by cruise ships ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 448 M. Bruce Hyer: En ce qui concerne l’industrie des navires de croisière depuis 2005: a) quels ministères fédéraux ont soutenu l’industrie des navires de croisière au Canada à ce jour; b) combien d’argent chaque ministère fédéral, organisme, conseil et commission a-t-il consacré à chaque projet pour soutenir l’industrie des navires de croisière à ce jour; c) quel est le nombre total annuel d’équivalents temps plein (ETP) de chaque organisme fédéral, conseil ou commission travaillant à la mise en œuvre de projets liés à l’industrie des navires de croisière; d) quels programmes fédéraux précis soutiennent le développement de l’industrie des navires de croisière au Canada; e) quels ont été les déversem ...[+++]


Therefore this Regulation should address specific products, such as fluorescent lamps without integrated ballast, high intensity discharge lamps, and ballasts and luminaires able to operate such lamps.

Le présent règlement doit donc viser des produits spécifiques, tels que les lampes fluorescentes sans ballast intégré, les lampes à décharge à haute intensité, ainsi que les ballasts et les luminaires qui peuvent faire fonctionner ces lampes.


This Regulation establishes ecodesign requirements for the placing on the market of fluorescent lamps without integrated ballast, of high intensity discharge lamps, and of ballasts and luminaires able to operate such lamps as defined in Article 2, even when they are integrated into other energy-using products.

Le présent règlement fixe des exigences d’écoconception applicables à la mise sur le marché des lampes fluorescentes sans ballast intégré, des lampes à décharge à haute intensité ainsi que des ballasts et des luminaires qui peuvent faire fonctionner ces lampes, tels que définis à l’article 2, même lorsqu’ils sont intégrés à d’autres produits consommateurs d’énergie.


As well, with respect to the regulations, we have to be sure, in whatever we are proposing with respect to how the regulations operate and alternate ballast water exchange zones, that whatever recommendations we make are backed up by appropriate scientific advice.

D'autre part, en ce qui concerne les règlements, il nous faut veiller, quoi que nous proposions s'agissant de l'application des règlements et des zones d'échange des eaux de ballast, à ce que nos recommandations soient appuyées par des avis scientifiques appropriés.


This Regulation aims to promote the use of environmentally friendly oil tankers in transport operations to, from or within the Community by implementing International Maritime Organisation (IMO) Resolution A.747(18) on the tonnage measurement of ballast spaces in segregated ballast oil tankers.

Le présent règlement vise à promouvoir l'utilisation de pétroliers respectueux de l'environnement pour le transport en partance, en provenance ou à l'intérieur de la Communauté, grâce à la mise en oeuvre de la résolution A.747(18) de l'Organisation maritime internationale (OMI) relative au jaugeage des citernes à ballast à bord des pétroliers à ballast séparé.


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