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Assess cleanliness of train carriages
Assume senior responsibility on board a ship
Bi's
Bi-level auto carrier
Bi-level auto rack
Bi-level automobile car
Bi-level car
Bi-level commuter car
Bi-level commuter railcar
Bi-level passenger car
Bilevel car
Bilevel passenger car
Car
Check carriages
Check train passenger car
Conduct checks of train carriages
Double deck auto transporter
Double deck transporter car
Double-deck auto carrier
Passenger car
Private car
Private motor vehicle

Traduction de «bi-level passenger car » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bilevel passenger car [ bi-level passenger car | bilevel car | bi-level car ]

voiture à deux étages [ voiture à deux niveaux ]


bi-level automobile car [ bi-level auto carrier | double-deck auto carrier | double deck auto transporter | double deck transporter car | bi-level car | bi's ]

wagon porte-automobiles à deux étages [ wagon porte-automobiles à double plancher ]


bi-level automobile car | bi-level auto rack

wagon porte-automobiles à deux étages


bi-level commuter railcar [ bi-level commuter car ]

voiture de train de banlieue à deux niveaux


passenger car which corresponds to a model within the contract programme | passenger car which corresponds to a model within the contract range

voitures particulières correspondant à un modèle de la gamme visée par l'accord


bi-level car | double deck transporter car | bi's

wagon porte-automobiles à double plancher


car | passenger car

voiture de tourisme | voiture particulière | VP [Abbr.]


passenger car | private car | private motor vehicle

véhicule automobile de tourisme | voiture particulière


assess cleanliness of train carriages | conduct checks of train carriages | check carriages | check train passenger car

vérifier des wagons


be ultimately accountable in inland water transportation | ensure safety of vessel, crew and passengers | assume highest level of responsibility in inland water transportation | assume senior responsibility on board a ship

assumer le plus haut niveau de responsabilité en matière de transport par voie navigable
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A passenger car emitting less than 150g CO2/km is charged by 159 EUR, while more polluting cars are charged by a tax amount increasing gradually to reach the level of 246 EUR for those cars emitting more than 185 g CO2/km.

Une voiture particulière dont les émissions sont inférieures à 150 g de CO2/km est taxée 159 euros, alors que les voitures qui polluent davantage se voient appliquer des taxes augmentant progressivement jusqu'à concurrence de 246 euros pour les voitures émettant plus de 185 g de CO2/km.


Excise duties on motor fuels are seen as an effective fiscal instrument to collect revenue, to influence the level of car use, or for internalising environmental and social costs linked to the use of passenger cars, such as infrastructure costs, accident costs, and air pollution costs.

Les droits d'accise sur les carburants pour véhicules sont considérés comme un instrument fiscal efficace pour collecter des recettes, influencer le niveau d'utilisation des véhicules ou internaliser les coûts environnementaux et sociaux liés à l'utilisation des voitures particulières, tels que les coûts d'infrastructure, les coûts imputables aux accidents et les coûts résultant de la pollution atmosphérique.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52002DC0431 - EN - Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Taxation of passengers cars in the European Union - options for action at national and Community levels [SEC(2002) 858]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52002DC0431 - EN - Communication de la Commissionau Conseil et au Parlement europeen - La taxation des voitures particulières dans l'Union européenne - Actions envisagées aux niveaux national et communautaire [SEC(2002) 858]


The best example is the innovative bi-level passenger railcars presently manufactured by Bombardier and now in use throughout the United States and Canada in commuter rail operations.

Le meilleur exemple en est l'innovatrice voiture à voyageurs à deux étages que Bombardier fabrique actuellement et qui est aujourd'hui utilisée partout aux États-Unis et au Canada pour les trains de banlieue.


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(14) Since the objectives of improving the functioning of the internal market in the area of passenger cars, and of the successful use of fiscal measures in order to implement the Community's strategy to reduce carbon dioxide emissions from passenger cars cannot be sufficiently achieved by the individual Member States and can therefore, by reason of the scale or effects of the action, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of s ...[+++]

(14) Étant donné que les objectifs de l'action envisagée, à savoir améliorer le fonctionnement du marché intérieur dans le domaine des voitures particulières et promouvoir l’utilisation efficace des mesures fiscales afin de mettre en œuvre la stratégie communautaire visant à réduire les émissions de dioxyde de carbone des voitures particulières, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres et peuvent donc, en raison des dimensions et des effets de l'action, être mieux réalisés au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du tra ...[+++]


(3) Member States should be encouraged to apply coordinated fiscal incentive for passenger cars that fulfil stricter emission limits than those which became mandatory under Directive 98/69/EC[6] (Euro 4), relating to measures to be taken against air pollution by emissions from motor vehicles and amending Council Directive 70/220/EEC[7], to expedite the placing on the market of passenger cars which satisfy future requirements to be adopted at Community level (Euro 5).

(3) Les États membres doivent être encouragés à introduire des incitations fiscales coordonnées pour les voitures particulières qui satisfont à des valeurs limites d’émission plus strictes que celles (Euro 4) imposées par la directive 98/69/CE[6] relative aux mesures à prendre contre la pollution de l'air par les émissions des véhicules à moteur et modifiant la directive 70/220/CEE[7], afin d'accélérer la commercialisation de voitures particulières qui satisfont à de futures normes à adopter au niveau communautaire (Euro 5).


(iii) SAE Recommended Practice J986, Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (August 1994), or SAE Standard J1470, Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (March 1992), the exterior sound level does not exceed 80 dBA when a value of 2 dBA is subtracted from the highest average sound level recorded during the test, in the case of a passenger car regardless of its GVWR or any other vehicle with a GVWR of 2 722 kg or less.

(iii) aux essais prévus à la pratique recommandée J986 de la SAE, intitulée Sound Level for Passenger Cars and Light Trucks (août 1994), ou à la norme J1470 de la SAE, intitulée Measurement of Noise Emitted by Accelerating Highway Vehicles (mars 1992), le niveau sonore extérieur est d’au plus 80 dBA après soustraction d’une valeur de 2 dBA du niveau sonore moyen le plus élevé enregistré au cours des essais, dans le cas d’une voiture de tourisme sans égard à son PNBV ou de tout autre véhicule d’un PNBV de 2 722 kg ou moins.


According to data referred to by the Belgian authorities, between 2007 and 2012, the production of passenger cars in the EU-27 decreased from 17.10 million units to 14.61 million units (− 14.6 %; − 3.1 % annual growth), whereas, during the same period, at worldwide level, the production of passenger cars increased from 53.05 million units to 63.07 million units (+ 18.9 %; + 3.5 % annual growth).

Selon les données mentionnées par les autorités belges, la production de voitures particulières dans l’UE-27 entre 2007 et 2012 est passée de 17,10 à 14,61 millions d’unités (- 14,6 %; — 3,1 % de croissance annuelle), alors que, pendant la même période, la production de voitures au niveau mondial a augmenté, pour passer de 53,05 à 63,07 millions d’unités (+ 18,9 %; + 3,5 % de croissance annuelle).


do nothing, which would mean that EU Member States would continue to have highly diversified car tax systems and that individuals encountering problems such as double taxation as a result of the interaction of these different systems might have to take their case as far as the European Court of Justice in order to remedy this retain existing taxation systems but introduce a system of refund of registration tax so that at least double taxation is prevented when a car is transferred from one Member State to another phase out registration tax gradually, since registration tax is the main obstacle to the free movement and transfer of passenger cars ...[+++]in the Internal Market, with the application of a registration tax refund system in the meantime, and introduce a new tax structure linked to CO2 emissions or reduce registration tax to a level that does not exceed 10% of the pre-tax price of the car which would at least tackle the excessive and disproportionate payment of registration tax.

ne rien faire, qui signifierait que les États membres de l'UE continueraient à avoir des systèmes d'imposition des voitures de tourisme très diversifiées et que les personnes rencontrant des problèmes tels que la double imposition (suite à l'interaction de ces différents systèmes) pourraient devoir porter leur cas devant la Cour de justice européenne afin de trouver une solution. conserver les systèmes d'imposition existants mais introduire un système de remboursement de la taxe à l'immatriculation, de sorte qu'au moins la double imposition soit évitée quand une voiture est transférée d'un État membre à un autre. éliminer progressivement ...[+++]


For three sizes of passenger cars the associated additional price* as a result of the proposal are: 1st step - 2000 standards Petrol Passenger Car Small: 200 ECU Medium: 225 ECU Large: 290 ECU Diesel Passenger Car Medium: 380 ECU Large: 520 ECU 2nd step - 2005 standards Passenger Cars 150 - 200 ECU per Car * This assumes that the costs of implementing the proposal by vehicle manufacturers are passed on in full to the consumer. iii.

On trouvera ci-après, pour trois catégories de véhicules, les augmentations de prix[2] qui résulteraient de ce qui est proposé : Première étape (normes 2000) Voitures particulières à essence Petites : 200 écus Moyennes : 225 écus Grandes : 290 écus Voitures particulières au gazole Moyennes : 380 écus Grandes : 520 écus Deuxième étape (normes 2005) 150 à 200 écus par voiture 3.




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'bi-level passenger car' ->

Date index: 2024-02-20
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