Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess bridge integrity for external risks
Break up a bridge
Break up a promising attack
Break up a ship
Breaking a cipher
Breaking a cypher
Breaking of the cryptographic code
Bridge
Bridge building
Bridge construction
Bridge engineering
Bridge integrity external risk identification
Bridging contact
Change-over break before make contact
Change-over make before break contact
Cipher-breaking technique
Cypher-breaking technique
Dismantle a bridge
Identify external risks to bridge integrity
Inspecting bridge integrity for external risks
Interfere with a promising attack
Manage bridge construction projects
Manage bridge development projects
Non-bridging contact
Technical bridge construction
Viaduct

Traduction de «break up a bridge » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
break up a bridge [ dismantle a bridge ]

démonter un pont


break up a promising attack [ interfere with a promising attack ]

interférer avec une attaque prometteuse [ faire échouer une attaque prometteuse ]




bridging contact | change-over make before break contact

contact à deux directions avec chevauchement | contact à effet de pont | contact de pontage


change-over break before make contact | non-bridging contact

contact à deux directions sans chevauchement | contact sans effet de pont


breaking a cipher | breaking a cypher | breaking of the cryptographic code | cipher-breaking technique | cypher-breaking technique

violation du code cryptographique


conduct project management activities for bridge construction projects | manage bridge development projects | manage bridge construction projects | undertake project management for bridge development projects

gérer des projets de construction de ponts


bridge building | technical bridge construction | bridge construction | bridge engineering

ingénierie des ponts


assess bridge integrity for external risks | bridge integrity external risk identification | identify external risks to bridge integrity | inspecting bridge integrity for external risks

identifier les risques extérieurs pour l’intégrité d’un pont


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Activation and public work have possibly improved employment statistics, but instead of providing a bridge to the open labour market, they had a lock-in effect keeping participants in low-quality, low-income jobs that are insufficient to break out of poverty.

Les mesures d’activation et de travaux publics ont peut-être amélioré les statistiques relatives à l’emploi, mais, au lieu de créer une passerelle vers le marché du travail ouvert, elles ont eu un effet de verrouillage maintenant les participants dans des emplois de faible qualité et à bas revenus qui ne permettent pas de sortir de la pauvreté.


Project involved 12 km of dual carriageway by-pass of Arklow town in south Co Wicklow, including two railway bridges, one river crossing, six bridges over existing roads, two interchanges and two bridges providing access.

Le projet prévoyait la construction de 12 km d'une rocade à deux voies contournant Arklow, au sud du comté de Wicklow, et comportant deux ponts de chemin de fer, un pont franchissant une rivière, six viaducs enjambant des routes existantes, deux échangeurs et deux bretelles d'accès.


To say that marriages break up over the course of a lifetime at a rate of about 40% or 45% is and of itself a regrettable statistic, but common law relationships break up something in the order of 60% to 65% over the course of five years.

Les mariages finissent par une rupture dans 40 à 45 p. 100 des cas et c'est bien regrettable, mais les relations entre conjoints de fait sont rompues dans 60 à 65 p. 100 des cas après cinq ans.


I find it interesting that Mr. White wants 75 per cent of the members of the House of Commons to approve the Chief Electoral Officer, 66 and a third per cent to break up the Reform Party, but only 50 per cent plus one to break up the country.

Je trouve intéressant que M. White réclame que 75 p. 100 des députés approuvent la nomination du directeur général des élections, alors que deux tiers suffisent pour fractionner le Parti réformiste et 50 p. 100 plus un pour fractionner le pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 91 Mr. Ted Hsu: With regard to oil spill clean-ups in Northern Arctic waters: (a) what dispersants does the government use or have plans to use in this process; (b) what is the quantity of the government’s stocks of these dispersants; (c) what tests has the government conducted concerning the use of these dispersants in the clean-up of an Arctic oil spill; (d) what tests has the government conducted concerning the effects of these dispersants on (i) the Arctic environment, (ii) Arctic wildlife; (e) when and by whom were the tests in (c) and (d) conducted; (f) what were the costs of the tests in (c) and (d); (g) does the government have a regimen in place for the ongoing evaluation of dispersants to be used ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 91 M. Ted Hsu: En ce qui concerne le nettoyage des déversements d’hydrocarbures dans les eaux du Haut-Arctique: a) de quels agents dispersants le gouvernement se sert-il ou entend-il se servir dans ce processus; b) quelle quantité de dispersant le gouvernement a-t-il en réserve; c) quels essais le gouvernement a-t-il faits sur l’utilisation de ces dispersants pour nettoyer des déversements d’hydrocarbures dans l’Arctique; d) quels essais le gouvernement a-t-il faits pour vérifier les effets de ces agents sur (i) l’environnement arctique, (ii) la faune arctique; e) qui a fait ces essais et quand ont-ils été menés; f) combien ont-ils coûté aux points c) et d); g) le gouvernement a-t-il un système en p ...[+++]


1. In order to give effect to the bridge institution tool and having regard to the need to maintain critical functions in the bridge institution, Member States shall ensure that resolution authorities have the power to transfer to a bridge institution:

1. Afin que l’instrument de l’établissement-relais soit effectif et eu égard à la nécessité de préserver les fonctions critiques au sein l’établissement-relais, les États membres veillent à ce que les autorités de résolution aient le pouvoir de transférer à un établissement-relais:


8. Where the bridge institution tool has been applied, an asset management vehicle may, subsequent to the application of the bridge institution tool, acquire assets, rights or liabilities from the bridge institution.

8. Lorsque l’instrument de l’établissement-relais a été appliqué, une structure de gestion des actifs peut, après l’application de l’instrument de l’établissement-relais, acquérir des actifs, droits ou engagements auprès de l’établissement-relais.


This break may be replaced by a break of at least 15 minutes followed by a break of at least 30 minutes each distributed over the period in such a way as to comply with the provisions of the first paragraph.

Cette pause peut être remplacée par une pause d'au moins quinze minutes suivie d'une pause d'au moins trente minutes réparties au cours de la période de manière à se conformer aux dispositions du premier alinéa.


Mr. Pat O'Brien (London-Middlesex, Lib.): Mr. Speaker, on October 30, Quebecers will make a very important choice: saying Yes to separation and to Canada's break-up or saying No to separation and to Canada's break-up.

M. Pat O'Brien (London-Middlesex, Lib.): Monsieur le Président, le 30 octobre prochain, les Québécois et Québécoises vont faire un choix très important: être d'accord avec la séparation et la destruction du Canada ou dire non à la séparation et non à la destruction du Canada.


What, in essence, do you have as a responsibility — you with the ambassadors out there and so on — in regard to going and finding the alternative to that, of building the bridges, of influencing these voting blocs, of maybe convincing them to break up the voting blocs?

J'aimerais savoir si vous n'êtes pas tenus — vous-même et les ambassadeurs sur le terrain — de trouver d'autres solutions, de jeter des ponts ou d'influencer les pays qui font bloc afin de les convaincre, éventuellement, de ne pas agir de la sorte?


w