Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer cargo space on sale
Calculate the amount of cargo on a vessel
Calculate the amount of cargo on ship
Calculate the volume of cargo on a ship
Cargo boat
Cargo carrying capacity
Cargo deadweight
Cargo owner cargo owner
Cargo ship
Cargo vessel
Cargo-owner cargo-owner
Cat 3
Cat 3 cable
Cat 3 cabling
Cat 5
Cat 5 cable
Cat 5 cabling
Cat 5+
Cat 5e
Categories of cargo
Category 3
Category 3 cable
Category 3 cabling
Category 3 twisted-pair cable
Category 3 twisted-pair cabling
Category 5
Category 5 cable
Category 5 cabling
Category 5 twisted-pair cable
Category 5 twisted-pair cabling
Category 5+
Category 5+ cable
Category 5+ cabling
Category 5e
Category 5e cable
Category 5e cabling
Classes of cargo
Dead weight cargo capacity
Dead-weight cargo capacity
Deadweight cargo capacity
Dermatitis F54 and L23-L25
Enhanced cat 5
Enhanced category 5 cable
Freighter
Gastric ulcer F54 and K25.-
General cargo ship
Handle cargo space on sale
Mucous colitis F54 and K58.-
Net capacity
Owner of cargo
Perform calculations on the amount of cargo on a ship
Types of cargo
Types of freight
Ulcerative colitis F54 and K51.-
Urticaria F54 and L50.-
Use cargo space on sale
Useful deadweight
Utilise cargo space on sale

Traduction de «categories cargo » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
classes of cargo | types of freight | categories of cargo | types of cargo

types de cargaison | types de fret


cargo carrying capacity | cargo deadweight | dead weight cargo capacity | deadweight cargo capacity | dead-weight cargo capacity | net capacity | useful deadweight

port en lourd utile | portée en lourd utile


cargo owner cargo owner | cargo-owner cargo-owner | owner of cargo

propriétaire de la cargaison


calculate the amount of cargo on ship | perform calculations on the amount of cargo on a ship | calculate the amount of cargo on a vessel | calculate the volume of cargo on a ship

calculer la cargaison d'un navire


cargo boat | cargo ship | cargo vessel | freighter | general cargo ship

bateau à marchandises | cargo | cargo de diverses | cargo de marchandises diverses | navire de charge | navire de transport de marchandises


administer cargo space on sale | use cargo space on sale | handle cargo space on sale | utilise cargo space on sale

gérer les espaces de chargement à vendre


enhanced category 5 cable | category 5e cable | category 5e cabling | category 5+ cable | category 5+ cabling | enhanced cat 5 | category 5e | category 5+ | cat 5e | cat 5+

câble de catégorie 5 améliorée | câble de catégorie 5e | câblage de catégorie 5e | câble de catégorie 5+ | câblage de catégorie 5+ | catégorie 5 améliorée | catégorie 5e | catégorie 5+ | cat. 5e | cat. 5+


Definition: This category should be used to record the presence of psychological or behavioural influences thought to have played a major part in the etiology of physical disorders which can be classified to other chapters. Any resulting mental disturbances are usually mild, and often prolonged (such as worry, emotional conflict, apprehension) and do not of themselves justify the use of any of the categories in this chapter. | Psychological factors affecting physical conditions Examples of the use of this category are:asthma F54 and J ...[+++]

Définition: Cette catégorie doit être utilisée pour enregistrer la présence de facteurs psychologiques ou comportementaux supposés avoir joué un rôle majeur dans la survenue d'un trouble physique classable dans l'un des autres chapitres. Les perturbations psychiques attribuables à ces facteurs sont habituellement légères, mais souvent persistantes (par exemple, une inquiétude, un conflit émotionnel, une appréhension) et leur présence ne justifie pas un diagnostic de l'une quelconque des catégories décrites dans ce chapitre. | Facteurs psychologiques influençant une affection physique Exemples d'utilisation de cette catégorie:asthme F54 e ...[+++]


category 3 cable | category 3 cabling | cat 3 cable | cat 3 cabling | category 3 twisted-pair cable | category 3 twisted-pair cabling | category 3 | cat 3

câble de catégorie 3 | câblage de catégorie 3 | câble à paires torsadées de catégorie 3 | câblage à paires torsadées de catégorie 3 | catégorie 3 | cat. 3


category 5 cable | category 5 cabling | cat 5 cable | cat 5 cabling | category 5 twisted-pair cable | category 5 twisted-pair cabling | category 5 | cat 5

câble de catégorie 5 | câblage de catégorie 5 | câble à paires torsadées de catégorie 5 | câblage à paires torsadées de catégorie 5 | catégorie 5 | cat. 5
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1)Technical change to the classification of type of cargo in Annex II: the former cargo category 63 was divided into the three new cargo categories: 64 Rail wagons engaged in goods transport, 65 Shipborne port-to-port trailers engaged in goods transport and 66 Shipborne barges engaged in goods transport.

1)modification technique de la nomenclature du type de fret à l’annexe II: l’ancienne catégorie de fret 63 a été subdivisée en trois nouvelles catégories de fret: 64 Marchandises dans wagons de chemins de fer pour le transport de marchandises, 65 Marchandises dans remorques embarquées pour le transport de marchandises et 66 Marchandises dans barges embarquées pour le transport de marchandises;


(5) A Category 2 oil tanker, or a Category 3 oil tanker, that is a Canadian vessel fitted with double hull spaces that are not used for the carriage of oil and extend over the entire cargo tank length but do not fulfil the conditions specified in regulation 20.1.3 of Annex I to MARPOL, or fitted with only double bottoms or double sides that are not used for the carriage of oil and extend over the entire cargo tank length, may continue to operate if

(5) Tout pétrolier de la catégorie 2, ou tout pétrolier de la catégorie 3, qui est un bâtiment canadien pourvu d’espaces à double coque qui ne sont pas utilisés pour le transport d’hydrocarbures et s’étendent sur toute la longueur de la citerne à cargaison sans remplir toutefois les conditions précisées à la règle 20.1.3 de l’Annexe I de MARPOL, ou pourvu uniquement de doubles fonds ou de doubles côtés qui ne sont pas utilisés pour le transport d’hydrocarbures et qui s’étendent sur toute la longueur de la citerne à cargaison, peut êtr ...[+++]


(b) any cargo pump room or coffer-dam that isolates a cargo tank or slop tank from a machinery space of Category A in accordance with subsection (1).

b) des chambres de pompes à cargaison et des cofferdams qui, conformément au paragraphe (1), isolent les citernes à cargaison ou les caisses de décantation des locaux des machines de la catégorie A.


147 (1) Every bulkhead and deck that separates a cargo pump room, cargo pump room entrance or machinery space of Category A from an accommodation space, service space or control station shall be an ‘A-60’ Class division.

147 (1) Toute cloison et tout pont séparant d’un local d’habitation, d’un local de service ou d’un poste de sécurité une chambre de pompes à cargaison, l’entrée de cette chambre ou un local des machines de la catégorie A doivent être des cloisonnements de type A-60.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Return to footnote Bulkheads separating cargo pump rooms and machinery spaces of Category A may be penetrated by cargo pump shaft glands and similar glanded penetrations if gas-tight seals with efficient lubrication or other means of ensuring the permanence of the gas-tight seals are fitted in way of the bulkhead.

Retour à la référence de la note de bas de page Les cloisons séparant les chambres de pompes à cargaison et les locaux des machines de la catégorie A peuvent être traversées par des presse-étoupe d’arbres de pompes à cargaison et par d’autres ouvertures du même genre munies de presse-étoupe, si des joints étanches au gaz et bien graissés ou disposant d’un autre moyen pour garantir la permanence de l’étanchéité sont installés au droit de la cloison.


(5) The Board may permit an accommodation space, control station, machinery space, other than a machinery space of Category A, or service space to be positioned forward of any cargo tank, slop tank, cargo pump room or coffer-dam if the Board is satisfied that

(5) Le Bureau peut permettre qu’un local d’habitation, un poste de sécurité, un local des machines autre qu’un local des machines de la catégorie A, ou un local de service soient placés en avant des citernes à cargaison, des caisses de décantation, des chambres de pompes à cargaison et des cofferdams, s’il est d’avis


2. Without prejudice to the requirements applicable to transport of certain categories of goods, such as those covered by the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR) (13), cargo securing and inspection of the securing of cargo may be carried out in accordance with the principles and, where appropriate, the standards laid down in Section I of Annex III. The latest version of the standards laid down in point 5 of Section I of Annex III may be used.

2. Sans préjudice des exigences applicables au transport de certaines catégories de marchandises telles que celles visées par l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR) (13), l’arrimage du chargement et le contrôle de cet arrimage peuvent être effectués conformément aux principes et, le cas échéant, aux normes figurant à l’annexe III, section I. La version la plus récente des normes figurant à l’annexe III, section I, point 5, peut être utilisée.


For all other categories of ships, the amount of cargo carried shall be expressed as metric tonnes and cubic meters of cargo.

Pour toutes les autres catégories de navires, la cargaison est exprimée en tonnes et en mètres cubes de marchandises.


2. Notwithstanding paragraph 1, oil tankers of Category 2 or Category 3 which are equipped only with double bottoms or double sides not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, or with double-hulled spaces not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, but which do not meet the conditions for exemption from the provisions of Regulation 20.1.3 of Annex I to MARPOL 73/78, may continue to be operated, but not beyond the anniversary of the date of delivery ...[+++]

2. Nonobstant le paragraphe 1, les pétroliers des catégories 2 ou 3 qui disposent uniquement de doubles fonds ou de doubles bordages non utilisés pour le transport du pétrole et s’étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison ou qui disposent d’espaces à double coque non utilisés pour le transport du pétrole et s’étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison, mais qui ne remplissent pas les conditions d’exemption des dispositions de la règle 20.1.3 de l’annexe I de MARPOL 73/78, peuvent demeurer en service, san ...[+++]


Notwithstanding paragraph 1, oil tankers of category 2 or 3 which are equipped only with double bottoms or double sides not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, or with double-hulled spaces not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, but which do not meet the conditions for exemption from the provisions of paragraph 1(c) of revised Regulation 13G of Annex I to Marpol 73/78, may continue to be operated after the date referred to in paragraph 1, b ...[+++]

Nonobstant les dispositions du paragraphe 1, les pétroliers des catégories 2 ou 3 qui disposent uniquement de doubles fonds ou de doubles bordages non utilisés pour le transport du pétrole et s'étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison ou qui disposent d'espaces à double coque non utilisés pour le transport du pétrole et s'étendant sur toute la longueur de la citerne de cargaison, mais qui ne remplissent pas les conditions d'exemption des dispositions du paragraphe 1, point c), de la règle 13G révisée de l'annexe I de ...[+++]


w