Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ANFO
ANFO mixture
Ammonium nitrate - fuel oil
Ammonium nitrate and fuel oil
Ammonium nitrate fuel oil
Ammonium nitrate-fuel oil blasting agent
Ammonium nitrate-fuel oil mixture
Analyse oil by settlement
Clarified oil
Clarified slurry oil
Clarifier
Clarifier equipment operator
Clarifier machine controller
Clarify edible oils
Clarify oil by settlement
Clarifying oil by settlement
Crossed grooves
Crossed oil grooves
Decant oil
FBO
FCC bottom oil
Filter an edible oil
Filter edible oils
Helical grooves
Helical oil grooves
Interpret oil by settlement
Oil clarifier tender
Oil extractor operative
Oil-clarifier tender
Pair of crossed grooves
Pair of crossed oil grooves
Pair of helical grooves
Pair of helical oil grooves
Pair of spiral grooves
Pair of spiral oil grooves
Refine cleanse edible oils
Slurry decant oil
Spiral grooves
Spiral oil grooves

Traduction de «clarified oil » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
clarified oil | clarified slurry oil | decant oil | FCC bottom oil | slurry decant oil | FBO [Abbr.]

huile clarifiée | suspension huileuse






analyse oil by settlement | clarifying oil by settlement | clarify oil by settlement | interpret oil by settlement

clarifier de l’huile par sédimentation


clarifier equipment operator | oil extractor operative | clarifier | clarifier machine controller

opérateur de clarificateur | opératrice de clarificateur | opérateur de clarificateur/opératrice de clarificateur | ouvrier à l'équipement de clarification


clarify edible oils | filter an edible oil | filter edible oils | refine cleanse edible oils

filtrer des huiles comestibles


oil clarifier tender

ouvrier au clarificateur d'huile [ ouvrière au clarificateur d'huile ]


oil-clarifier tender

ouvrier à la clarification de l'huile [ ouvrière à la clarification de l'huile ]


ammonium nitrate - fuel oil | ammonium nitrate and fuel oil | ammonium nitrate fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil | ammonium nitrate/fuel oil explosive | ammonium nitrate-fuel oil blasting agent | ammonium nitrate-fuel oil mixture | ANFO mixture | AN/FO [Abbr.] | ANFO [Abbr.]

fuel oil de nitrate d'ammonium | mélanges AFNO | nitrate d'ammonium - fioul | ANFO [Abbr.]


crossed grooves | crossed oil grooves | helical grooves | helical oil grooves | pair of crossed grooves | pair of crossed oil grooves | pair of helical grooves | pair of helical oil grooves | pair of spiral grooves | pair of spiral oil grooves | spiral grooves | spiral oil grooves

patte d'araignée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It is important to also clarify how oil and coal energy derivatives should be understood for the purposes of Section C(6) of Annex I to Directive 2014/65/EU.

Il est également important de préciser de quelle façon les instruments dérivés sur l'énergie du charbon et du pétrole doivent être compris aux fins de l'annexe I, section C, point 6, de la directive 2014/65/UE.


There is a need to clarify that holders of authorisations for offshore oil and gas operations pursuant to Directive 94/22/EC are also the liable ‘operators’ within the meaning of Directive 2004/35/EC of the European Parliament and the Council of 21 April 2004 on environmental liability with regard to the prevention and remedying of environmental damage , and should not delegate their responsibilities in this regard to third parties contracted by them.

Il convient de préciser que les titulaires d’une autorisation permettant de mener des opérations pétrolières et gazières en mer en vertu de la directive 94/22/CE sont également les «exploitants» responsables au sens de la directive 2004/35/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 sur la responsabilité environnementale en ce qui concerne la prévention et la réparation des dommages environnementaux , et qu’ils ne devraient pas déléguer leurs responsabilités à cet égard à des tiers travaillant pour leur compte.


There is a need to clarify that holders of authorisations for offshore oil and gas operations pursuant to Directive 94/22/EC are also the liable ‘operators’ within the meaning of Directive 2004/35/EC of the European Parliament and the Council of 21 April 2004 on environmental liability with regard to the prevention and remedying of environmental damage (5), and should not delegate their responsibilities in this regard to third parties contracted by them.

Il convient de préciser que les titulaires d’une autorisation permettant de mener des opérations pétrolières et gazières en mer en vertu de la directive 94/22/CE sont également les «exploitants» responsables au sens de la directive 2004/35/CE du Parlement européen et du Conseil du 21 avril 2004 sur la responsabilité environnementale en ce qui concerne la prévention et la réparation des dommages environnementaux (5), et qu’ils ne devraient pas déléguer leurs responsabilités à cet égard à des tiers travaillant pour leur compte.


In order to enhance the monitoring of the market situation in the olive oil sector and considering the experience gained in the field, it is necessary to clarify some notification obligations of the Member States listed in Part A of Annex III to Regulation (EC) No 826/2008.

Afin d’améliorer le suivi de la situation du marché dans le secteur de l’huile d’olive et compte tenu de l’expérience acquise dans ce domaine, il est nécessaire de clarifier certaines obligations de communication des États membres figurant à l’annexe III, partie A, du règlement (CE) no 826/2008.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For Member States, which differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil, used as propellant it should therefore be clarified that the national level of taxation for non-commercial gas oil used as propellant shall not be less than the national level applied by that Member State to commercial gas oil, without adversely affecting users of non-commercial gas oil.

Pour les États membres qui différencient entre l'utilisation professionnelle et non professionnelle du gazole utilisé comme carburant, il doit dès lors être précisé que le niveau de taxation national du gazole non professionnel utilisé comme carburant ne doit pas être inférieur au niveau national appliqué par cet État membre au gazole professionnel, sans porter atteinte aux consommateurs de gazole non professionnel.


For Member States, which differentiate between commercial and non-commercial use of gas oil, used as propellant it should therefore be clarified that the national level of taxation for non-commercial gas oil used as propellant shall not be less than the national level applied by that Member State to commercial gas oil, without this, however, adversely affecting the user of non commercial gas oil.

Pour les États membres qui différencient entre l'utilisation professionnelle et non professionnelle du gazole utilisé comme carburant, il doit dès lors être précisé que le niveau de taxation national du gazole non professionnel utilisé comme carburant ne doit pas être inférieur au niveau national appliqué par cet État membre au gazole professionnel sans toutefois porter atteinte aux consommateurs de gazole non professionnel.


Against this background, the Commission emphasises that this political desire does not correspond to a legal possibility for exemption from Regulation 13H. It is proposing to amend Regulation 417/2002 to clarify that no oil tanker carrying heavy grades of oil is authorised to fly the flag of a Member State unless it is a double-hull tanker, thereby bringing Community law into line with the Italian Presidency’s statement.

Sur cette trame, la Commission Européenne souligne que cette volonté politique ne correspond pas à la possibilité juridique d'une exemption relative à la règle 13 H. Elle propose de modifier le règlement 417/2002 en clarifiant qu'aucun pétrolier transportant des produits pétroliers lourds n'est autorisé à battre le pavillon d'un État membre, sauf s'il s'agit d'un pétrolier à double coque, alignant ainsi le droit communautaire avec la déclaration de la présidence italienne.


In addition to the above mentioned activities, training and awareness-raising schemes have been organised, notably in the form of a helpdesk (via telephone, e-mail or post) to clarify questions from various sectors of society (industry, students, private individuals) on the widest variety of issues relating to waste, including the waste oils stream; participation in the many activities organised in Portugal on waste (training courses, seminars, conferences and other events); participation, in response to requests from the widest var ...[+++]

» et une affiche portant le message « Ne jetez pas vos huiles usagées ! ». En plus des activités susmentionnées, des programmes de formation et de sensibilisation ont été organisés, entre autres : la création d'un service d'assistance (par téléphone, courriel ou courrier ordinaire) dans le but de clarifier des questions posées par divers secteurs de la société (industrie, étudiants, particuliers) sur les sujets les plus diversifiés possible en rapport avec les déchets, y compris les flux d'huiles usagées ; la participation à de nombreuses activités organisées au Portugal sur les déchets (cours de formation, séminaires, conférences et au ...[+++]


(10) Whereas the provisions for promoting the consumption of olive oil and table olives in the Member States and third countries should be maintained, clarified and strengthened; whereas such measures are intended to establish better balance on the market and as a consequence the relevant expenditure should be deemed intervention within the meaning of Article 3 of Council Regulation (EEC) No 729/70 of 21 April 1970 on the financing of the common agricultural policy (7); whereas those provisions call for certain technical adaptations to Council Regulation (EEC) No 1970/80 of 22 July 1980 laying down general implementing rules for campai ...[+++]

(10) considérant qu'il est approprié de maintenir, préciser et renforcer les dispositions pour promouvoir la consommation d'huile d'olive et des olives de table dans les États membres et les pays tiers; que ces mesures sont destinées à établir un meilleur équilibre sur le marché et que, par conséquent, il convient de considérer les dépenses y afférentes comme une intervention au sens de l'article 3 du règlement (CEE) n° 729/70 du Conseil du 21 avril 1970 relatif au financement de la politique agricole commune (7); que ces dispositions entraînent certaines adaptations d'ordre technique du règlement (CEE) n° 1970/80 du Conseil du 22 juil ...[+++]


Whereas with a view to facilitating the uniform application of the operative events, amended Commission Regulation (EEC) No 3224/74 of 20 December 1974 defining the event in which the subsidy in respect of olive oil becomes due and payable (6) should be repealed and some existing provisions of Commission Regulation (EEC) No 2677/85 of 24 Sepember 1985 laying down implementing rules in respect of the system of consumption aid for olive oil (7), as last amended by Regulation (EEC) No 643/93 (8), should be clarified;

considérant qu'il convient, afin de faciliter l'application uniforme des faits générateurs, d'abroger le règlement (CEE) no 3224/74 de la Commission, du 20 décembre 1974, définissant le fait générateur de la créance relative à l'aide pour l'huile d'olive (6), et de modifier certaines dispositions du règlement (CEE) no 2677/85 de la Commission, du 24 septembre 1985, portant modalités d'application du régime d'aide à la consommation pour l'huile d'olive (7), modifié en dernier lieu par le règlement (CEE) no 643/93 (8);


w