Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A University with a Difference
Advise on classroom guidance strategies
Advises on classroom guidance strategies
Advising on classroom guidance strategies
Alcoholic hallucinosis
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Classrooms with a Difference
Color difference signal
Color-difference signal component
Colour difference signal
Colour-difference signal component
Confer on classroom guidance strategies
Delirium tremens
Describe the flavour of different beers
Detail the flavour of different beers
Disorder of personality and behaviour
Express the flavour of different beers
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Specify the flavour of different beers

Traduction de «classrooms with a difference » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Classrooms with a Difference [ Classrooms with a Difference: Facilitating Learning on the Information Highway ]

Classes virtuelles [ Classes virtuelles: Apprendre sur l'inforoute ]


Healthy Eating Makes a Difference: A Food Resource Manual for People Living with HIV Infection

Être mieux en mangeant mieux : le guide d'alimentation à l'intention des personnes ayant le VIH


A University with a Difference

Une université pas comme les autres


advises on classroom guidance strategies | confer on classroom guidance strategies | advise on classroom guidance strategies | advising on classroom guidance strategies

conseiller des stratégies d'orientation dans les classes | recommander des stratégies d'orientation dans les classes


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


analyse communications channels for different employers/contractors | research communications channels for different employers/contractors | study communications channels for different contractors/employers | study communications channels for different employers/contractors

étudier les canaux de communication pour différents employeurs/contractants


detail the flavour of different beers | express the flavour of different beers | describe the flavour of different beers | specify the flavour of different beers

décrire le caractère olfactif et gustatif de différentes bières


color difference signal | color-difference signal component | colour difference signal | colour-difference signal component

composante de différence de couleur | signal de différence couleur | signal de différence de couleur


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, c ...[+++]


Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence et à l'âge adulte. Le trouble s'accompagne parfois d'épisodes psychotiques au début de l'âge adulte. | Psyc ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In many places broadband exists at institutional level but not at classroom or device level, and different devices with different technical specifications (e.g. different software or brands) are currently not providing equal access to educational resources.

En de nombreux endroits le haut débit existe au niveau de l’établissement mais pas au niveau des salles de classe ou des matériels, et actuellement les différents matériels, qui présentent des caractéristiques techniques distinctes (p. ex. des logiciels ou des marques différentes), n'offrent pas un même accès aux ressources éducatives pour tous.


The potential benefits of the digital revolution in education are multiple: individuals can easily seek and acquire knowledge from sources other than their teachers[7] and institutions, often for free; new groups of learners can be reached because learning is no longer confined to specific classroom timetables or methods and can be personalised; new education providers emerge; teachers may easily share and create content with colleagues and learners from different countries; and a m ...[+++]

Les bénéfices potentiels de la révolution numérique dans l’éducation sont multiples: tout apprenant peut aisément rechercher et acquérir des connaissances par des sources autres que ses enseignants[7] et établissements éducatifs, souvent gratuitement; de nouveaux groupes d’apprenants peuvent être touchés car l’apprentissage ne se confine plus à des horaires de cours ou des méthodes spécifiques et peut être personnalisé; de nouveaux prestataires de services éducatifs émergent; les enseignants peuvent aisément créer et partager des contenus avec des collègues et apprenants de différents pays; et un éventail beaucoup plus large de resso ...[+++]


Initial Teacher Education is most effective when pedagogical theory is combined with both subject knowledge and sufficient classroom practice. Student teachers need to be prepared for collaborative work and career-long professional development, for dealing with diversity in the classrooms and for using digital technologies with confidence.

La formation initiale des enseignants est plus efficace lorsque la théorie pédagogique est combinée avec la connaissance de la matière enseignée et une pratique en classe suffisante Il importe que les futurs enseignants soient préparés au travail de collaboration et à un développement professionnel tout au long de leur carrière, afin d’être à même de gérer la diversité dans les classes et d’utiliser en confiance les technologies numériques.


Today this is implemented differently across the EU and does not always enable the use of protected content in online courses or in digitally-supported teaching activities in classrooms.

Aujourd’hui, cette exception est appliquée différemment selon les pays de l’UE et n’autorise pas toujours l’utilisation de contenus protégés dans des cours en ligne ou dans des activités d’enseignement qui s’appuient sur le numérique dans les salles de classe.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Because, ladies and gentlemen, the reason why these crosses appear on these flags is no different from the reason why crucifixes are displayed in Italian classrooms, and it is not a religious reason but rather a cultural and traditional one.

En effet, Mesdames et Messieurs, ces croix apparaissent sur ces drapeaux pour la même raison que les crucifix sont exposés dans les classes italiennes. Et il ne s’agit pas d’une raison religieuse, mais d’une raison culturelle et traditionnelle.


Current working conditions in this sector are more complex and more demanding: classrooms are more heterogeneous from the social and cultural point of view, teaching concentrates on individual learning, teachers have gone from being ex-cathedra trainers to being classroom managers; there is a requirement to have a good knowledge of foreign languages and information and communications technologies (known as ICT), not only as a means of transmitting knowledge but to be able to use them as a teaching tool.

Ce secteur est actuellement confronté à des conditions de travail plus complexes et plus exigeantes. Les classes sont plus hétérogènes sur le plan social et culturel, l’enseignement est centré sur l’apprentissage individuel, les professeurs ont rendu leur tablier de formateurs ex-cathedra pour devenir de véritables gestionnaires de salles de classe, sans compter qu’ils doivent posséder une bonne maîtrise des langues étrangères et des technologies de l’information et de la communication (appelées TIC), non seulement pour transmettre le savoir, mais aussi pour être en mesure de les utiliser comme un outil d’enseignement.


Teachers of the national language are increasingly confronted with classrooms where students have different mother tongues, and would therefore benefit from training in the techniques required to teach their own language as a second or foreign language.

Les enseignants de la langue nationale sont de plus en plus souvent confrontés à des classes composées d'étudiants ayant une langue maternelle différente. Il serait donc utile qu'ils soient formés aux techniques requises pour enseigner leur propre langue comme une deuxième langue ou une langue étrangère.


It is self-evident that a smaller number of pupils makes it possible to apply different pedagogical methods and procedures in the classroom.

Il va sans dire qu’un nombre plus restreint d’élèves permet d’appliquer d’autres méthodes et procédures pédagogiques en classe.


The European Schools were set up in order to enable the children of European Community staff to be educated together, thereby allowing the Community to operate smoothly and helping it to fulfil its mission. However, achieving this objective is not facilitated by the fact that the European Schools I and II in Brussels are currently full to overflowing, with the result that there are children who are unable to receive an education, siblings are separated by being sent to different schools and classrooms are packed.

Considérant que les écoles européennes ont été créées en vue de scolariser ensemble les enfants du personnel de la Communauté européenne, garantissant ainsi le bon fonctionnement de celle-ci et facilitant l’accomplissement de sa mission, la situation de saturation que connaissent actuellement les écoles européennes I et II à Bruxelles est loin de répondre à ces objectifs: certains enfants ne peuvent être scolarisés, des frères et sœurs se retrouvent séparés dans des écoles différentes, certaines classes sont saturées, etc.


The European Schools were set up in order to enable the children of European Community staff to be educated together, thereby allowing the Community to operate smoothly and helping it to fulfil its mission. However, achieving this objective is not facilitated by the fact that the European Schools I and II in Brussels are currently full to overflowing, with the result that there are children who are unable to receive an education, siblings are separated by being sent to different schools and classrooms are packed.

Considérant que les écoles européennes ont été créées en vue de scolariser ensemble les enfants du personnel de la Communauté européenne, garantissant ainsi le bon fonctionnement de celle-ci et facilitant l’accomplissement de sa mission, la situation de saturation que connaissent actuellement les écoles européennes I et II à Bruxelles est loin de répondre à ces objectifs: certains enfants ne peuvent être scolarisés, des frères et sœurs se retrouvent séparés dans des écoles différentes, certaines classes sont saturées, etc.


w