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CCAC
CFC
Consumer and Corporate Affairs Canada
Consumer finance company
Consumer finance corporation
Consumer loan company
Corporate finance
Corporate finance center
Corporate financial center
Corporate financial centre
Corporate financial settlement center
Corporation finance
Department of Consumer and Corporate Affairs
Department of Consumer and Corporate Affairs Act
English
Financial center for corporate development
IFC
International Finance Corporation
PDFC
Personal finance company
Personal loan company
Public development-finance corporation
Small loan company
Specialized financing corporation

Traduction de «consumer finance corporation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
consumer finance company [ consumer finance corporation ]

société spécialisée dans le crédit à la consommation [ société spécialisée dans le crédit aux particuliers | établissement de crédit à la consommation ]


Department of Consumer and Corporate Affairs Act [ An Act respecting the Department of Consumer and Corporate Affairs | An Act to establish a Department of Consumer and Corporate Affairs ]

Loi sur le ministère de la Consommation et des Affaires commerciales [ Loi sur le ministère des Consommateurs et des sociétés | Loi concernant le ministère des Consommateurs et des sociétés | Loi sur le ministère de la Consommation et des Corporations | Loi établissant un ministère de la Consommation et des Corporations ]


Department of Consumer and Corporate Affairs [ CCAC | Consumer and Corporate Affairs Canada ]

ministère de la Consommation et des Affaires commerciales [ CACC | Consommation et Affaires commerciales Canada | ministère des Consommateurs et des Sociétés | Consommation et Corporations Canada | ministère de la Consommation et des Corporations ]


personal finance company | consumer loan company | consumer finance company | small loan company | personal loan company

société de crédit à la consommation


corporate finance | corporation finance

organisation financière des sociés


International Finance Corporation | IFC [Abbr.]

Société financière internationale | IFC [Abbr.]


public development-finance corporation | PDFC [Abbr.]

société publique de financement du développement | SPFD [Abbr.]


International Finance Corporation [ IFC ]

Société financière internationale [ SFI ]


specialized financing corporation

société de financement spécial | société de financement spécialisée


corporate financial center | CFC | corporate financial centre | corporate finance center | financial center for corporate development | corporate financial settlement center

centre de services financiers aux entreprises | centre financier aux entreprises
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Therefore, Her Excellency the Governor General in Council, on the recommendation of the Minister of the Environment and the Minister of National Health and Welfare, pursuant to section 34Footnote of the Canadian Environmental Protection Act , and on the recommendation of the Minister of the Environment with the concurrence of the Minister of Agriculture, the Minister of Public Works, the Minister of Energy, Mines and Resources, the Minister of National Health and Welfare, the Minister of Finance, the Minister of State for Science and Technology and Acting Minister of Consumer and Corpo ...[+++]

À ces causes, sur avis conforme du ministre de l’Environnement et du ministre de la Santé nationale et du Bien-être social, en vertu de l’article 34Note de bas de page de la Loi canadienne sur la protection de l’environnement , et sur avis conforme du ministre de l’Environnement et avec l’assentiment du ministre de l’Agriculture, du ministre des Travaux publics, du ministre de l’Énergie, des Mines et des Ressources, du ministre de la Santé nationale et du Bien-être social, du ministre des Finances, du ministre d’État chargé des Scienc ...[+++]


According to CIBC Wood Gundy, foreign near banks (which for them includes both consumer finance companies and automobile finance companies) currently constitute over 20% of total Canadian commercial paper outstanding and approximately 50% of Canadian corporate medium term notes outstandings.< 30>

Selon CIBC Wood Gundy, les quasi-banques étrangères (qui comprennent selon elle à la fois les entreprises de crédit à la consommation et les sociétés financières automobiles) représentent actuellement plus de 20 p. 100 du total des effets de commerce canadiens en cours et approximativement 50 p. 100 des titres de créance à moyen terme de sociétés en cours au Canada< 30> .


7. Where an administrator located in a third country considers that the cessation of a benchmark it provides would have a significant adverse impact on the integrity of markets, financial stability, consumers, the real economy, or the financing of households and corporations in one or more Member States, it may apply to ESMA for an exemption from one or more of the applicable requirements of this Regulation or of the relevant IOSCO principles, for a specific and limited period of time not exceeding 12 months.

7. Lorsqu'un administrateur situé dans un pays tiers estime que la cessation d'un indice de référence qu'il fournit aurait des répercussions dommageables importantes sur l'intégrité des marchés, la stabilité financière, les consommateurs, l'économie réelle ou le financement des ménages et des entreprises, dans un ou plusieurs États membres, il peut demander à l'AEMF d'être exempté d'une ou plusieurs exigences applicables en vertu du présent règlement ou des principes de l' ...[+++]


Where a competent authority of a Member State or ESMA considers that a benchmark administered in another Member State with an average notional value totalling less than the amount set in point (a) of the first subparagraph of paragraph 1 should nevertheless be deemed to be critical, as the cessation of that benchmark would have a significant adverse impact on the integrity of markets, financial stability, consumers, the real economy, or the financing of households and corporations within its jurisdiction, it shall issue a request to t ...[+++]

Lorsqu'une autorité compétente d'un État membre ou l'AEMF estime qu'un indice de référence administré dans un autre État membre dont la valeur notionnelle moyenne est inférieure au montant fixé au paragraphe 1, premier alinéa, point a), devrait néanmoins être jugé d'importance critique, car la cessation de cet indice aurait des incidences négatives notables sur l'intégrité des marchés, la stabilité financière, les consommateurs, l'économie réelle ou le financement des ménages et des ...[+++]


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9. Believes that the diversity of financial institutions, which better reflects the variety of financing needs of corporate entities, SMEs and consumers, should be preserved and that, therefore, EC legislation should not favour any single type of business model or corporate structure or any single type of product over another;

9. estime qu'il convient de préserver la diversité des institutions financières, qui reflète mieux la variété des besoins de financement des sociétés, des PME et des consommateurs, et que, en conséquence, la législation communautaire ne doit pas favoriser un modèle d'entreprise, une structure de société ou un type de produit plus que d'autres;


9. Believes that the diversity of financial institutions, which better reflects the variety of financing needs of corporate entities, SMEs and consumers, should be preserved and that, therefore, EC legislation should not favour any single type of business model or corporate structure or any single type of product over another;

9. estime qu'il convient de préserver la diversité des institutions financières, qui reflète mieux la variété des besoins de financement des sociétés, des PME et des consommateurs, et que, en conséquence, la législation communautaire ne doit pas favoriser un modèle d'entreprise, une structure de société ou un type de produit plus que d'autres;


9. Believes that diversity of financial institutions, which better reflects the variety of financing needs of corporate entities, SMEs and consumers, should be preserved and that, therefore, EC legislation should not favour any single type of business model or corporate structure or any single type of product over another;

9. estime qu’il convient de préserver la diversité des institutions financières, qui reflète mieux la variété des besoins financiers des sociétés, des PME et des consommateurs, et que, en conséquence, la législation communautaire ne doit pas favoriser, plus que d’autres, un modèle commercial, une structure de société ou un type de produit;


The original bill provided for the creation of a wage claim payment program, that was to be financed through a tax paid by the employer and collected with UI contributions. [English] Many members of the Standing Committee on Consumer and Corporate Affairs and Government Operations, however, argued against that method of financing wage claim payments.

À l'origine, le projet de loi prévoyait la création d'un programme de remboursement des créances salariales qui devait être financé au moyen d'une taxe payée par l'employeur et perçu avec les cotisations au régime d'assurance-chômage [Traduction] Plusieurs membres du Comité permanent de la consommation et des affaires commerciales et de l'administration gouvernementale se sont opposés à cette méthode de financement du plan de remboursement des créances salariales.


The innovation introduced by these new models generates economic growth and has a positive impact on all stakeholders (entrepreneurs, employees, consumers, investors and other financial partners, etc.). The organisation of public and private procurement (private sector procurement policies and corporate social responsibility), better access to finance (through banking or the financial markets, including through the use of dormant s ...[+++]

L'innovation apportée par ces nouveaux modèles génère de la croissance économique et un impact positif pour toutes les parties prenantes (entrepreneurs, salariés, consommateurs, investisseurs et autres partenaires financiers, etc.) L'organisation de la commande publique et privée (les politiques d'achats dans le secteur privé et la responsabilité sociale des entreprises), l'accès amélioré aux financements (bancaires ou sur les marchés financiers notamment à travers l'utilisation de l'épargne d ...[+++]


The opening adresses will set the scene for the Conference and outline current successful examples of business and government working together, and discussion will address possible ways forward in Member States and the Community Session I will examine three key dimensions of environmental opportunities ; improving efficiency and reducing business costs ; the growing market for environmental technology and services ; and satisfying the environmental demands of consumers and corporate consumers Session II will involve organisations acting as proxies for the public in these roles : consumer organisations, trade unions and environmental g ...[+++]

Dans les discours d'introduction, les intervenants définiront le cadre de la conférence et donneront quelques exemples actuels de coopération fructueuse entre entreprises et pouvoirs publics. Les débats qui s'ouvriront ensuite porteront sur les possibilités de développer cette coopération à l'avenir dans les Etats membres et la Communauté Le premier débat sera consacré à l'examen de trois des principaux aspects économiques de l'écologie : l'accroissement de l'efficacité et la réduction des coûts pour l'entreprise; le développement du marché des technologies et des services écologiques; et la satisfaction de la demande des particuliers ...[+++]


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