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Access
Access attribute
Access right
Access rights
Access verb
Define database user permissions
Define user roles for ICT system
Defined access right
Defined right of access
Non-specified access right
Non-specified right of access
Right hand fan access door assembly
Right hand fan access door assy
Right of access
Right of visitation
Right to access
Right to be informed
Right to information
Right to know
Right-of-access
Specific access right
Specific right of access
Specified access right
Specified right of access
Undefined access right
Undefined right of access
Unspecified access right
Unspecified right of access
Usage attribute
Use access control software
Visitation right
Visiting right

Traduction de «defined right access » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
defined access right [ defined right of access | specific access right | specific right of access | specified access right | specified right of access ]

droit d'accès spécifié


access | right of visitation | access right | access rights

droit de visite | droit d'accès


access right [ visiting right | access | visitation right ]

droit de visite [ accès ]


access attribute | access right | access verb | usage attribute

mode d'accès


non-specified access right [ non-specified right of access | undefined access right | undefined right of access | unspecified access right | unspecified right of access ]

droit d'accès non spécifié


define user roles for ICT system | define database user permissions | use access control software

utiliser Avaya Identity Engines | utiliser une solution contrôle d’accès | utiliser un logiciel de contrôle d’accès | utiliser un logiciel informatique


right of access | right to be informed | right to know | right to access | right to information

droit à l'information | droit d'accès


right of access | right-of-access | access right

droit d'accès


right of access | right to access | right to be informed | right to information | right to know

droit à l'information | droit d'accès


right hand fan access door assembly | right hand fan access door assy

capot de la zone de soufflante du côté droit du moteur
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Each user needs an individual (but not exclusive) right of use to access a particular frequency band and the setting of authorisation conditions is the responsibility of the spectrum management authority, which defines the access parameters through regulation and licence conditions.

Chaque utilisateur doit détenir un droit d'utilisation individuel (mais non exclusif) pour accéder à une bande de fréquences particulière. L'établissement des conditions d'autorisation relève de l’autorité de gestion en matière de spectre radioélectrique, laquelle définit les paramètres d’accès par l'intermédiaire de la règlementation et des conditions de licence.


National measures regarding end-users’ access to, or use of, services and applications through electronic communications networks shall respect the fundamental rights and freedoms of natural persons, including in relation to privacy and due process, as defined in Article 6 of the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms’.

Les mesures nationales relatives à l’accès des utilisateurs finals aux services et applications, et à leur utilisation, via les réseaux de communications électroniques respectent les libertés et droits fondamentaux des personnes physiques, y compris eu égard à la vie privée et au droit à un procès équitable, tel qu’il figure à l’article 6 de la convention européenne de sauvegarde des droits de l’homme et des libertés fondamentales».


21. Urges Member States to go above and beyond the March 2014 Council recommendation for a quality framework for traineeships, giving trainees clearly defined rights that include access to social protection, written and binding contracts and fair remuneration, in order to ensure that young people are not discriminated against when it comes to accessing the world of work;

21. prie instamment les États membres d'aller au‑delà de la recommandation du Conseil de mars 2014 relative à un cadre de qualité pour les stages en conférant aux stagiaires des droits clairement définis, parmi lesquels l'accès à la protection sociale, des contrats écrits et contraignants et une rémunération juste, de manière à garantir que les jeunes ne fassent pas l'objet de discriminations en matière d'accès au monde du travail;


24. Urges Member States to go above and beyond the March 2014 Council Recommendation for a Quality Framework for Traineeships, in order to prevent discrimination against and exploitation of young workers; calls for the adoption of a directive on decent conditions and minimum standards for internships and traineeships, giving interns and trainees clearly defined rights that include access to social protection, written and binding contracts and fair remuneration, and also introducing limits on the use of trainees and interns in companies to prevent abuses; ...[+++]

24. prie instamment les États membres d'aller au-delà des préconisations de la recommandation du Conseil de mars 2014 relative à un cadre de qualité pour les stages, afin de protéger les jeunes travailleurs de la discrimination et de l'exploitation; demande l'adoption d'une directive sur des conditions décentes et des normes minimales pour les stages et les apprentissages, procurant aux stagiaires et aux apprentis des droits clairement définis comprenant l'accès à la protection sociale, à des contrats écrits et contraignants et à une juste rémunération, et introduisant des limites en ce qui concerne le recours aux stages et aux apprenti ...[+++]


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Considers it regrettable that the revision of Regulation (EC) No 1049/2001 is still stalled in the Council, and hopes that progress will be achieved as soon as possible; calls on the latter to adopt a constructive position, taking into account the above mentioned position of the European Parliament adopted at first reading on 15 December 2011 with a view to the adoption of a Regulation of the European Parliament and of the Council defining the general principles and limits governing the right of access to documen ...[+++]

déplore que la révision du règlement (CE) no 1049/2001 soit bloquée par le Conseil et appelle celui-ci à finaliser sa position dans les plus brefs délais; invite le Conseil à adopter une position constructive tenant compte de la position précitée du Parlement européen arrêtée en première lecture le 15 décembre 2011 en vue de l'adoption d'un règlement du Parlement européen et du Conseil définissant les principes généraux et les limites du droit d'accès aux documents des institutions, organes et organismes de l'Union.


On this basis, these authorities will be recognised as members of the User Community and as such entitled to " provide and/or receive information at national level from international, regional, Community, military and internal security systems and mechanisms, in line with conditions of use and defined user access rights, in order to build up its individual user-defined situational picture " (Principle 1 of the 2009 Communication).

Il est possible d'en désigner plusieurs pour une même fonction. Chacune des autorités ainsi désignées sera reconnue comme membre de la communauté d'utilisateurs et pourra à ce titre fournir et/ou recevoir au niveau national des informations émanant des mécanismes et systèmes de sécurité internationaux, régionaux, communautaires, militaires et internes, dans le respect de conditions d'utilisation et de droits d'accès qui auront été définis, de manière à lui permettre de produire une représentation de la situation selon ses propres critères (principe n° 1 de la communication de 2009).


Each of these communities should be given the possibility to provide and/or receive information at national level from international[7], regional[8], Community[9], military[10], and internal security systems and mechanisms[11] on a need-to-know basis, in line with conditions of use and defined user access rights, in order to build up its individual user-defined situational picture.

Chacune de ces communautés devra avoir la possibilité de fournir et/ou recevoir au niveau national des informations émanant des mécanismes et systèmes de sécurité internationaux[7], régionaux[8], communautaires[9], militaires[10] et internes[11], selon le principe du «besoin d'en connaître» et dans le respect de conditions d'utilisation et de droits d'accès qui auront été définis, de manière à lui permettre de produire une représentation de la situation selon ses propres critères.


Thus, for instance, while calling on Member States to 'take appropriate measures to maintain as far as possible family unity as present within their territory', the directive refers back to domestic law and practice for the purposes of defining 'family members'. In this connection, it should be noted that a directive on family reunification was adopted on 22 September 2003, whose many inadequacies have been criticised by GISTI (Groupe d'information et de soutien des travailleurs immigrés). This organisation also pointed out that it will be possible, on the basis of the directive: to require foreigners to wait for up to three years before ...[+++]

Le GISTI souligne ainsi que, sur la base de cette directive, l'on pourra: imposer aux étrangers d'attendre jusqu'à trois ans avant de pouvoir demander le regroupement familial; limiter la possibilité, pour des enfants mineurs de plus de douze ans, de rejoindre leurs parents; ne délivrer qu'un titre de séjour précaire aux membres de famille rejoignants; leur interdire l'accès immédiat au travail; remettre en cause leur droit au séjour en cas de rupture de la vie familiale.


- the exception of privacy and the integrity of the individual (Art. 4, para. 1b) was invoked in very few cases (0.3 % of initial applications for Council and 5.2 % for the Commission). Care should be taken to strike the right balance between the right to access and the right to privacy as defined in Article 8 of the European Charter of Fundamental Rights. The details of each specific case have to be examined.

– exception de la protection de la vie privée et de l'intégrité de l'individu (article 4, point 1b) a été invoquée dans de très rares cas (0,3% des demandes initiales au Conseil, et 5,2% à la Commission. Il convient de trouver l'équilibre entre le droit d'accès et le droit à la vie privée, tel que défini à l'article 8 de la Charte européenne des droits fondamentaux; la spécificité de chaque cas doit être examinée;


Even though they are not explicitly cited, the fundamental right to a fair trial with all the appropriate guarantees should be understood to include rights relating to the presumption of innocence, protection with regard to confessions, the provision of evidence relevant to the defence, the right to appeal as prescribed by law, the right to use an interpreter, etc. The prime objective of the right of access to justice is to arrive at a resolution of claims which is founded in law and declared by a judicial body and to execute the judg ...[+++]

La finalité ultime du droit d'accès à la justice consiste par-dessus tout, pour l'organe juridictionnel, dans la formation d'une décision fondée en droit, eu égard aux prétentions invoquées devant lui, et dans l'exécution du jugement, sauf si un obstacle juridique quelconque s'y oppose, l'interprétation la plus susceptible d'assurer l'effectivité du droit fondamental étant alors de mise.


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