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Direct retail business
Direct retailing
Direct selling
Retail Business Uniform Closing Day Act
Retail business
Retail business entrepreneur
Retail company
Retail entrepreneur
Retail product developer
Retail trade
Retailing
Shop keeper

Traduction de «direct retail business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


conduct negotiations with key stakeholders in automotive retail | undertake negotiations with key automotive retail industry stakeholders | negotiate with key automotive retail business stakeholders | negotiate with key stakeholders in the automotive retail sector

négocier avec les principaux intervenants du secteur de la vente au détail d'automobiles


retail business entrepreneur | retail product developer | retail entrepreneur | shop keeper

détaillante indépendante | responsable de magasin indépendante | détaillant indépendant/détaillante indépendante | responsable de magasin indépendant


Retail Business Uniform Closing Day Act [ An Act Respecting a Uniform Closing Day for Retail Businesses ]

Retail Business Uniform Closing Day Act [ An Act Respecting a Uniform Closing Day for Retail Businesses ]


retail trade | retailing | retail business

commerce de détail | commerce au détail










Minister responsible for the Retail Business Uniform Closing Day Act

Ministre responsable de la Retail Business Uniform Closing Day Act
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The directive provided for a transitional period during which small retail businesses were not to be subject to the obligation to indicate the unit price of products other than those sold in bulk.

La directive a prévu une période transitoire pendant laquelle les petits commerces de détail n’étaient pas soumis à l’obligation d’indiquer le prix à l’unité de mesure des produits autres que ceux commercialisés en vrac.


As you know, we live the day-to-day competitive reality in a business dominated by one large supplier, one who is also becoming a direct retailer.

La concurrence est une expérience quotidienne dans un secteur dominé par un gros fournisseur qui devient également un détaillant.


Don't be misled. If banks are allowed to lease directly to consumers, they will compete for 100% of the retail business, not just the portion that's now leasing.

Ne vous y trompez pas; si les banques sont autorisées à louer directement à bail aux consommateurs, elles vont essayer de conquérir 100 p. 100 du commerce de détail, et non pas seulement le marché du crédit-bail actuel.


The Services Directive covers an extremely broad range of activities, representing about 45% of EU GDP. The sectors covered by the Services Directive include: business services (share of EU GDP: 11.7%), real estate (share of EU GDP: 11.8%), wholesale and retail distribution (share of EU GDP: 11.1%), construction (share of EU GDP: 6.3%) , tourism (share of EU GDP: 4.4%) and entertainment (share of EU GDP: 2%).

La directive «services» couvre un très large éventail d’activités, pesant pour 45 % environ dans le PIB de l’UE, et notamment: les services aux entreprises (11,7 % du PIB de l’UE), l’immobilier (11,8 %), la distribution de gros et de détail (11,1 %), la construction (6,3 %), le tourisme (4,4 %) et les loisirs (2 %).


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1. Undertakings which have been designated as having significant market power in one or several relevant markets in accordance with Article 16 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive) shall inform the national regulatory authority in advance and in a timely manner, in order to allow the national regulatory authority to assess the effect of the intended transaction, when they intend to transfer their local access network assets or a substantial part thereof to a separate legal entity under different ownership, or to establish a separate business entity in order to provi ...[+++]

1. Les entreprises qui ont été désignées comme puissantes sur un ou plusieurs marchés pertinents conformément à l’article 16 de la directive 2002/21/CE (directive “cadre”) notifient à l’autorité réglementaire nationale, au préalable et en temps utile, afin de lui permettre d’évaluer l’incidence de la transaction envisagée, lorsqu’elles ont l’intention de céder leurs actifs de réseau d’accès local, ou une partie importante de ceux-ci, à une entité juridique distincte sous contrôle d’un tiers, ou d’instituer une entité économique distincte afin de fournir à tous les détaillants, y compris à leurs divisions “vente au détail”, des produits d ...[+++]


This restriction of activities is not in line with the non-exclusivity approach for payment institutions which, under Directive 2007/64/EC, may engage in non-payment services business (e.g. retailing or telecom activities).

Cette limitation des activités n'est pas compatible avec l'absence d'exclusivité dont bénéficient les établissements de paiement qui, conformément à la directive 2007/64/CE, peuvent exercer des activités autres que les services de paiement (par exemple, dans le domaine de la vente de détail ou des télécommunications).


2. Where, pursuant to the second subparagraph of Article 24(2) of Directive 2004/39/EC, an eligible counterparty requests treatment as a client whose business with an investment firm is subject to Articles 19, 21 and 22 of that Directive, but does not expressly request treatment as a retail client, and the investment firm agrees to that request, the firm shall treat that eligible counterparty as a professional client.

2. Lorsqu'une contrepartie éligible demande, conformément à l'article 24, paragraphe 2, deuxième alinéa, de la directive 2004/39/CE, à être traitée comme un client dont les relations d'affaires avec l'entreprise d'investissement relèvent des articles 19, 21 et 22 de cette directive, sans toutefois demander expressément à être traitée comme un client de détail, et que l'entreprise d'investissement accepte cette demande, l'entreprise doit traiter la contrepartie éligible comme un client professionnel.


1. Undertakings which have been designated as having significant market power in one or several relevant markets in accordance with Article 16 of Directive 2002/21/EC (Framework Directive) shall inform the national regulatory authority in advance and in a timely manner, in order to allow the national regulatory authority to assess the effect of the intended transaction, when they intend to transfer their local access network assets or a substantial part thereof to a separate legal entity under different ownership, or to establish a separate business entity in order to provi ...[+++]

1. Les entreprises qui ont été désignées comme puissantes sur un ou plusieurs marchés pertinents conformément à l’article 16 de la directive 2002/21/CE (directive «cadre») notifient à l’autorité réglementaire nationale, au préalable et en temps utile, afin de lui permettre d’évaluer l’incidence de la transaction envisagée, lorsqu’elles ont l’intention de céder leurs actifs de réseau d’accès local, ou une partie importante de ceux-ci, à une entité juridique distincte sous contrôle d’un tiers, ou d’instituer une entité économique distincte afin de fournir à tous les détaillants, y compris à leurs divisions «vente au détail», des produits d ...[+++]


Certain small retail businesses may also be excluded from the scope of the Directive in cases where the indication of the unit price would represent an excessive burden on them, due to, for example, the number of products for sale or where the product is not directly accessible for the consumer.

Certains petits commerces de détail peuvent également être exclus du champ d'application de la directive dans la mesure où l'indication du prix à l'unité constituerait pour eux une charge excessive, en raison par exemple du nombre de produits offerts à la vente ou lorsque le produit n'est pas directement accessible au consommateur.


The Commission will review the application of the Directive, in particular concerning the exclusion of certain small retail businesses, not more than three years following transposition into national legislation.

La Commission fera un rapport sur l'application de la directive, notamment en ce qui concerne l'exclusion de certains petits commerces de détail, au plus tard trois ans après sa transposition dans la législation nationale.




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Date index: 2021-10-02
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