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Auto ferry
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Car and passenger ferry
Car ferry
Car ferry
Domestic Ferries Regulatory Working Group
Ferry
Ferry
Ferry boat
Ferry car ferry car-ferry train ferry train-ferry
Ferry-boat
Ferry-boat Liner
Ferryboat
GDP at constant prices
GDP in real terms
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Hovercraft
Passenger and car ferry
Passenger and vehicle ferry
Passenger car ferry
Passenger-vehicular ferry
Rail car ferry
Rail-car ferry
Railcar ferry
Railroad car ferry
Railroad ferry
Real GDP
Real gross domestic product
Ro-ro ferry
Roll on roll off ship
Roll-on roll-off ferry
Surf-board Windsurfer
Tracjet
Train ferry
Train ferry
Vehicle and passenger ferry
Vehicle ferry
Wherry
Yacht

Traduction de «domestic ferry » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Domestic Ferries Regulatory Working Group

Groupe de travail sur la réglementation des traversiers canadiens


car ferry [ passenger car ferry | vehicle ferry | car and passenger ferry | passenger and car ferry | vehicle and passenger ferry | passenger and vehicle ferry | auto ferry | passenger/vehicle ferry | passenger/vehicular ferry | passenger-vehicular ferry ]

transbordeur de passagers et voitures [ transbordeur de voitures et de passagers | transbordeur à voitures | transbordeur de voitures | transbordeur de véhicules | car-ferry ]


train ferry [ railroad ferry | railcar ferry | rail car ferry | car ferry | rail-car ferry | railroad car ferry ]

transbordeur de trains [ transbordeur ferroviaire | traversier-rail | train-ferry | bateau-rail ]


ferry car ferry car-ferry train ferry train-ferry

traversier


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

accidents de bateau au cours d'activités de loisirs | Modificateurs Les subdivisions suivantes à quatre caractères s'appliquent aux catégories V90-V94: Code Titre .0 Navire marchand .1 Navire à passagers Ferry-boat Paquebot .2 Bateau de pêche .3 Autres embarcations à moteur Aéroglisseur Scooter des mers .4 Bateau à voiles Yacht .5 Canoë ou kayak .6 Canot pneumatique (sans moteur) .7 Ski nautique .8 Autres embarcations sans moteur Planche de surf Planche à voile .9 Embarcation non précisée Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI | Ferry-boat Paquebot | Aéroglisseur Scooter des mers | Yacht | Planche de surf Planche à voile | Bateau SAI Embarcation SAI Navire SAI


ferry (1) | car ferry (2) | ferry-boat (3) | train ferry (4)

transbordeur (1) | navire transbordeur (2)


car ferry | ferry | ferry boat

bac ferry | ferry boat | transbordeur


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


roll on roll off ship | roll-on roll-off ferry | roll-on/roll-off ship | ro-ro ferry

navire transroulier | transbordeur roulier


ferry(1) | ferryboat(2) | wherry(3) | car ferry(4) | tracjet(5)

bac
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) If a domestic ferry routinely interfaces with the same domestic ferry facility, the security plan in respect of the ferry may establish standing procedures involving the ferry, its suppliers, and the ferry facility regarding the notification and timing of deliveries, and their documentation.

(2) Dans le cas d’un traversier intérieur qui a régulièrement des interfaces avec une installation pour traversiers intérieurs, le plan de sûreté à l’égard du traversier peut établir une procédure permanente visant le traversier, ses fournisseurs et l’installation portant sur la notification et le calendrier des livraisons et leur documentation.


58. Domestic ferry personnel and domestic ferry facility personnel with security responsibilities, other than the ferry security officer or the ferry facility security officer, shall have, by training or equivalent job experience, knowledge and competence relevant to the ferry industry in any of the following areas that relate to their responsibilities:

58. Le personnel d’un traversier intérieur et celui d’une installation pour traversiers intérieurs qui ont des responsabilités en matière de sûreté, à l’exception de l’agent de sûreté du traversier et de l’agent de sûreté de l’installation pour traversiers, possèdent, par formation ou expérience de travail équivalente, les connaissances et la compétence qui sont afférentes à l’industrie des traversiers, dans les domaines ci-après liés à leurs responsabilités :


(3) If the operator of a domestic ferry also operates the domestic ferry facilities with which the ferry interfaces, the operator may designate a security officer to act for both the ferry and the ferry facilities if the officer is able to fulfil their responsibilities for each ferry and each ferry facility.

(3) L’exploitant d’un traversier intérieur qui exploite aussi des installations pour traversiers intérieurs avec lesquelles ce traversier a des interfaces peut désigner un agent de sûreté agissant à la fois pour le traversier et les installations si l’agent est en mesure de s’acquitter de ses responsabilités envers chaque traversier et chaque installation.


100. Security drills and security exercises shall test the proficiency of domestic ferry personnel and domestic ferry facility personnel in carrying out their assigned security responsibilities at all MARSEC levels and the effective implementation of the respective security plans of the ferry or the ferry facility, and shall enable the ferry security officer or the ferry facility security officer to identify any related security deficiencies that need to be rectified.

100. Les exercices et les entraînements de sûreté mettent à l’essai la compétence du personnel des traversiers intérieurs et des installations pour traversiers intérieurs pour s’acquitter des responsabilités qui lui sont confiées en matière de sûreté à tous les niveaux MARSEC et la mise en œuvre efficace de leurs plans de sûreté respectifs, et permettent à l’agent de sûreté du traversier ou à l’agent de sûreté de l’installation pour traversiers de repérer toute lacune en matière de sûreté connexe à corriger.


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104 (1) Before an interface occurs between a domestic ferry and a domestic ferry facility, the operator of the ferry and the operator of the ferry facility shall each ensure that the ferry or the ferry facility is operated in compliance with the MARSEC level in effect.

104 (1) Avant une interface entre un traversier intérieur et une installation pour traversiers intérieurs, l’exploitant du traversier et celui de l’installation veillent chacun à ce que le traversier et l’installation soient exploités conformément au niveau MARSEC en vigueur.


The provision concerning the regions described in Article 299(2) of the EC Treaty makes it possible to set a different implementation deadline for domestic ferry lines in these regions in order to ensure efficient and financially sustainable civil liability coverage that is adapted to the permanent constraints on these regions.

La disposition relative aux régions visées à l'article 299, paragraphe 2, du TCE, permet de prévoir un délai d'application différent pour les lignes régulières de transport national par ferry dans ces régions, afin de garantir une couverture de responsabilité civile efficace et financièrement viable, et qui tienne compte des contraintes permanentes affectant ces régions.


The Directive applies to all ro-ro ferries and high-speed passenger craft operating to or from a port of a Member State on a regular service, regardless of their flag, when engaged on domestic or international voyages in sea areas of Class A. Member States may extend the scope of application to domestic voyages in other sea areas.

La directive s'applique à tous les transbordeurs rouliers et engins à passagers à grande vitesse assurant un service régulier à destination ou au départ d'un port d'un État membre, quel que soit leur pavillon, lorsqu'ils effectuent des voyages nationaux ou des voyages internationaux dans des zones maritimes de classe A. Les États membres peuvent élargir le champ d'application aux voyages nationaux dans d'autres zones maritimes.


Greek legislation provides for the licensing of domestic ferry services.

La législation grecque prévoit l'octroi de licences pour les services intérieurs de ferry.


This includes ships of all flags on international, intra-EU and domestic routes, including passenger ferries, fishing vessels and recreational craft.

Ceci comprend les navires, quel que soit leur pavillon, effectuant des liaisons internationales, intracommunautaires et intérieures, y compris les navires rouliers à passagers, les navires de pêche et les bateaux de plaisance.


The main shipbuilding regions have, however, been affected in different ways: Japanese yards have the advantage of strong domestic demand, especially for bulk carriers; South Korea and China are battling for tanker contracts; and the European Union is only really active in the ferries and small tankers segment, where replacement needs are building up, although it is possible that Korean shipbuilders might try to further penetrate this market segment.

Cependant, les principales régions de construction navale sont touchées de manière différente. Les chantiers japonais ont l'avantage d'une forte demande domestique surtout pour ce qui concerne les vraquiers, la Corée du Sud et la Chine rivalisent dans le secteur des tankers et l'Union européenne n'est vraiment active que dans le segment des ferries et des petits tankers où les besoins de remplacement sont en progression. Il n'est pourtant pas exclu que les chantiers navals coréens essaient d'y pénétrer davantage.


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