Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced learning environment
Automated learning environment
CBL environment
Computer based learning environment
Computer-based learning environment
Cyberlearning
Distance learning
E-learning
E-learning environment
ELearning
ELearning environment
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Electronic learning
Implicit learning
Learning environment
Nondeclarative learning
On-line learning
On-line learning environment
Online learning
Online learning environment
Reflexive learning
Tele-learning
Unconscious learning
VLE
Virtual learning
Virtual learning environment
Virtual-learning environment

Traduction de «e-learning environment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
e-learning environment [ online learning environment | on-line learning environment ]

environnement d'apprentissage en ligne


virtual learning environment [ VLE | virtual-learning environment | e-learning environment | online learning environment | eLearning environment ]

environnement d'apprentissage virtuel [ EAV | environnement VLE | environnement d'apprentissage en ligne | environnement de cyberapprentissage ]


computer-based learning environment [ CBL environment | computer based learning environment | automated learning environment ]

environnement d'apprentissage informatisé [ EAI | contexte d'apprentissage informatisé ]


advanced learning environment

environnement d'apprentissage avancé


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


e-learning | electronic learning | online learning

formation en ligne | apprentissage en ligne


eLearning | e-learning | online learning | virtual learning | cyberlearning

apprentissage en ligne | formation en ligne


learning environment

environnement propice à l'apprentissage


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
open learning environments: environments based on self-regulated learning.

Environnements d’apprentissage ouverts: environnements basés sur un apprentissage auto-régulé.


The implication of the building blocks is a gradual integration of formal learning environments with a view to making quality learning opportunities accessible for all, on an ongoing basis.

Ces composantes mettent en avant l'intégration progressive des environnements formels d'éducation en vue de permettre à tous d'accéder, de manière continue, à des offres d'éducation et de formation de qualité.


The feedback confirmed the need for the gradual integration of formal learning environments, in order to make them much more open and flexible, so that learners can haveindividual learning pathways, suitable to their needs and interests, and thus take advantage of equal opportunities throughout their lives.

La consultation a confirmé la nécessité d'une intégration progressive des environnements formels d'apprentissage afin de les rendre beaucoup plus ouverts et flexibles, de manière à permettre aux apprenants de suivre des parcours d'apprentissage individuels, en fonction de leurs besoins et de leurs centres d'intérêt, et de bénéficier des chances offertes à tous, tout au long de leur existence.


There is a need for learning environments tailored to the requirements at all levels of lifelong learning.

Il faut disposer d'environnements d'apprentissage adaptés aux besoins à tous les niveaux de l'éducation et la formation tout au long de la vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Stresses the need to provide a rights-based and gender-sensitive learning environment for all learners, both in terms of curriculum and pedagogy, in which children (girls in particular) can learn about their rights and experience democratic processes in schools and in informal learning environments; considers that this type of learning should pay special attention to gender equality, non-discrimination and European citizenship;

5. insiste sur la nécessité de mettre en place un environnement d'apprentissage basé sur les droits et sensible à la dimension de genre pour tous les apprenants, à la fois au niveau du programme et de la pédagogie, dans lequel les enfants (et en particulier les filles) puissent apprendre à connaître leurs droits et découvrir les processus démocratiques à l'école, ainsi que des environnements d'apprentissage informel; estime que ce type d'apprentissage devrait accorder une attention particulière à l'égalité entre les hommes et les femmes, à la non-discrimination et à la citoyenneté européenne;


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their rights and experience democratic processes in schools and in informal ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their rights and experience democratic processes in schools and in informal ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment, where girls and boys can learn about their rights and experience democratic processes in schools and in informal ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes doit compléter l'éducation civique aux valeurs démocratiques, et qu'elle doit être intégrée à un environnement d'apprentissage basé sur les ...[+++]


Therefore, the school environment should be characterised by a good social climate, the presence of a wide range of pedagogical methods, a supportive learning environment, openness and flexibility that contribute to the adoption of a culture of continuous learning.

L'environnement scolaire devrait dès lors être caractérisé par un climat social favorable, par la présence d'une large gamme de méthodes pédagogiques, par un environnement propice à l'apprentissage, par l'ouverture et par la souplesse qui contribuent à l'adoption d'une culture de l'apprentissage permanent.


Work on eLearning will focus on personalised access to, and delivery of, learning as well as on advanced learning environments at school, university, in the workplace and in lifelong learning in general, taking advantage of the development of ambient intelligence.

Les travaux sur les systèmes pour l'éducation et la formation basés sur les TSI ("e-learning") seront centrés sur l'accès personnalisé à l'enseignement et sa prestation individualisée, et aboutiront à des environnements d'apprentissage avancés, à l'école, à l'université, sur le lieu de travail et, en général, tout au long de la vie, exploitant les progrès de l'"intelligence ambiante".


w