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Apply rules to sport games
Apply sport games rules
Apply sport rules to games
Draft mediation service rules
Draft the rules of the mediation service
Enforce the rules of the mediation service
Establish the rules of the mediation service
Exception from the rule
Exceptional regulatory power
Exceptional rule-making power
Fully understand language rules
Have perfect command of language rules
Implement rules to sport competitions
Master language rules
Mastering language rules
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Principled exception to the hearsay rule
Rule governing exception under ordinary law

Traduction de «exceptions rule » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
exceptional regulatory power | exceptional rule-making power

pouvoir réglementaire exceptionnel


principled exception to the hearsay rule

exception fondée sur des principes à la règle du ouï-dire


rule governing exception under ordinary law

règle dérogatoire du droit commun


waste from the MFSU of organic pesticides (except 02 01 05) | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of organic plant protection products (except 02 01 08 and 02 01 09), wood preserving agents (except 03 02) and other biocides | wastes from the MFSU of organic plant protection products (except 02 01 08 and 02 01 09), wood preserving agents (except 03 02) and other biocides

déchets provenant de la FFDU des pesticides organiques(sauf 02 01 05)




International Rules of the Road in Force in All Navigable Waters Within Canada or Within the Jurisdiction of the Parliament, thereof, Except the Waters of Lakes Superior and Huron, Georgian Bay, Lakes Erie and Ontario, their Connecting and Tributary Water

Règlements internationaux pour prévenir les abordages en vigueur dans toutes les eaux navigables en Canada ou sous la juridiction du Parlement canadien, sauf les eaux des lacs Supérieur et Huron, la baie Georgienne, les lacs Érié et Ontario, leurs eaux tr


apply rules to sport games | implement rules to sport competitions | apply sport games rules | apply sport rules to games

appliquer les règles d'un sport


draft mediation service rules | establish the rules of the mediation service | draft the rules of the mediation service | enforce the rules of the mediation service

élaborer le règlement d'un service de médiation


fully understand language rules | have perfect command of language rules | master language rules | mastering language rules

maîtriser les règles d’une langue


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EXCEPTIONS Rule 5-6(1): Two days’ notice for certain motions Rule 5-7: No notice required Rule 5-12: No motions on resolved questions, five days’ notice for rescission Rule 8-1(2): Giving notice for emergency debate Rule 12-32(1): No notice required for Committee of the Whole Rule 13-3(1): Written notice of question of privilege Rule 13-4: Question of privilege without notice

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 5-6(1) : Préavis de deux jours pour certaines motions Article 5-7 : Motions sans préavis Article 5-12 : Interdiction d’une seconde motion ayant le même objet; décision annulée après préavis de cinq jours Article 8-1(2) : Préavis d’un débat d’urgence Article 12-32(1) : Aucun préavis requis pour les comités pléniers Article 13-3(1) : Préavis écrit d’une question de privilège Article 13-4 : Question de privilège sans préavis


EXCEPTIONS Rule 7-3(1)(h): Procedure for debate on motion to allocate time Rule 7-4(5): Question put on time-allocated order Rule 12-30(4): Deferred vote on report Rule 12-32(3)(e): Procedure in Committee of the Whole Rule 13-6(8): Vote on case of privilege automatically deferred in certain circumstances

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 7-3(1)h) : Règles du débat sur la motion de fixation de délai Article 7-4(5) : Mises aux voix sur une affaire avec débat restreint Article 12-30(4) : Report du vote sur le rapport Article 12-32(3)e) : Règles de procédure aux comités pléniers Article 13-6(8) : Report d’office du vote par appel nominal sur un cas de privilège dans certaines circonstances


EXCEPTIONS Rule 8-4(1): Adjournment motion for emergency debate Rule 13-5(1): Consideration of question of privilege Rule 13-5(2): When question of privilege without notice considered Rule 13-6(2): Debate on motion on case of privilege

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 8-4(1) : Motion visant à lever la séance Article 13-5(1) : Examen d’une question de privilège Article 13-5(2) : Examen d’une question de privilège soulevée sans préavis Article 13-6(2) : Débat sur la motion sur un cas de privilège


o. Calls on the Commission to ensure that the TTIP negotiations also address the need for enhanced recognition, and to preserve the protection of, certain products of which the origin is of high importance; points out, therefore, that effectively ensuring the application of the EU geographical indication is essential in order to be able to enforce those rules; calls on the Commission, in this connection, to ensure that the cultural exception rules continue to be excluded from the negotiating mandate;

o. demande à la Commission de veiller à ce que les négociations relatives au TTIP répondent également à la nécessité d'améliorer la reconnaissance, et de maintenir la protection, de produits dont l'origine est essentielle; souligne par conséquent qu'il est primordial d'assurer de manière efficace l'application des indications géographiques de l'UE afin de pouvoir les faire respecter; à cet égard, demande à la Commission les règles touchant à l'exception culturelle demeurent exclues du mandat de négociation;


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In recent years the Commission has been receiving a growing number of applications, partly because more disasters have occurred and partly because the current rules are not sufficiently clear to remove doubts on the possible eligibility of disasters where applications are submitted under the exceptional rules for ‘extraordinary regional disasters’.

Au cours des dernières années, la Commission a reçu un nombre croissant de demandes, situation découlant d’une part de l’augmentation du nombre de catastrophes et, de l’autre, de la réglementation en vigueur dont le manque de clarté empêche d’éliminer les incertitudes quant à l’éventuelle couverture et recevabilité des demandes liées à des catastrophes et présentées au titre des normes exceptionnelles pour celles dites "catastrophes régionales hors du commun".


The new wording for this exception rule is important for clarification reasons in order to be in correspondence with Article 8(4) of this text.

Il importe de rédiger cette dispense en des termes plus précis de manière à ce que le considérant s'accorde avec l'article 8, paragraphe 4, du règlement.


6a. Notwithstanding paragraphs 1 to 6, Member States may lay down exceptional rules for official veterinarians working on a part-time basis who are responsible for inspecting artisanal small businesses.

6 bis. Les États peuvent, par dérogation aux points 1 à 5, prévoir des exceptions particulières pour les vétérinaires officiels à temps partiel, compétents pour les contrôles dans les petites entreprises artisanales.


I believe, however, that the attempt should be sustained, just as I believe there will be a very warm welcome for the abolition of mandatory notification and authorisation and the introduction of the exception rule, which seems to me a rather more liberal principle, especially in a sector – that of regulating authorities and competition – which is always running the risk of being a different, new instrument for state interference in market dynamics.

Je crois cependant qu'il faut soutenir cette tentative, tout comme je crois qu'il faut saluer très favorablement l'abolition de l'obligation de notification et d'autorisation et l'introduction du principe d'exception, qui me semble un principe beaucoup plus libéral, surtout dans un secteur - celui des autorités qui promulguent les règlements, et celui de la concurrence - qui risque toujours d'être un instrument différent et nouveau d'ingérence étatique dans les dynamiques de marché.


EXCEPTIONS Rule 7-1(3): Question on agreement to allocate time put immediately Rule 7-3(1)(e): Procedure for debate on motion to allocate time Rule 7-4(5): Question put on time-allocated order Rule 8-3(3): Time limit for request for emergency debate Rule 8-4(3): Speaking times Rule 13-6(3): Time limits on speaking on motion on case of privilege

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 7-1(3) : Mise aux voix sur-le-champ de l’accord pour fixer un délai Article 7-3(1)e) : Règles du débat sur la motion de fixation de délai Article 7-4(5) : Mises aux voix sur une affaire avec débat restreint Article 8-3(3) : Durée maximale de l’étude d’une demande Article 8-4(3) : Temps de parole Article 13-6(3) : Temps de parole sur la motion sur un cas de privilège


EXCEPTIONS Rule 6-4(2): Motion to hear another Senator Rule 6-9(2): Application of previous question Rule 7-3(1)(d): Procedure for debate on motion to allocate time Rule 7-4(1)(b): Government order to which time is allocated Rule 8-4(4): Limitations on motions

DISPOSITIONS CONTRAIRES Article 6-4(2) : Motion visant à donner la parole à un autre sénateur Article 6-9(2) : Application de la question préalable Article 7-3(1)d) : Règles du débat sur la motion de fixation de délai Article 7-4(1)b) : Débat restreint sur une affaire du gouvernement Article 8-4(4) : Motions irrecevables


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