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Advanced freight
Express
Express freight
Express shipment
Free paid shipment
Freight and express shipment
Freight at destination
Freight at risk
Freight collect
Freight forward
Freight paid at destination
Freight paid in advance
Freight paid on delivery
Freight paid on shipment
Freight paid to
Freight paid to ... freight paid to ...
Freight payable at destination
Monitor cargo shipment loading crew
Monitor freight shipment loaders
Observe freight shipment loaders
Prepaid freight

Traduction de «freight paid on shipment » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


freight at risk | freight paid at destination | freight paid on delivery

fret payable à destination | fret payé à destination


freight paid to ... freight paid to ...

fret payé jusqu'à ...


advanced freight | freight paid in advance | prepaid freight

fret payé d'avance | paiement d'avant du fret | prépaiement du fret


freight at destination [ freight paid at destination | freight payable at destination | freight at risk | freight forward | freight collect ]

fret payable à destination


freight and express shipment

envoi par convoi-marchandises et par messageries




monitor cargo shipment loading crew | monitor freight shipment loaders | ensure crew complies with regulations in loading procedures | observe freight shipment loaders

observer les opérations de chargement de la cargaison




express | express freight | express shipment

envoi par messageries
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Particular attention will be paid to freight transport, energy supplies and access to the communications and information technology networks and services.

Une attention particulière sera accordée au transport de fret, à l'approvisionnement énergétique et à l'accès aux réseaux et aux services des TIC.


Tighten cash controls on people entering or leaving the EU with €10,000 or morein cash; Enable authorities to act on amounts lower than the customs declaration threshold of €10,000, where there are suspicions of criminal activity, and Improve the exchange of information between authorities and Member States; Extend customs checks to cash sent in postal parcels or freight shipments and to precious commodities such as gold, and to prepaid payment cards which are currently not covered by the standard customs declar ...[+++]

renforcer le contrôle des mouvements d'argent liquide en ce qui concerne les personnes entrant dans l'UE ou qui en sortent avec 10 000 euros, ou davantage, en espèces; permettre aux autorités d'agir même lorsque les montants concernés sont inférieurs au seuil de 10 000 euros prévu pour la déclaration en douane, lorsqu'elles soupçonnent une activité criminelle, et améliorer l'échange d'informations entre autorités et États membres; étendre les contrôles douaniers aux envois d'argent liquide par colis postal ou par ...[+++]


Internal transport and freight charges on export shipments, provided or mandated by governments, on terms more favourable than for domestic shipments.

Tarifs de transport et de fret intérieur pour des expéditions à l'exportation, établis ou imposés par les pouvoirs publics à des conditions plus favorables que pour les expéditions en trafic intérieur.


11. The amount of any loss of or damage to goods for which a carrier is liable in respect of the transportation of the goods shall be the lesser of the value of the goods at the place and time of their shipment, including freight and other charges that affect the valuation of the goods, if paid, and the customs duties if paid or payable and not refundable, and

11. Le montant des pertes ou des dommages dont le transporteur est responsable quant aux marchandises transportées correspond à la moindre de la valeur des marchandises au lieu et au moment de l’expédition, y compris le fret et autres frais payés ayant une incidence sur cette valeur et les droits de douane payés ou payables et non remboursables ou :


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(c) to the extent that any part of the particular amount is paid by one of the several carriers (in this paragraph referred to as the “first carrier”) to another of the several carriers, the first carrier shall be deemed to be the recipient of freight transportation services supplied by the other carriers in relation to the continuous freight movement and, to the same extent, the other carriers shall be deemed to have supplied those freight transportation services to the first carrier and not to the ...[+++]

c) dans la mesure où l’un des transporteurs — appelé « premier transporteur » au présent alinéa — paie une partie du montant à un autre des transporteurs, le premier transporteur est réputé être l’acquéreur des services de transport de marchandises fournis par les autres transporteurs dans le cadre du service continu de transport de marchandises et ces transporteurs, dans cette même mesure, sont réputés avoir fourni ces services de transport de marchandises au premier transporteur et non à l’expéditeur ou au consignataire.


Question No. 830 Mr. Nathan Cullen: With respect to railway shipping service in Canada: (a) what analysis has the government conducted on the impacts of rail shipment rates on the forestry, mining, agricultural and manufacturing sectors; (b) what analysis does the government conduct on the impacts of the lack of competition in the railway sector on remote and northern communities; (c) has the government begun drafting legislation and regulations for the railway service industry to address the recommendations of the Rail ...[+++]

Question n 830 M. Nathan Cullen: En ce qui concerne le service d’expédition ferroviaire au Canada: a) quelle analyse le gouvernement a-t-il effectuée au sujet des répercussions des taux d’expédition ferroviaire sur les secteurs forestier, minier, agricole et manufacturier; b) quelle analyse le gouvernement fait-il au sujet des répercussions de l’absence de concurrence dans le secteur ferroviaire sur les collectivités éloignées et du Nord; c) le gouvernement a-t-il commencé à rédiger des mesures législatives et réglementaires s’appliquant au secteur du service ferroviaire pour donner suite aux recommandations formulées dans le Rapport provisoire du Comité d’examen des services de transport ferroviaire des marchandises; d) qu’est-ce que le ...[+++]


Airport charge: a levy collected for the benefit of the airport managing body and paid by the airport users for the use of facilities and services, which are exclusively provided by the airport managing body and which are related to landing, take-off, lighting and parking of aircraft, and processing of passengers and freight.

Redevance aéroportuaire: un prélèvement effectué au profit de l’entité gestionnaire d’aéroport à la charge des usagers d’aéroport en contrepartie de l’utilisation des installations et des services qui sont fournis exclusivement par l’entité gestionnaire d’aéroport et qui sont liés à l’atterrissage, au décollage, au balisage et au stationnement des aéronefs, ainsi qu’à la prise en charge des passagers et du fret.


Airport charge: means a levy collected for the benefit of the airport managing body and paid by the airport users and/or air passengers and intended to cover all or part of the costs of facilities and services provided exclusively by the managing body of the airport, these being associated with landing, take-off, lighting and parking of aircraft and porcessing of passengers and freight.

Redevance aéroportuaire: un prélèvement effectué au profit de l'entité gestionnaire de l'aéroport à la charge des usagers et/ou des passagers aériens et destiné à couvrir tout ou partie du coût des installations et des services qui sont fournis exclusivement par l'entité gestionnaire de l'aéroport et sont liés à l'atterrissage, au décollage, au balisage et au stationnement des avions, ainsi qu'à la prise en charge des passagers et du fret.


In the freight sector shipments by air and truck are expected to double in the next 20 years while freight shipped by more efficient means such as rail and marine will likely grow very slowly.

Dans le secteur du transport des marchandises, on prévoit que le volume des marchandises expédiées par avion et par camion doublera d'ici 20 ans, tandis que celui des marchandises expédiées par des modes de transport plus efficaces comme le ferroviaire et le maritime devrait augmenter très lentement.


Freight rates in 1995 were $12.93 per tonne; freight rates in 1999 are $29.23 per tonne, an increase of 126%. The western grain transportation adjustment fund, which was paid to farmers early in 1996, paid for approximately one and a half years of freight on the average farm.

En 1995, les taux de fret étaient de 12,93 $ par tonne; en 1999, ils atteignaient 29,23 $ par tonne, soit une augmentation de 126 p. 100. Les paiements du Fonds d'adaptation à la réforme du transport du grain de l'Ouest, qui existait au début de 1996, représentaient environ un an et demi de fret pour l'exploitation agricole moyenne.




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Date index: 2022-11-11
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