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Air-brake application gauge
Application air-pressure gauge
Brake application gauge
Brake pressure
Brake-application pressure
Braking pressure
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Dynamics of locomotive brakes
Full application of brake
Full application of the brake
Full brake application
Full brake release pressure
Full brake test
Full brake trial
Full braking
Locomotive brake applications
Service
Service application
Service application of the brakes
Service brake application

Traduction de «full brake application » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


full application of brake | full brake application

serrage à fond


full application of the brake | full braking

freinage à bloc | freinage à fond


full brake test | full brake trial

essai de frein complet


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

applications de freinage d'une locomotive


air-brake application gauge [ brake application gauge | application air-pressure gauge ]

manomètre de pression d'actionnement des freins


service brake application | service application of the brakes | service application | service

serrage gradué | serrage gradué du frein | freinage gradué | serrage gradué des freins | serrage normal | serrage normal du frein | freinage normal | serrage normal des freins


braking pressure [ brake pressure | brake-application pressure ]

pression de freinage [ pression d'actionnement des freins ]


full brake release pressure

pression de desserrage total des freins


braking pressure | brake-application pressure | brake pressure

pression de freinage | pression d'actionnement des freins | pression de serrage
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
From the second phase, the energy consumption corresponding to the initial brake application may be taken into account, by subtracting one full brake application from the four full applications prescribed in points 5.1.1.4, 5.1.1.5, 5.1.1.6 and 5.1.2.6 for each of the second, third and fourth phases used in the test procedure prescribed in point 5.1.1 as applicable.

À partir de la deuxième phase, l'énergie consommée pendant le premier freinage peut être prise en compte, en soustrayant un des quatre actionnements à fond prescrits aux points 5.1.1.4, 5.1.1.5, 5.1.1.6 et 5.1.2.6 pour chacune des deuxième, troisième et quatrième phases utilisées, le cas échéant, lors de la procédure d'essai prescrite au point point5.1.1, selon le cas.


1.3.1. Reservoirs fitted to towed vehicles shall be such that after eight full-stroke actuations of the tractor's service braking system, the pressure supplied to the operating parts using it does not fall below a level equivalent to one-half of the figure obtained at the first brake application and without actuating either the automatic or the parking braking system of the towed vehicle.

1.3.1. Les réservoirs des véhicules tractés doivent être tels qu'après huit actionnements à fond de course du système de freinage de service du tracteur, la pression délivrée aux organes utilisateurs ne descende pas en dessous de la moitié de la valeur obtenue pendant le premier freinage et sans actionnement ni du système de freinage automatique, ni du système de freinage de stationnement du véhicule tracté.


‘full cycling’ means that the anti-lock braking system is repeatedly modulating the brake force to prevent the directly controlled wheels from locking and excluding brake applications where modulation only occurs once during the stop;

«exécution de cycles complets», la modulation répétée de la force de freinage par le système de freinage antiblocage pour éviter le blocage des roues directement contrôlées. Un freinage ne comportant qu'une seule modulation jusqu'à l'arrêt n'est pas considéré comme répondant à la présente définition.


1.3.1. If towed vehicles are equipped with energy storage devices (energy reservoirs), they shall be such that, after eight full-stroke actuations of the tractor's service braking system, the energy level supplied to the operating members using the energy, does not fall below a level equivalent to one-half of the figure obtained at the first brake application and without actuating either the automatic or the parking braking system of the towed vehicle.

1.3.1. Si des véhicules tractés sont équipés de dispositifs de stockage d'énergie (réservoirs d'énergie), ils doivent être tels qu'après huit actionnements à fond de course du système de freinage de service du tracteur, le niveau d'énergie fourni aux organes utilisateurs ne descende pas en dessous de la moitié de la valeur obtenue lors du premier freinage et sans actionnement ni du système de freinage automatique, ni du système de freinage de stationnement du véhicule tracté.


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The TPWS system interfaces to the train brake system and provides a full emergency brake application if:

Le système TPWS s'interface avec le système de freinage du train et déclenche un freinage d'urgence:


From the second phase, the energy consumption corresponding to the initial brake application may be taken into account, by subtracting one full brake application from the four full applications prescribed in point 5.1.1.4 (and 5.1.1.5, 5.1.1.6 and 5.1.2.6) of this Annex for each of the second, third and fourth phases used in the test prescribed in point 5.1.1 of this Annex as applicable.

À partir de la deuxième phase, on peut tenir compte de la consommation d'énergie correspondant au premier freinage, en soustrayant un freinage à fond de course des quatre prescrits au point 5.1.1.4 (et 5.1.1.5, 5.1.1.6 et 5.1.2.6) de la présente annexe pour chacune des deuxième, troisième et quatrième phases utilisées dans l'essai prescrit au point 5.1.1 de la présente annexe selon le cas.


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