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Heavy crude
Heavy crude oil
Heavy oil
Heavy sour synthetic crude oil
Sour crude oil
Syncrude
Synthetic Crude Oil Price Supplement
Synthetic crude
Synthetic crude oil
Synthetic oil
Upgraded crude oil

Traduction de «heavy sour synthetic crude oil » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
heavy sour synthetic crude oil

brut corrosif lourd synthétique


synthetic crude oil [ syncrude | synthetic oil | synthetic crude | upgraded crude oil ]

pétrole synthétique [ pétrole brut synthétique | pétrole brut de synthèse | brut synthétique | brut de synthèse | pétrole de synthèse | pétrole brut valorisé | pétrole brut enrichi | brut valorisé ]


Synthetic Crude Oil Price Supplement

Supplément relatif au prix du pétrole brut synthétique




heavy crude oil | heavy crude | heavy oil

pétrole brut lourd | pétrole lourd | brut lourd






TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(i) the quotient obtained when the number representing the volume of the marketable production of crude oil, synthetic crude oil and condensate in all the provinces for the calendar year ending in that particular fiscal year from lands for which the mineral rights are owned by the Crown in right of any province is divided by the number representing the volume of the marketable production of crude oil, synthetic crude oil and condensate in all the provi ...[+++]

(i) le quotient obtenu en divisant le volume de la production vendable de pétrole brut, synthétique ou non, et de condensat que toutes les provinces tirent des sols dont les droits miniers appartiennent à la Couronne du chef de ces provinces durant l’année civile se terminant au cours de cette année financière par celui qu’elles en ont tiré pendant l’année civile 1973, ou


(i) the quotient obtained when the number representing the volume of the marketable production of crude oil, synthetic crude oil and condensate in all the provinces for the calendar year ending in that particular fiscal year from lands for which the mineral rights are held otherwise than by the Crown is divided by the number representing the volume of the marketable production of crude oil, synthetic crude oil and condensate in all the provinces for th ...[+++]

(i) le quotient obtenu en divisant le volume de la production vendable de pétrole brut, synthétique ou non, et de condensat que toutes les provinces tirent des sols dont les droits miniers n’appartiennent pas à la Couronne du chef de ces provinces durant l’année civile se terminant au cours de cette année financière par celui qu’elles en ont tiré pendant l’année civile 1973, ou


In this process, a hydrocarbon solvent such as naphtha or condensate is mixed with the froth to remove the remaining bitumen and sand, creating a final bitumen product for upgrading on-site to light synthetic crude oil or for dilution and pipelining to refineries that can accept heavy crudes.

Dans ce processus, un hydrocarbure solvant comme le naphta ou un condensé est mélangé à la mousse pour extraire le bitume et le sable restants, ce qui crée un produit final de bitume qui peut être transformé sur place en pétrole brut synthétique léger ou peut être dilué et acheminé par pipeline à des raffineries acceptant du brut lourd.


fuel oil’ means heavy distillates of crude oil or residues therefrom or blends of such materials as defined in Regulation 20 of Annex I to MARPOL 73/78;

«fuel-oil»: les distillats lourds ou les résidus de pétrole brut ou mélanges de ces produits tels qu’ils sont définis dans la règle 20 de l’annexe I de MARPOL 73/78;


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One of the differences between bitumen and synthetic crude oil is called the light-heavy differential, and this number actually bounces around quite a bit on market factors.

Une des différences entre le bitume et le pétrole brut synthétique est ce qu'on appelle l'écart entre le pétrole léger et le pétrole lourd. En réalité, cet écart fluctue beaucoup en fonction des facteurs du marché.


‘Category 1 oil tanker’ means an oil tanker of 20 000 tonnes deadweight or above and carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo or of 30 000 tonnes deadweight or above and carrying oil other than the above and which does not comply with the requirements in Regulations 18.1 to 18.9, 18.12 to 18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 and 35.3 of Annex I to MARPOL 73/78;

«pétrolier de la catégorie 1»: un pétrolier d’un port en lourd égal ou supérieur à 20 000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l’huile diesel lourde ou de l’huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d’un port en lourd égal ou supérieur à 30 000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui ne satisfait pas aux prescriptions définies dans les règles 18.1 à 18.9, 18.12 ...[+++]


fuel oil” means heavy distillates of crude oil or residues therefrom or blends of such materials as defined in Regulation 20 of Annex I to Marpol 73/78;

“fuel-oil”, les distillats lourds ou les résidus de pétrole brut ou mélanges de ces produits tels que définis dans la règle 20 de l'annexe I de Marpol 73/78;


6". category (1) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which does not comply with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

6) "pétrolier de la catégorie 1", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui ne satisfait pas aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et défini ...[+++]


7". category (2) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which complies with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

7) "pétrolier de la catégorie 2", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui satisfait aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et définies dans ...[+++]


Given the technology advancements, who is to say that 20 years from now we will not continue to produce the same level of conventional crude oil, not even taking into consideration the synthetic crude oil production?

Qui peut donc dire, en raison des innovations techniques, que, dans 20 ans, nous ne continuerons pas à produire la même quantité de pétrole brut classique-sans même parler de la production de brut synthétique?




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'heavy sour synthetic crude oil' ->

Date index: 2022-01-13
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