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Coordinator for Humanitarian Relief and Rehabilitation
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Directorate-General for Humanitarian Aid
Disaster control operation
Disaster relief operation
Disaster relief workers
Disaster-relief operation
ECHO
EU humanitarian aid and civil protection department
EUFOR Libya
Humanitarian Aid DG
Humanitarian aid actors
Humanitarian aid representatives
Humanitarian relief actors
Humanitarian relief effort
Humanitarian relief operations

Traduction de «humanitarian relief operations » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
humanitarian relief operations

opérations de secours humanitaires


disaster relief workers | humanitarian relief actors | humanitarian aid actors | humanitarian aid representatives

acteurs de l’aide humanitaire


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


EUFOR Libya | European Union military operation in support of humanitarian assistance operations in response to the crisis situation in Libya

opération militaire de l'Union européenne à l'appui d'opérations d'aide humanitaire en réponse à la situation de crise en Libye | EUFOR Libya [Abbr.] | EUFOR Libye [Abbr.]


disaster relief operation [ disaster-relief operation ]

opération de secours aux sinistrés [ opération de secours en cas de catastrophe | opération de secours dans une zone sinistrée ]


Declaration of Principles for International Humanitarian Relief to the Civilian Population in Disaster Situations

Déclaration de principes relative aux actions de secours en faveur des populations civiles en cas de désastre


humanitarian relief effort

action de secours humanitaire


Coordinator for Humanitarian Relief and Rehabilitation

Coordonnateur de l'aide humanitaire et du relèvement


Committee for implementation of humanitarian aid operations

Comité pour la mise en oeuvre des actions d'aide humanitaire


disaster control operation | disaster relief operation

intervention en cas de catastrophe
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. Condemns the consistent thwarting of attempts to deliver humanitarian aid, and calls on all actors, and particularly the Assad regime, to immediately ensure the expansion of humanitarian relief operations, lift bureaucratic impediments and other obstacles, and facilitate safe, unhindered and immediate humanitarian access to populations in need of assistance throughout Syria’s territory, including across conflict lines and across borders from neighbouring countries; calls on all sides of the conflict to allow local ceasefires in order to facilitate humanitarian work, and to respect all obligations under international human rights and ...[+++]

5. condamne la mise en échec constante des tentatives visant à apporter une aide humanitaire, et demande à tous les acteurs, et en particulier au régime d'Assad, d'assurer immédiatement l'expansion des opérations de secours humanitaire, de lever les obstacles bureaucratiques et autres, et de faciliter un accès humanitaire sûr, sans entraves et immédiat à des populations ayant besoin d'assistance sur tout le territoire de la Syrie, y compris aux abords des lignes de conflit et des frontières des pays voisins; appelle toutes les partie ...[+++]


6. Underlines that the duty of consistency as defined by the Treaty, the new wording of Article 40 TEU (which states that the implementation of both the CFSP and the other EU policies shall not affect the application of the respective procedures) and recent ECJ case law (see the SALW case) protect both the primacy of the Community method and the distinguishing features and prerogatives of the CFSP, while encouraging the convergence of different policies, instruments, resources and legal bases in a holistic, comprehensive approach, whereby contributing to peace and security in the world becomes a cross-cutting objective of EU external and internal action and the CSDP is one of its instruments; notes that military assets can be also deployed ...[+++]

6. souligne que l'obligation de cohérence telle que définie par le traité, la nouvelle formulation de l'article 40 du TUE (selon lequel la mise en œuvre de la PESC et des autres politiques de l'UE n'affecte pas l'application des procédures respectives) et la jurisprudence récente de la CJUE (voir affaire SALW) protègent à la fois la primauté de la méthode communautaire et les particularités et prérogatives de la PESC, et encouragent, parallèlement à cela, la convergence de différents instruments, politiques, ressources et fondements juridiques dans le cadre d'une approche globale, exhaustive, où la contribution à la paix et à la sécurité ...[+++]


40. Is convinced that the EU battlegroups represent a suitable tool for crisis management operations; reiterates its call to the Council to increase their usability and flexibility; calls also for the improvement of their usability for civilian-military humanitarian relief operations, in full compliance with the revised Oslo guidelines for the use of military and civil defence assets in disaster relief;

40. est convaincu que les groupements tactiques de l'Union européenne constituent un outil approprié pour les opérations de gestion de crise; réitère son appel au Conseil pour rendre ces derniers plus aisément utilisables et plus souples; demande également que leur utilisation pour des opérations civilo-militaires de secours humanitaires soit améliorée, dans le plein respect des directives d'Oslo sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe;


40. Is convinced that the EU battlegroups represent a suitable tool for crisis management operations; reiterates its call to the Council to increase their usability and flexibility; calls also for the improvement of their usability for civilian-military humanitarian relief operations, in full compliance with the revised Oslo guidelines for the use of military and civil defence assets in disaster relief;

40. est convaincu que les groupements tactiques de l'Union européenne constituent un outil approprié pour les opérations de gestion de crise; réitère son appel au Conseil pour rendre ces derniers plus aisément utilisables et plus souples; demande également que leur utilisation pour des opérations civilo-militaires de secours humanitaires soit améliorée, dans le plein respect des directives d'Oslo sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe;


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40. Is convinced that the EU battlegroups represent a suitable tool for crisis management operations; reiterates its call to the Council to increase their usability and flexibility; calls also for the improvement of their usability for civilian-military humanitarian relief operations, in full compliance with the revised Oslo guidelines for the use of military and civil defence assets in disaster relief;

40. est convaincu que les groupements tactiques de l'Union européenne constituent un outil approprié pour les opérations de gestion de crise; réitère son appel au Conseil pour rendre ces derniers plus aisément utilisables et plus souples; demande également que leur utilisation pour des opérations civilo-militaires de secours humanitaires soit améliorée, dans le plein respect des directives d'Oslo sur l'utilisation des ressources militaires et de la protection civile dans le cadre des opérations de secours en cas de catastrophe;


welcomes the plans to strengthen the MIC as the body that coordinates both disaster relief operations within the Community's territory and humanitarian operations outside the EU, particularly in those countries most vulnerable to disasters and with the lowest so-called ‘Human Development Index’ of the United Nations.

se félicite du renforcement prévu des MIC en tant qu'outils de coordination des interventions, que ce soit pour prêter assistance en cas de catastrophe sur le territoire de l'Union ou pour effectuer des opérations humanitaires dans des pays tiers, en particulier dans les pays les plus vulnérables aux catastrophes et présentant les «indices de développement humain» des Nations unies les plus faibles.


In order to avoid a blurring of lines between military operations and humanitarian aid, it is essential that military assets and capabilities are used only in very limited circumstances in support of humanitarian relief operations as a ‘last resort’, i.e. where there is no comparable civilian alternative and only the use of military assets that are unique in capability and availability can meet a critical humanitarian need.

Afin que la distinction entre opérations militaires et aide humanitaire reste bien clair, il est essentiel que les moyens et capacités militaires ne soient utilisés que dans des cas très limités et en dernier ressort à l'appui d'opérations d'aide humanitaire, c'est-à-dire lorsqu'il n'y a pas de solution civile comparable et seulement si le recours à des moyens militaires, uniques en termes de capacité et de disponibilité, peut répondre à un besoin humanitaire essentiel.


This means that, while military assets will remain under military control, the humanitarian operation as a whole must remain under the overall authority and control of the responsible humanitarian organisation, notably OCHA and the Humanitarian Coordinator (with overall responsibility for the relief effort).

Ce qui signifie que si les moyens militaires resteront sous contrôle militaire, l'opération humanitaire dans son ensemble restera placée sous l'autorité et le contrôle de l'organisation humanitaire concernée, à savoir le BCAH et le coordonnateur humanitaire (assumant une responsabilité générale à l'égard de l'opération de secours).


These internationally agreed guidelines provide for the mobilisation of military assets for humanitarian and relief operations at the request of and in close cooperation with the civilian humanitarian operators.

Ces directives, arrêtées au niveau international, prévoient la mobilisation des capacités de l’armée à la demande des organisations humanitaires civiles et en étroite coopération avec elles.


Whereas humanitarian assistance encompasses not only relief operations to save and preserve life in emergencies or their immediate aftermath, but also action aimed at facilitating or obtaining freedom of access to victims and the free flow of such assistance;

considérant que l'assistance humanitaire comporte non seulement la mise en oeuvre des actions de secours immédiates afin de sauver et de préserver des vies humaines dans des situations d'urgence ou de posturgence, mais aussi la mise en oeuvre d'actions visant à faciliter ou permettre le libre accès aux victimes et le libre acheminement de cette assistance;




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'humanitarian relief operations' ->

Date index: 2023-07-03
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