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Assault by striking with motor vehicle
Automobile insurance
Automobile own damage insurance
Canadian Motor Vehicle Traffic Accident Statistics
Canadian Motor Vehicle Traffic Collision Statistics
Intentional collision with motor vehicle
Motor own damage insurance
Motor vehicle collision avoidance device
Motor vehicle insurance
Motor vehicle on road in collision with landslide
Motor vehicle own damage insurance
Motor vehicle with coupled axles
Motor vehicle with independent axles
Motorcar collision insurance
Own damage insurance
Own damage motor vehicle insurance
Traffic Collision Statistics in Canada
Train
Tram
Vehicle insurance
Vehicle own damage insurance

Traduction de «intentional collision with motor vehicle » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
intentional collision with:motor vehicle | train | tram (streetcar)

collision intentionnelle avec:train | tramway | véhicule à moteur


Occupant of railway train or railway vehicle injured in collision with motor vehicle in traffic accident

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé dans une collision avec un véhicule à moteur dans un accident de la circulation


Occupant of railway train or railway vehicle injured in collision with motor vehicle in nontraffic accident

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé dans une collision avec un véhicule à moteur dans un accident en dehors de la circulation


motor vehicle collision avoidance device

équipement de prévention des collisions entre véhicules


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assurance tierce | tierce assurance | tierce | assurance « tierce » automobile | assurance dommages à l'automobile | assurance dégâts accidentels subis | assurance de corps de véhicule | assurance de corps automobiles


Motor vehicle on road in collision with landslide

heurt sur la route d'un véhicule motorisé avec un glissement de terrain


Traffic Collision Statistics in Canada [ Canadian Motor Vehicle Traffic Collision Statistics | Canadian Motor Vehicle Traffic Accident Statistics ]

Statistiques sur les collisions de la route au Canada [ Statistiques sur les collisions de la route au Canada | Statistiques des accidents de la route au Canada ]


Assault by striking with motor vehicle

agression en percutant avec un véhicule à moteur


motor vehicle with coupled axles

engin moteur à essieux accouplés


motor vehicle with independent axles

engin moteur à essieux indépendants
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[20] Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users in the event of a collision with a motor vehicle and amending Directive 70/156/EEC, COM(2003) 67 final, 19.02.2003

[20] Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et modifiant la directive 70/156/CEE - COM(2003) 67 final du 19.02.2003.


[27] Proposal for a European Parliament and Council Directive relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users in the event of a collision with a motor vehicle and amending Directive 70/156/EEC (COM(2003) 67 final, 19.2.2003).

[27] proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et modifiant la directive 70/156/CEE [COM(2003)67 final du 19.2.2003]


Accordingly, the Union's measures aimed at ensuring better protection for pedestrians and other vulnerable road users against injuries sustained in collisions with motor vehicles should be especially welcome.

Dès lors, les mesures de l’Union visant à assurer une meilleure protection des piétons et autres usagers de la route contre les blessures encourues lors de collisions avec des véhicules motorisés seraient particulièrement les bienvenues.


We welcome, in this report, the attempt to identify ways of making up for lost time and ensuring that the prevention systems proposed are the most correct and appropriate for victims of collisions with motor vehicles.

Nous saluons, dans ce rapport, la volonté d’identifier des moyens de rattraper le temps perdu et d’assurer que les dispositifs de prévention proposés seront les plus corrects et les plus appropriés pour les victimes de collisions avec un véhicule motorisé.


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Therefore, Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles which provides requirements for the installation and use of frontal protection systems on vehicle ...[+++]

Dès lors, la directive 2003/102/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 novembre 2003 relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et préalablement à celle-ci , ainsi que la directive 2005/66/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules à moteur , qui établit des prescriptions pour l’installation et ...[+++]


This Regulation lays down requirements for the construction and functioning of motor vehicles and frontal protection systems in order to reduce the number and severity of injuries to pedestrians and other vulnerable road users who are hit by the fronts of vehicles and in order to avoid such collisions.

Le présent règlement fixe des exigences pour la construction et le fonctionnement des véhicules à moteur et des systèmes de protection frontale afin de réduire le nombre et la gravité des blessures infligées aux piétons et autres usagers vulnérables de la route qui sont heurtés par l’avant des véhicules et d’éviter ce type de collisions.


Therefore, Directive 2003/102/EC of the European Parliament and of the Council of 17 November 2003 relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users before and in the event of a collision with a motor vehicle (4) and Directive 2005/66/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 relating to the use of frontal protection systems on motor vehicles (5) which provides requirements for the installation and use of frontal protection systems on vehicle ...[+++]

Dès lors, la directive 2003/102/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 novembre 2003 relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et préalablement à celle-ci (4), ainsi que la directive 2005/66/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à l’utilisation de systèmes de protection frontale sur les véhicules à moteur (5), qui établit des prescriptions pour l’installati ...[+++]


As we all know, the Commission communication we are examining today is about a commitment by the European automobile industry designed to increase the chances of survival of pedestrians and cyclists involved in collisions with motor vehicles.

La communication de la Commission à l’examen concerne, comme chacun sait, l’engagement pris par l’industrie automobile européenne en vue d’accroître les chances de survie des piétons et des cyclistes renversés par un véhicule.


As we all know, the Commission communication we are examining today is about a commitment by the European automobile industry designed to increase the chances of survival of pedestrians and cyclists involved in collisions with motor vehicles.

La communication de la Commission à l’examen concerne, comme chacun sait, l’engagement pris par l’industrie automobile européenne en vue d’accroître les chances de survie des piétons et des cyclistes renversés par un véhicule.


By letter of 20 February 2003 the Commission submitted to Parliament, pursuant to Article 251(2) and Article 95 of the EC Treaty, the proposal for a European Parliament and Council directive relating to the protection of pedestrians and other vulnerable road users in the event of a collision with a motor vehicle and amending Directive 70/156/EEC (COM(2003) 67 – 2003/0033 (COD)).

Par lettre du 20 février 2003, la Commission a présenté au Parlement, conformément à l'article 251, paragraphe 2, et à l'article 95 du traité CE, une proposition de directive du Parlement européen et du Conseil relative à la protection des piétons et autres usagers vulnérables de la route en cas de collision avec un véhicule à moteur et modifiant la directive 70/156/CEE (COM(2003) 67 – 2003/0033 (COD)).


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