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Basic literacy training
Computer literacy
Digital literacy
E-literacy
Educate on literacy as a social practice
Electronic literacy
Elimination of illiteracy
Functional literacy education
Functional literacy training
High Level Group of experts in the field of literacy
High-level expert group on literacy
High-level group on literacy
Information literacy
Literacy education
Literacy programme
Literacy teaching
Literacy training
Literacy training course
Literacy work
Teach literacy as a social practice
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Technologic literacy
Technological literacy

Traduction de «literacy training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


literacy programme | literacy training

alphabétisation


literacy education [ literacy training | basic literacy training | elimination of illiteracy ]

alphabétisation


functional literacy education [ functional literacy training ]

alphabétisation fonctionnelle


elimination of illiteracy | literacy training

alphabétisation


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

enseigner les rudiments de la lecture comme pratique sociale


literacy education | literacy teaching | literacy work

alphabétisation


High Level Group of experts in the field of literacy | high-level expert group on literacy | high-level group on literacy

groupe d’experts de haut niveau sur la lutte contre l’illettrisme


e-literacy | electronic literacy | technological literacy | technologic literacy

alphabétisation électronique | alphabétisation technologique


computer literacy | digital literacy | information literacy

habileté numérique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This implies ensuring affordable access to the information society tools and ICT literacy training to meet people's needs.

Ceci implique un accès abordable aux outils de la société de l'information et à la formation en informatique pour répondre aux besoins des gens.


The Commission would be interested to learn from stakeholders: whether they agree with the new identified priority areas; what are the (dis)advantages of the various models for cross-border provision of services, whether there is a business case for developing a 26th regime, and which business lines might benefit; how to enable consumers to deal more effectively with financial products and whether this means more professional and independent advice, improved education or financial literacy training are needed; whether they agree with the issues identified in the above list of retail products, or if they would suggest other areas where ...[+++]

La Commission souhaiterait que les parties prenantes lui indiquent : si elles sont d’accord avec les nouveaux domaines prioritaires identifiés ; quels sont les avantages et les inconvénients des différents modèles de prestation transfrontalière de services, si le modèle du 26e régime est économiquement viable et quelles activités pourraient y trouver avantage ; comment permettre aux consommateurs d’utiliser plus efficacement les produits financiers et si cela implique qu’il faut plus de conseils professionnels et indépendants et une meilleure formation en matière de services financiers ; si elles sont d’accord avec les questions ident ...[+++]


Support teaching staff and school leaders at all levels of education and training in developing through initial training and continuous professional development their own digital competence, as well as the pedagogical skills needed to use new technologies and open educational resources in their teaching and to address the issues of media literacy and critical thinking in an effective manner with learners of all ages and backgrounds.

Aider, à tous les niveaux de l’éducation et de la formation, les enseignants et les directeurs d’établissement à développer, grâce à la formation initiale et au perfectionnement professionnel continu, leurs propres compétences numériques, ainsi que les compétences pédagogiques nécessaires pour utiliser les nouvelles technologies et les ressources pédagogiques libres dans leur enseignement, et à aborder les questions de l’éducation aux médias et de l’esprit critique face à des apprenants de tous les âges et de tous les milieux.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016XG0614(01) - EN - Council conclusions of 30 May 2016 on developing media literacy and critical thinking through education and training // COUNCIL CONCLUSIONS

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016XG0614(01) - EN - Conclusions du Conseil du 30 mai 2016 sur le développement de l’éducation aux médias et de l’esprit critique au moyen de l’éducation et de la formation // CONCLUSIONS DU CONSEIL


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Council conclusions of 30 May 2016 on developing media literacy and critical thinking through education and training

Conclusions du Conseil du 30 mai 2016 sur le développement de l’éducation aux médias et de l’esprit critique au moyen de l’éducation et de la formation


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen; demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les groupes menacés d'exclusion; des mesures d'incitation pour les initiatives du secteur privé à l'effet de procurer une formation numérique à tous les travailleurs; une initiative européenne (Surfez malin!) visant à familiariser tous les étudi ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen; demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les groupes menacés d'exclusion; des mesures d'incitation pour les initiatives du secteur privé à l'effet de procurer une formation numérique à tous les travailleurs; une initiative européenne (Surfez malin!) visant à familiariser tous les étudi ...[+++]


97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT a ...[+++]

97. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen; demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les groupes menacés d'exclusion; des mesures d'incitation pour les initiatives du secteur privé à l'effet de procurer une formation numérique à tous les travailleurs; une initiative européenne (Surfez malin!) visant à familiariser tous les étudi ...[+++]


28. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment, and calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, notably comprising: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion; incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees; a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT and ...[+++]

28. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen et demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les groupes menacés d'exclusion; des mesures d'incitation pour les initiatives du secteur privé à l'effet de procurer une formation numérique à tous les travailleurs; une initiative européenne visant à familiariser tous les étudiants, y compris ...[+++]


25. Proposes the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, notably comprising: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion; incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees; a European-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, including those engaged in life-long learning and professional training, familiar with the safe use of ICT and online services; and a common EU-level ICT certification scheme;

25. propose le lancement d'un "plan d'action pour l'alphabétisation et l'inclusion numérique" au niveau de l'Union européenne et des États membres, comprenant notamment: des possibilités spécifiques de formation aux compétences numériques pour les chômeurs et les groupes à risque d'exclusion; des incitations aux initiatives du secteur privé de manière à dispenser une formation aux compétences numériques à tous les salariés; une initiative européenne "Soyez intelligents online!" pour familiariser tous les étudiants, y compris ceux qui participent à un enseignement tout au long de la vie et à une formation professionnelle, à l'utilisatio ...[+++]




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'literacy training' ->

Date index: 2021-09-03
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