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F
Freeboard load line
Fresh water load line
Fresh-water load line
International Convention on Load Lines
LL 66
Legal load line
Length at load line
Length at loaded waterline
Length on load water line
Load Line Convention
Load line
Load line mark
Load line marks
Load waterline
Load-line
Load-line calculation
Loading lines
Loading marks
Loadline mark
Plimsoll Line
Plimsoll Mark
Tropical Load Line
Tropical load line

Traduction de «load-line calculation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


load line | loading lines | load line mark | loadline mark | freeboard load line | legal load line | load waterline

ligne de charge | ligne de flottaison en charge | marque de ligne de charge




International Convention on Load Lines | Load Line Convention

Convention internationale sur les lignes de charge


International Convention on Load Lines | International Convention on Load Lines, 1966 | LL 66 [Abbr.]

convention internationale sur les lignes de charge | LL 66 [Abbr.]


load line [ load-line | load waterline ]

ligne de charge


length on load water line | length at loaded waterline | length at load line

longueur à la flottaison en charge | longueur à la flottaison


load line marks | Plimsoll Mark | loading marks | Plimsoll Line

marques de franc-board


fresh water load line [ F | fresh-water load line ]

ligne de charge d'eau douce


tropical load line [ Tropical Load Line ]

ligne de charge tropicale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The maximum permitted peak design values of bridge deck acceleration calculated along the line of a track shall not exceed the values set out in Annex A2 to EN 1990:2002.The design of bridges shall take into account the most unfavourable effects of either the vertical loads specified in § 4.2.14.1 or load model HSLM, in accordance with EN 1991-2:2003 paragraph 6.4.6.5 (3).

Les valeurs pics maximales admises comme les valeurs de conception pour l'accélération du tablier de pont calculée le long d'une voie ne doivent pas dépasser les valeurs définies à l'annexe A2 de la norme EN 1990:2002. La conception des ponts prend en compte les effets les plus défavorables soit des charges verticales spécifiées au point 4.2.14.1 soit du modèle de charge HSLM, conformément au paragraphe 6.4.6.5 (3) de la norme EN 1991-2:2003.


The maximum permitted peak design values of bridge deck acceleration calculated along the line of a track shall not exceed the values set out in Annex A2 to EN 1990:2002.The design of bridges shall take into account the most unfavourable effects of either the vertical loads specified in § 4.2.14.1 or load model HSLM, in accordance with EN 1991-2:2003 paragraph 6.4.6.5 (3).

Les valeurs pics maximales admises comme les valeurs de conception pour l'accélération du tablier de pont calculée le long d'une voie ne doivent pas dépasser les valeurs définies à l'annexe A2 de la norme EN 1990:2002. La conception des ponts prend en compte les effets les plus défavorables soit des charges verticales spécifiées au point 4.2.14.1 soit du modèle de charge HSLM, conformément au paragraphe 6.4.6.5 (3) de la norme EN 1991-2:2003.




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'load-line calculation' ->

Date index: 2020-12-11
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