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Care home for the elderly supervisor
Chairman and chief executive officer
Chairman and managing director
Chairman of the board and chief executive officer
Elderly home manager
Elderly home supervisor
Joint management representation letter
Maintain the general ledger
Manage the general ledger
Managing the general ledger
Nursing home general manager
Oversee the general ledger
President and chief executive officer
President and general manager
SOLID
To open up books of account
To set up the books
To set up the general ledger

Traduction de «manage the general ledger » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
managing the general ledger | oversee the general ledger | maintain the general ledger | manage the general ledger

gérer un grand livre


to open up books of account | to set up the books | to set up the general ledger

ouvrir des livres


care home for the elderly supervisor | nursing home general manager | elderly home manager | elderly home supervisor

directeur de maison de retraite | directeur de maison de retraite/directrice de maison de retraite | directrice de maison de retraite


Framework Programme on Solidarity and the Management of Migration Flows | General Programme Solidarity and Management of Migration Flows | SOLID [Abbr.]

programme général «Solidarité et gestion des flux migratoires» | Programme-cadre de solidarité et de gestion des flux migratoires


management representation letter to the Auditor General and the Deputy Receiver General [ joint management representation letter ]

lettre de déclaration au vérificateur général et au sous-receveur général


Office of the Under-Secretary-General for Administration and Management

Bureau du Secrétaire général adjoint à l'administration et à la gestion


Report of the Auditor General of Canada to the House of Commons. Chapter 7, Managing government: a study of the role of the Treasury Board and its Secretariat

Rapport de la vérificatrice générale du Canada à la Chambre des communes. Chapitre 7, La gestion gouvernementale : étude du rôle du Conseil du Trésor et de son Secrétariat


president and chief executive officer | chairman and chief executive officer | chairman of the board and chief executive officer | chairman and managing director | president and general manager

président-directeur général | P.-D. G. | PDG | p.-d. g. | pdg | présidente-directrice générale | président et chef de la direction générale | présidente et chef de la direction générale | président et chef de la direction | présidente et chef de la direction | président du conseil et chef de la direction | présidente du conseil et chef de la direction | président du conseil d'administration et directeur général | présidente du conseil d'administration et directrice générale | président du conseil et directeur général | présidente du conseil et directrice générale | président du conseil d'administration | présidente du conseil d'administration | pédégé | pédégée | péd ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Entries recorded in special journals and special ledgers shall be centralised at least every month in the journal and in the general ledger.

Les écritures enregistrées dans les journaux et livres auxiliaires sont centralisées au moins mensuellement dans le livre-journal et dans le grand livre des comptes.


Each institution and each body referred to in Article 141 of the Financial Regulation shall keep a journal, a general ledger and at least sub-ledgers for debtors, creditors and fixed assets, unless it is not justified by cost-benefit considerations.

Chaque institution ou chaque organisme visé à l’article 141 du règlement financier tient un livre-journal, un grand livre des comptes et au moins des grands livres auxiliaires pour les débiteurs, créanciers et les immobilisations, à moins que l’analyse du rapport coûts/avantages ne le justifie pas.


What effect will it have upon your investigations of not only police deaths but also deaths in general, by not having the opportunity to get at a ledger, by the ledger not being available to you?

Si vous n'avez pas la possibilité d'avoir accès à un registre, quelles seront les répercussions sur vos enquêtes qui portent non seulement sur le décès de policiers, mais aussi sur le décès de simples citoyens?


Under FIS, a principle of FIS is that each department must maintain its own records and prepare a general ledger, and then transfer the general ledger to Public Works and Government Services Canada.

Un des principes de la SIF c'est que chaque ministère doit tenir ses propres dossiers et préparer un grand livre général qui est ensuite intégré dans le grand livre général de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.


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The Auditor General indicated that it would be much better or more correct for Parliament if the total expenditures were set out on one side of the ledger and the revenues that amortize a part of these expenditures were set out on the other side of the ledger.

Le vérificateur général a précisé dans son rapport qu'il conviendrait davantage d'inscrire, d'une part, les dépenses totales et, d'autre part, les recettes qui servent à contrebalancer une partie de ces dépenses.


When people talk about the transparency of bitcoin transactions, they are primarily referring to the full transparency of the general ledger.

La transparence des transactions Bitcoin renvoie principalement de la transparence totale du grand livre.


Entries recorded in special journals and special ledgers shall be centralised at least every month in the journal and in the general ledger.

Les écritures enregistrées dans les journaux et livres auxiliaires sont centralisées au moins mensuellement dans le livre-journal et dans le grand livre des comptes.


Each institution and each body referred to in Article 141 of the Financial Regulation shall keep a journal, a general ledger and at least sub-ledgers for debtors, creditors and fixed assets, unless it is not justified by cost-benefit considerations.

Chaque institution ou chaque organisme visé à l’article 141 du règlement financier tient un livre-journal, un grand livre des comptes et au moins des grands livres auxiliaires pour les débiteurs, créanciers et les immobilisations, à moins que l’analyse du rapport coûts/avantages ne le justifie pas.


1. Balances and movements in the general accounts shall be entered in the accounting ledgers.

1. Les soldes ainsi que les différents mouvements sur les comptes généraux sont inscrits dans les livres comptables.


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Gover ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gou ...[+++]


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