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DU ratio
MPPT
Mass to power ratio
Maximum horsepower
Maximum output
Maximum power
Maximum power output
Maximum power point
Maximum power point tracking
Maximum-power ratio
Power capacity
Power to mass ratio
Power to weight ratio
Pumping power ratio
Wanted-to-interfering carrier power ratio
Wanted-to-unwanted carrier power ratio

Traduction de «maximum-power ratio » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




mass to power ratio | power to mass ratio | power to weight ratio

puissance massique | rapport puissance/masse


DU ratio | wanted-to-interfering carrier power ratio | wanted-to-unwanted carrier power ratio

rapport de puissance porteuse utile/porteuse brouilleuse | rapport de puissance porteuse utile-porteuse brouilleuse


maximum output [ maximum power | power capacity | maximum power output ]

puissance maximale


maximum horsepower [ maximum power | maximum output ]

puissance maximum [ puissance maximale ]




maximum power point tracking | MPPT

conversion optimale d'énergie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For vehicles fitted with a manual gear box having more than four forward gears and equipped with an engine developing a rated maximum net power greater than 140 kW and having a rated maximum net power/maximum-mass ratio greater than 75 kW/t, Lref shall be less than or equal to 79 dB(A).

Pour les véhicules munis d'une boîte de vitesses manuelle à plus de quatre rapports en marche avant et équipés d'un moteur développant une puissance maximale nette nominale supérieure à 140 kW et ayant un rapport puissance maximale nette nominale/masse maximale supérieur à 75 kW/t, Lref est inférieur ou égal à 79 dB(A).


For vehicles fitted with a manual gear box having more than four forward gears and equipped with an engine developing a maximum power greater than 140 kW (UNECE) and having a maximum-power/maximum-mass ratio greater than 75 kW/t, Lref shall be less than or equal to 79 dB(A).

Pour les véhicules munis d’une boîte de vitesses manuelle à plus de quatre rapports en marche avant et équipés d’un moteur développant une puissance supérieure à 140 kW (CEE) et ayant un rapport puissance maximale/masse maximale supérieur à 75 kW/t, Lref doit être inférieur ou égal à 79 dB (A).


For vehicles fitted with an automatic gear box having more than four forward gears and equipped with an engine developing a maximum power greater than 140 kW (UNECE) and having a maximum-power/maximum-mass ratio greater than 75 kW/t, Lref shall be less than or equal to 78 dB(A).

Pour les véhicules munis d’une boîte de vitesses automatique à plus de quatre rapports en marche avant et équipés d’un moteur développant une puissance supérieure à 140 kW (CEE) et ayant un rapport puissance maximale/masse maximale supérieur à 75 kW/t, Lref doit être inférieur ou égal à 78 dB (A).


(B) the pulse repetition rate, the pulse duration, the ratio of the temporal maximum effective ultrasonic intensity to the temporal average effective ultrasonic intensity, and a description of the wave shape, all at temporal maximum ultrasonic power where these parameters do vary depending on the power,

(B) le taux de répétition des impulsions, la durée des impulsions, le rapport entre l’intensité ultrasonore utile maximale dans le temps et l’intensité ultrasonore utile moyenne dans le temps, et une description de la forme de l’onde, tous au niveau de puissance acoustique maximale dans le temps, lorsque ces paramètres varient selon la puissance,


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(A) the pulse repetition rate, the pulse duration, the ratio of the temporal maximum effective ultrasonic intensity to the temporal average effective ultrasonic intensity, and a description of the wave shape, where these parameters do not vary depending on the power, and

(A) le taux de répétition des impulsions, la durée des impulsions, le rapport entre l’intensité ultrasonore utile maximale dans le temps et l’intensité ultrasonore utile moyenne dans le temps, et une description de la forme de l’onde, lorsque ces paramètres ne varient pas selon la puissance, et


Payload ≥ 850 kg and power-to-mass ratio index (PMR) calculated by using the maximum authorised vehicle mass ≤ 40.

charge utile ≥ 850 kg et rapport puissance/masse (PMR) calculé en utilisant la masse maximale autorisée du véhicule ≤ 40.


Engine capacity ≤ 660 ccm and power-to-mass ratio index (PMR) calculated by using the maximum authorised vehicle mass ≤ 35;

cylindrée ≤ 660 cm³ et rapport puissance/masse (PMR) calculé en utilisant la masse maximale autorisée du véhicule ≤ 35;


for vehicles in category 2.1.1, equipped with a manually operated gear box having more than four forward gears and with an engine developing a maximum power exceeding 140 kW/t and whose maximum power/maximum mass ratio exceeds 75 kW/t, the limit values are increased by 1 dB(A) if the speed at which the rear of the vehicle passes the line BB' in third gear is greater than 61 km/h.

pour les véhicules de la catégorie 2.1.1 équipés d’une boîte de vitesses à commande manuelle ayant plus de quatre rapports de marche avant et d’un moteur développant une puissance maximale supérieure à 140 kW et dont le rapport puissance maximale/masse maximale est supérieur à 75 kW/t, les valeurs limites sont augmentées de 1 dB (A) si la vitesse à laquelle l’arrière du véhicule passe la ligne BB’ en troisième rapport est supérieure à 61 km/h.


2.14. Engine power/maximum mass ratio: .kW/kg.

2.14. Rapport entre la puissance du moteur et la masse maximale: .kW/kg


However, the vehicles in category M1 having more than four forward gears and equipped with an engine developing a maximum power greater than 140 kW, and whose permissible maximum-power/maximum-mass ratio exceeds 75 kW/t, may be tested in third gear only, provided that the speed at which the rear of the vehicle passes the line BB' in third gear is greater than 61 km/h'.

Cependant les véhicules de la catégorie M1, ayant plus de quatre rapports de marche avant et équipés de moteurs développant une puissance maximale supérieure à 140 kW et dont le rapport puissance maximale/masse maximale autorisée est supérieur à 75 kW/t, sont soumis à l'essai en troisième rapport seulement, à condition que la vitesse à laquelle l'arrière du véhicule passe la ligne BB' en troisième rapport soit supérieure à 61 km/h».




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'maximum-power ratio' ->

Date index: 2021-07-12
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