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Collective community narrative
Community narrative
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Create narratives that are animated
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Design situation narratives
Develop narratives using animation
Establish situation reports
Narration
Narrative
Narrative appraisal
Narrative assessment
Narrative description
Narrative evaluation
Narrative literature
Narrative value
Non-narrative film
Non-narrative movie
Produce situation information
Story
Write situation reports

Traduction de «narrative » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
create narratives that are animated | develop narratives using animation | create animated narratives | create narratives using animation

créer des récits animés


narrative assessment [ narrative evaluation | narrative appraisal ]

évaluation descriptive [ évaluation circonstanciée | appréciation descriptive | appréciation circonstanciée | évaluation narrative ]


narrative | narrative description

texte descriptif | narratif | description narrative | descriptif


non-narrative film [ non-narrative movie ]

film non narratif










collective community narrative [ community narrative ]

narration communautaire


design situation narratives | establish situation reports | produce situation information | write situation reports

rédiger des rapports de situation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Counter-narratives: communication activities directly or indirectly challenging extremist narratives either online or offline, including counter-facts, on a more factual basis.

Contre-discours: activités de communication visant à contester, directement ou indirectement, en ligne ou hors ligne, la validité des discours extrémistes, en s’appuyant davantage sur des faits qui contredisent les arguments avancés.


Information from the narrative summary of reasons for listing provided by the Sanctions Committee:

Renseignements issus du résumé des motifs de l'inscription fourni par le Comité des sanctions


The aim is to contribute to (i) reducing accessibility to terrorist material online (removal of content) and (ii) empowering civil society partners to challenge the terrorist narrative (development and dissemination of narratives which counter and challenge that of the extremists, and provide positive alternative narratives).

L’objectif est de contribuer i) à réduire l’accessibilité aux contenus terroristes en ligne (suppression de contenu) et ii) à rendre les partenaires de la société civile autonomes pour contrer le discours terroriste (élaboration et diffusion de discours qui contrent et contestent ceux des extrémistes et publication de discours parallèles positifs).


Counter-narratives are communication activities directly or indirectly challenging extremist narratives either online or offline, including counterfacts, on a more factual basis.

Les contre-discours consistent en des activités de communication visant à contester, directement ou indirectement, en ligne ou hors ligne, la validité des discours extrémistes, en s’appuyant davantage sur des faits qui contredisent les arguments avancés.


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23. Believes that it is important to take a holistic approach in addressing and tackling the root causes of radicalisation in Europe; stresses that challenging the ideological narrative underpinning the actions of extremist groups and building a counter-narrative is one of the keys to combating the appeal of terrorist groups; expresses concern that relations between communities are being put under increasing strain across Europe and encourages inter-faith dialogue; welcomes the report’s references to the issue of training religious leaders in order to prevent hate preachers; calls on the Member States to criminalise terrorist acts th ...[+++]

23. est convaincu de l'importance d'une démarche globale dans l'analyse et la résolution des causes profondes de la radicalisation en Europe; souligne que l'une des clés de la lutte contre l'attrait des groupes terroristes réside dans la remise en cause du discours idéologique sur lequel repose l'action des groupes extrémistes et la construction d'un contre-discours; s'inquiète des tensions grandissantes entre communautés en Europe et encourage le dialogue interreligieux; se félicite que le rapport aborde la question de la formation des dignitaires religieux dans l'optique de faire échec aux prosélytes de la haine; invite les États m ...[+++]


18. Is convinced that the internet is an effective platform for spreading the discourse of respect of human rights and opposition to violence; considers that the internet industry and service providers should cooperate with Member State authorities and civil society to promote powerful and attractive narratives to counter hate speech and radicalisation online, which should be based on the Charter of Fundamental Rights of the European Union; calls on the digital platforms to cooperate with the Member States, civil society and organisations whose fields of expertise are terrorist deradicalisation or evaluation of hate speech, in order to ...[+++]

18. est convaincu que l'internet constitue une plateforme efficace pour la diffusion d'un discours fondé sur le respect des droits de l'homme et l'opposition à la violence; considère que l'industrie de l'internet et les fournisseurs de services internet devraient coopérer avec les autorités des États membres et la société civile afin d'encourager des discours incisifs et éloquents destinés à contrer les messages de haine et la radicalisation en ligne et qui devraient se fonder sur la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne; invite les plateformes numériques à coopérer avec les États membres, la société civile et les organi ...[+++]


16. Is convinced that the internet is an effective platform for spreading the discourse of respect of human rights and opposition to violence; considers that the internet industry and service providers should cooperate with Member State authorities and civil society to promote powerful and attractive narratives to counter hate speech and radicalisation online, which should be based on the Charter of Fundamental Rights of the European Union; calls on the digital platforms to cooperate with the Member States, civil society and organisations whose fields of expertise are terrorist deradicalisation or evaluation of hate speech, in order to ...[+++]

16. est convaincu que l'internet constitue une plateforme efficace pour la diffusion d'un discours fondé sur le respect des droits de l'homme et l'opposition à la violence; considère que l'industrie de l'internet et les fournisseurs de services internet devraient coopérer avec les autorités des États membres et la société civile afin d'encourager des discours incisifs et éloquents destinés à contrer les messages de haine et la radicalisation en ligne et qui devraient se fonder sur la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne; invite les plateformes numériques à coopérer avec les États membres, la société civile et les organi ...[+++]


a summary risk indicator, supplemented by a narrative explanation of the indicator, its main limitations and a narrative explanation of the risks which are materially relevant to the PRIIP and which are not adequatedly captured by the synthetic risk indicator;

un indicateur de risque synthétique, complété par un texte explicatif concernant cet indicateur, ses principales limites, ainsi qu'un texte explicatif concernant les risques qui sont matériellement pertinents pour le produit d'investissement de détail et fondé sur l'assurance et qui ne sont pas suffisamment pris en compte par l'indicateur de risque synthétique;


2. Member States shall give the information listed in paragraph 1 in the form of a narrative description, or a combination of a narrative description and a series of references or links to source documents.

2. Les États membres délivrent les informations énumérées au paragraphe 1 sous forme de description textuelle, éventuellement complétée de références ou de liens vers des documents source.


35 of its 37 pages are almost purely narrative. They give an historical account of common positions, joint actions, declarations, demarches and dialogues for the period mid-1997 to early March 1998 but no assessment at all.

35 de ces 37 pages présentent un caractère presque exclusivement narratif: Elles retracent les positions communes, actions communes, déclarations, démarches et dialogues de la mi-1997 au début du mois de mars 1998, sans aucune évaluation.


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