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Accident at work
Accident in the workplace
Accident prevention and flight safety programme
Air flight accident insurance
Aircraft accident
CRT based flight deck
CRT configured flight deck
Cathode ray tube-based flight deck
Cathode ray tube-configured flight deck
Flight accident
Flight accident insurance
Flight-accident
Industrial accident
Non-flight accident
Non-occupational accident
Occupational accident
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Workplace accident

Traduction de «non-flight accident » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


flight accident insurance [ air flight accident insurance ]

assurance-accident de vol aérien


aircraft accident | flight accident

accident d'aviation




accident prevention and flight safety programme

prévention des accidents et programme de sécurité en vol


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procédures de pré-vol pour vols IFR


accident at work | accident in the workplace | industrial accident | occupational accident | workplace accident

accident du travail | accident professionnel


cathode ray tube-based flight deck | cathode ray tube-configured flight deck | CRT based flight deck | CRT configured flight deck

poste de pilotage doté d'écrans




non-occupational accident

accident de nature non professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The objective is to address the issues raised by the accident of Air France flight AF447 in June 2009 and the disappearance of Malaysian Airlines flight MH370 in March 2014.

L’objectif est de traiter les problèmes soulevés par l’accident du vol Air France AF447 en juin 2009 et la disparition du vol MH370 de la Malaysian Airlines en mars 2014.


With the objective to improve the overall performance of flight recorders and to facilitate the recovery of an aircraft and its flight recorders after an accident over water, several safety improvements to the current requirement have been put forward by the International Civil Aviation Organisation (ICAO).

Soucieuse d'améliorer les performances globales des enregistreurs de vol et de faciliter la récupération d'un aéronef et de ses enregistreurs de vol après un accident en mer, l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) a proposé d'apporter à l'exigence en vigueur une série d'améliorations relatives à la sécurité.


‘accident’ means an occurrence associated with the operation of an aircraft which, in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move with the purpose of flight until such time it comes to rest at the end of the flight and the primary propulsion system is shut down, in which:

«accident», un événement lié à l’utilisation d’un aéronef qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou, dans le cas d’un aéronef sans équipage, entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté, et au cours duquel:


‘serious incident’ means an incident involving circumstances indicating that there was a high probability of an accident and is associated with the operation of an aircraft, which in the case of a manned aircraft, takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight until such time as all such persons have disembarked, or in the case of an unmanned aircraft, takes place between the time the aircraft is ready to move with the purpose of flight until such time it comes to rest at the end of the flight ...[+++]

«incident grave», un incident dont les circonstances indiquent qu’il y a eu une forte probabilité d’accident, qui est lié à l’utilisation d’un aéronef et qui, dans le cas d’un aéronef avec pilote, se produit entre le moment où une personne monte à bord avec l’intention d’effectuer un vol et le moment où toutes les personnes qui sont montées dans cette intention sont descendues ou qui, dans le cas d’un aéronef sans pilote, se produit entre le moment où l’aéronef est prêt à manœuvrer en vue du vol et le moment où il s’immobilise à la fin du vol et où le système de propulsion principal est arrêté.


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Progress on research into both the real-time tracking of aircraft and the possibility of accessing flight-recorder information without the flight recorder being physically present should be encouraged to improve the tools available to investigators for determining the causes of accidents and to enhance capabilities for preventing recurrent incidents.

Il convient d’encourager les progrès de la recherche, à la fois en matière de localisation en temps réel des aéronefs et d’accès aux informations contenues dans les enregistreurs de vol sans que leur présence physique soit nécessaire, afin d’améliorer les moyens dont disposent les enquêteurs pour déterminer les causes des accidents et de renforcer le potentiel de prévention des incidents récurrents.


This meets the concerns raised by the European Parliament , flight crew associations and airlines with regard to the lack of harmonised detailed rules for flight and duty times and rest periods for crews, particularly as regards air safety and aircraft accidents associated with fatigue.

Ceci répond aux inquiétudes soulevées par le Parlement Européen , des associations de membres d'équipage des avions et des compagnies aériennes à propos de l'absence de dispositions précises harmonisées concernant les heures de vol, de service et de repos de l'équipage, notamment en matière de sécurité aérienne et d'accidents d'aéronefs liés à la fatigue.


The sole objective of reporting on operational interruption, defect, fault or other irregular circumstance that has or may have influenced flight safety and that has not resulted in an accident or serious incident, is the prevention of accidents and incidents and not to attribute blame or liability.

L'objectif exclusif des comptes rendus faisant état de tout type d'interruption, d'anomalie ou de défaillance opérationnelles ou de toute autre circonstance inhabituelle, ayant eu ou susceptible d'avoir eu une incidence sur la sécurité aérienne et qui n'a pas donné lieu à un accident ou à un incident grave d'aéronef, est la prévention des accidents et incidents et non la détermination de fautes ou de responsabilités.


(c) the flight crew and attendants on emergency or rescue flights and other helpers in the event of disaster or accident;

c) l'équipage et les accompagnateurs d'un vol d'assistance ou de sauvetage et d'autres personnes assurant les secours en cas de catastrophes et d'accidents;


The Commission intends, after consulting the airlines and users' associations, to submit a "European Charter for the protection of air passengers", bringing together all existing measures in this area, which at present are scattered through a multitude of instruments, on matters such as flight information and reservation, overbooking, compensation in the event of accidents, data protection and holiday charters.

La Commission, après consultation des compagnies aériennes et des associations d'usagers, a l'intention de présenter une "Charte européenne pour la protection des passagers dans le secteur aérien" regroupant toutes les mesures déjà existantes à ce sujet, actuellement dispersées dans une multitude de textes, telles que les informations sur les vols et les réservations, surréservation, compensation en cas d'accident, protection des données, et transport aérien dans le cadre de vacances à forfait.


A Member State may exempt nationals of third countries subject to visa requirements under Article 1(1) and (2) from those requirements. This shall apply in particular to civilian air and sea crew, flight crew and attendants on emergency or rescue flights and other helpers in the event of disaster or accident and holders of diplomatic passports, official duty passports and other official passports.

Un Etat membre peut prévoir des exceptions à l'obligation de visa en ce qui concerne les ressortissants de pays tiers soumis à l'obligation de visa en vertu de l'article 1er paragraphes 1 et 2, notamment pour l'équipage civil des avions et navires, l'équipage et les accompagnateurs d'un vol d'assistance ou de sauvetage et d'autres personnes assurant les secours en cas de catastrophes et d'accidents, ainsi que pour les titulaires de passeports diplomatiques, de passeports de service et autres passeports officiels.


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