Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Day care centre not under agreement
Drive firetruck under emergency conditions
Duty unpaid
In bond
Left unpaid
Not cleared by the customs
Not cleared through the customs
Not under command
Not-under-command light
PICUS
Pilot-In-Command Under Supervision
Pilot-in-command under supervision
Propel fire engine under emergency conditions
Uncleared
Uncustomed
Under bond
Under command
Use fire engine under emergency conditions
Use fire truck under emergency conditions
Vessel not under command

Traduction de «not under command » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


vessel not under command

navire non maître de sa manœuvre


not-under-command light

feu d'impossibilité de manœuvre




pilot-in-command under supervision | PICUS [Abbr.]

pilote commandant de bord sous supervision


Pilot-In-Command Under Supervision | PICUS [Abbr.]

pilote commandant de bord sous surveillance | PICUS [Abbr.]


appropriations entered under the heading/under Title/under Chapter/under Article/under item

crédits inscrits à la ligne/au titre/au chapitre/à l'article/au poste


use fire engine under emergency conditions | use fire truck under emergency conditions | drive firetruck under emergency conditions | propel fire engine under emergency conditions

conduire un camion de pompiers dans des situations d'urgence


in bond | under bond | uncustomed | duty unpaid | left unpaid | uncleared | not cleared by the customs | not cleared through the customs

droits non acquittés | non dédouané | non acquitté | sous douane | en douane


day care centre not under agreement

garderie non conventionnée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A vessel not under command, a vessel restricted in her ability to manoeuvre, a vessel constrained by her draught, a sailing vessel, a vessel engaged in fishing and a vessel engaged in towing or pushing another vessel shall, instead of the signals prescribed in paragraph (a) or (b) of this Rule, sound at intervals of not more than two minutes three blasts in succession, namely one prolonged followed by two short blasts.

Un navire qui n’est pas maître de sa manoeuvre, un navire à capacité de manoeuvre restreinte, un navire handicapé par son tirant d’eau, un navire à voile, un navire en train de pêcher, et un navire qui est en remorque ou en pousse un autre doivent émettre, au lieu des signaux prescrits aux paragraphes a) ou b) de la présente règle, trois sons consécutifs, à savoir un son prolongé suivi de deux sons brefs, à des intervalles ne dépassant pas deux minutes.


When other meteorological conditions not listed under SERA.12005 (a), e.g. wind shear, are encountered and which, in the opinion of the pilot-in-command, may affect the safety or markedly affect the efficiency of other aircraft operations, the pilot-in-command shall advise the appropriate air traffic services unit as soon as practicable.

Lorsque d’autres conditions météorologiques sont rencontrées qui ne sont pas reprises par SERA.12005, point a), notamment le cisaillement du vent, et que le pilote commandant de bord estime qu’elles peuvent avoir une incidence sur la sécurité ou des répercussions importantes sur l’efficacité de l’exploitation d’autres aéronefs, le pilote commandant de bord en informe l’organisme des services de la circulation aérienne compétent dès que possible.


2. At the operational level in theatre, non-executive military missions shall, when established, be led by an EU Mission Force Commander, who shall act under the command of the Director of the MPCC in exercising the functions of missions' commander.

2. Au niveau opérationnel sur les théâtres d'opération, les missions militaires à mandat non exécutif, lorsqu'elles sont mises en place, sont dirigées par un commandant de force de mission de l'Union européenne, qui agit sous le commandement du directeur de la MPCC dans l'exercice de ses fonctions de commandant des missions.


(i) Any vessel other than a vessel not under command or a vessel restricted in her ability to manoeuvre shall, if the circumstances of the case admit, avoid impeding the safe passage of a vessel constrained by her draught, exhibiting the signals in Rule 28.

(i) Tout navire autre qu’un navire qui n’est pas maître de sa manoeuvre ou qu’un navire à capacité de manoeuvre restreinte doit, si les circonstances le permettent, éviter de gêner le libre passage d’un navire handicapé par son tirant d’eau, qui montre les signaux prévus à la règle 28.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In so doing, the chain of command can be overruled, so the commander who has this guy under command can say because that possibility might exist he will not give him that employment and will simply not use him.

Par conséquent, les décisions de la chaîne de commandement peuvent être annulées, et le commandant de qui relève cette personne peut décider, puisque cette possibilité existe, qu'il ne lui donnera pas ce travail et qu'il n'utilisera tout simplement pas ses services.


Because Canada is not a BMD program participant, decisions on when, where and whether to intercept an incoming ballistic missile are made not under the auspices of the binational NORAD structure but, rather, by the U.S. alone under its domestic defence command, United States Northern Command (USNORTHCOM).

Puisque le Canada ne participe pas à la DAB, les décisions prises pour déterminer si l’on intercepte ou non un missile en approche et sur l’endroit et le moment où auront lieu les interceptions ne relèveraient pas de la structure binationale du NORAD, mais plutôt des États Unis seulement, par l’intermédiaire de leur commandement de défense nationale, le United States Northern Command (USNORTHCOM).


One last aspect, because you mentioned the word “interference”, is not to forget that at the end of the day, if the provost marshal or any one of his folks under command feel they are actually being interfered with, they always have the option of going to the Military Police Complaints Commission and laying an interference complaint.

Enfin, parce que vous avez parlé d'ingérence, il ne faut pas oublier que, au bout du compte, si le grand prévôt ou l'un de ses subordonnés estiment avoir été victimes d'ingérence, ils ont toujours le loisir de s'adresser à la Commission d'examen des plaintes concernant la police militaire et de porter plainte.


The ‘EC’ declarations of verification for a Control-Command and Signalling On-board Subsystem and of a Control-Command and Signalling Track-side Subsystem, together with the certificates of conformity, shall be deemed sufficient to ensure that the subsystems are compatible under the conditions specified in this TSI.

La déclaration de vérification CE des sous-systèmes de contrôle-commande et de signalisation «bord» et «sol» ainsi que les certificats de conformité sont suffisants pour garantir la compatibilité des sous-systèmes dans les conditions précisées dans la présente STI.


A Control-Command and Signalling On-board Subsystem covered by an ‘EC’ declaration of verification should be able to run on every Control-Command and Signalling Track-side Subsystem covered by an ‘EC’ Declaration of verification, under the conditions specified in this TSI, with no additional verifications.

Un sous-système de contrôle-commande et de signalisation «bord» pour lequel une déclaration de vérification CE a été délivrée doit pouvoir fonctionner sur tout sous-système de contrôle-commande et de signalisation «sol» pour lequel une déclaration de vérification CE a été délivrée, dans les conditions spécifiées dans cette STI, sans vérifications supplémentaires.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002D0731 - EN - 2002/731/EC: Commission Decision of 30 May 2002 concerning the technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem of the trans-European high-speed rail system referred to in Article 6(1) of Council Directive 96/48/EC (Text with EEA relevance) (notified under document number C(2002) 1947)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002D0731 - EN - 2002/731/CE: Décision de la Commission du 30 mai 2002 concernant la spécification technique d'interopérabilité relative au sous-système "contrôle-commande et signalisation" du système ferroviaire transeuropéen à grande vitesse visée à l'article 6, paragraphe 1, de la directive 96/48/CE (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE) [notifiée sous le numéro C(2002) 1947]




datacenter (1): www.wordscope.fr (v4.0.br)

'not under command' ->

Date index: 2023-12-25
w