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Government paper
Government securities
Government security
Public Sector Debt Repayment
Public bill
Public borrowing
Public funds
Public sector bills
Public sector debt securities
Public sector security
Public sector security ratio
Public-sector borrowing requirement
Securities of the public sector

Traduction de «public sector debt securities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

effet public | fonds public | titre public


debt securities including fixed-income securities issued by public bodies

obligations et autres titres à revenu fixe des émetteurs publics


government security | public bill | public sector security

effet public | fonds d'État | titre de la dette publique | titre de l'État | titre public | valeur d'État


Public Sector Debt Repayment

excédent financier du secteur public [ capacité de financement du secteur public ]


public borrowing [ government securities | public-sector borrowing requirement ]

emprunt public


public sector security ratio

coefficient d'emploi en titres du secteur public
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0759 - EN - Commission Delegated Regulation (EU) No 759/2013 of 30 April 2013 amending Regulation (EC) No 809/2004 as regards the disclosure requirements for convertible and exchangeable debt securities Text with EEA relevance // COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) No 759/2013 // of 30 April 2013 // amending Regulation (EC) No 809/2004 as regards the disclosure requirements for convertible and exchangeable debt securities ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32013R0759 - EN - Règlement délégué (UE) n ° 759/2013 de la Commission du 30 avril 2013 modifiant le règlement (CE) n ° 809/2004 en ce qui concerne les obligations d’information pour les titres d’emprunt convertibles ou échangeables Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT DÉLÉGUÉ (UE) N - 759/2013 DE LA COMMISSION // du 30 avril 2013 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


Chart 3: Financing patterns corporates (in % of total liabilities) || Europe has traditionally been more reliant on bank finance, with bank lending playing a significantly larger role in the financing of the corporate sector than the issuance of debt securities in the market (Chart 3).

Graphique 3: Modes de financement des entreprises (en % du passif total) || Les entreprises européennes font traditionnellement davantage appel aux banques, les prêts bancaires jouant un rôle nettement plus important dans leur financement que l’émission de titres de créance sur le marché (graphique 3).


In Europe, around 22% of short-term debt securities issued by governments or by the corporate sector are held by MMFs. They hold 38% of short-term debt issued by the banking sector.

En Europe, ils détiennent environ 22 % des titres de dette à court terme émis par les administrations publiques ou par les entreprises et 38 % de la dette à court terme émise par le secteur bancaire.


private sector debt (consolidated) as a percentage of GDP, with a threshold of 133%; private sector credit flow as a percentage of GDP, with an indicative threshold of 15%; year-on-year percentage change in deflated house prices, with an indicative threshold of 6%; public sector debt as a percentage of GDP with an indicative threshold of 60%; 3-year average of unemployment rate, with an indicative threshold of 10%; year-on-year percentage change in total financial liabilities of the financial sector, with an indicative threshold ...[+++]

dette du secteur privé (consolidée) en % du PIB, avec un seuil de 133 %; flux de crédit du secteur privé en % du PIB, avec un seuil indicatif de 15 %; variation en % des prix des logements déflatés en glissement annuel, avec un seuil indicatif de 6 %; dette du secteur public en % du PIB, avec un seuil indicatif de 60 %; moyenne sur 3 ans du taux de chômage, avec un seuil indicatif de 10 %; variation en % du total des passifs du secteur financier en glissement annuel, avec un seuil indicat ...[+++]


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In Europe, around 22% of short-term debt securities issued by governments or by the corporate sector are held by MMFs. They hold 38% of short-term debt issued by the banking sector.

En Europe, ils détiennent environ 22 % des titres de dette à court terme émis par les administrations publiques ou par les entreprises et 38 % de la dette à court terme émise par le secteur bancaire.


By way of derogation from paragraphs 1 to 4, where securities whose denomination per unit amounts to at least EUR 100 000 or, in the case of debt securities denominated in a currency other than euro equivalent to at least EUR 100 000 at the date of the issue, are admitted to trading on a regulated market in one or more Member States, regulated information shall be disclosed to the public either in a language accepted by the compete ...[+++]

Par dérogation aux paragraphes 1 à 4, lorsque des valeurs mobilières dont la valeur nominale unitaire atteint au moins 100 000 EUR ou, pour les titres de créance libellés dans une devise autre que l’euro, dont la valeur nominale unitaire est, à la date d’émission, équivalente à au moins 100 000 EUR, sont admises à la négociation sur un marché réglementé dans un ou plusieurs États membres, les informations réglementées sont rendues publiques soit dans une langue acceptée par les autorités compétentes des États membres d’origine et d’ac ...[+++]


Eurostat has verified the revised data but is not yet in a position to fully certify the deficit and debt data for 2003 (and possibly for previous years) due to: (i) under-estimation of government expenditure for the procurement of military equipment; (ii) lack of reliable information for recent years concerning the surplus notified for the sub-sector Social Security Funds.

Eurostat a vérifié les données révisées mais n’est pas encore en mesure de certifier complètement les données relatives au déficit et à la dette de 2003 (et éventuellement des années antérieures) en raison: (i) d’une sous-estimation des dépenses publiques liées à l’achat d’équipement militaire; (ii) du manque d’informations fiables pour ces dernières années concernant l’excédent annoncé du sous-secteur des fonds de sécurité sociale.


If a further issue is made on or after 1 March 2002 of an aforementioned negotiable debt security issued by a Government or a related entity acting as a public authority or whose role is recognised by an international treaty, as defined in the Annex, the entire issue of such security, consisting of the original issue and any further issue, shall be considered a debt claim within the meaning of Article 6(1)(a).

Si une nouvelle émission d'un des titres de créance négociables susmentionnés émis par un gouvernement ou une entité assimilée, agissant en tant qu'autorité publique ou dont le rôle est reconnu par un traité international, telle qu'elle est définie à l'annexe, est réalisée à compter du 1er mars 2002, l'ensemble de l'émission de ce titre, à savoir l'émission d'origine et toute émission ultérieure, est considéré comme l'émission d'un titre de créance au sens de l'article 6, paragraphe 1, point a).


A deep and fair international debt restructuring should be based on an appropriate involvement of the private sector to secure sustainability of Argentina's debt service, which is an utmost priority.

Pour que le rééchelonnement international de la dette soit équitable et aille en profondeur, il devrait associer le secteur privé de manière équilibrée afin de garantir le caractère durable du service de la dette de l'Argentine, qui revêt la plus haute priorité.


In addition to the regular return they receive on Canadian debt securities, they will demand that an additional percentage be tacked on to compensate for the absolutely decrepit state of Canada's public finances and for the Minister of Finance's lack of action, other than his stand-up comedy act, to really correct the situation (1100) I would argue that people are a little tired of hearing the government and its representatives tell us every day that they will achieve their goal of reducing the deficit to 3 per cent of GDP.

Ils vont demander que s'ajoute au rendement normal des titres de dette canadiens un pourcentage supplémentaire pour tenir compte du fait que les finances publiques canadiennes sont dans un état de décrépitude total et que, à part de faire le «stand-up» comique, le ministre des Finances ne fait rien pour redresser sérieusement la situation (1100) Je dirais qu'on est un peu fatigué d'entendre le gouvernement et ses représentants nous dire à tous les jours qu'ils vont l'atteindre le 3 p. 100 du PIB, qu'ils se sont fixé comme objectif d'a ...[+++]




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Date index: 2021-05-09
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