Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cells block delimiter
Cells group delimiter
Cells range delimiter
Complete service record book
Delimitation line
Delimitation method
Describe accounting records
Explain account records
Explain accounting records
Final separating character
Keep digital records of rail operations
Keep digital records of railway operational
Keep track of service record book
Line of delimitation
Maintain computer records of rail traffic
Maintain computerised records of railway traffic
Maintain service record book
Method of delimitation
RECORD DELIMITER clause
Record activities in service record book
Record delimiter
Record delimiters
Record separator
Record-end delimiter

Traduction de «record delimiter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




final separating character | record delimiter | record separator | record-end delimiter

caractère de fin d'enregistrement | délimiteur d'enregistrement | symbole de délimitation d'enregistrement


cells block delimiter | cells group delimiter | cells range delimiter

délimiteur de bloc de cellules


complete service record book | keep track of service record book | maintain service record book | record activities in service record book

tenir un registre d'entretien


describe accounting records | explain account records | explain accounting records | give an explanation of accounting records, clarify accounting records

expliquer des comptabilisations


Definition: Voluntary, repetitive, stereotyped, nonfunctional (and often rhythmic) movements that do not form part of any recognized psychiatric or neurological condition. When such movements occur as symptoms of some other disorder, only the overall disorder should be recorded. The movements that are of a non self-injurious variety include: body-rocking, head-rocking, hair-plucking, hair-twisting, finger-flicking mannerisms, and hand-flapping. Stereotyped self-injurious behaviour includes repetitive head-banging, face-slapping, eye-poking, and biting of hands, lips or other body parts. All the stereotyped movement disorders occur most f ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par des mouvements intentionnels, répétitifs, stéréotypés, dépourvus de finalité (et souvent rythmés), non lié à un trouble psychiatrique ou neurologique identifié. Lorsque ces mouvements surviennent dans le cadre d'un autre trouble, seul ce dernier doit être noté. Ces mouvements peuvent ne pas avoir de composante automutilatrice; ils comprennent: un balancement du corps, un balancement de la tête, le fait de s'arracher les cheveux, de se tordre les cheveux, de claquer des doigts et de battre des mains. Les comportements stéréotypés auto-mutilateurs comprennent: le fait de se cogner la tête, de se gifler, ...[+++]


keep digital records of railway operational | maintain computer records of rail traffic | keep digital records of rail operations | maintain computerised records of railway traffic

tenir des registres informatisés du trafic ferroviaire


delimitation method [ method of delimitation ]

méthode de délimitation


delimitation line [ line of delimitation ]

ligne de délimitation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Dialogue visits, including the so-called ‘upstream dialogue visits’[12], to Member States are conducted regularly with the aim of reviewing reported data, examining methodological issues, discussing statistical sources and assessing compliance with the relevant accounting rules, for example on the delimitation of general government, the time of recording and the classification of government transactions and liabilities.

Des visites de dialogue, dont les visites dites de dialogue en amont[12], sont effectuées régulièrement dans les États membres afin de passer en revue les données notifiées, d’examiner des aspects méthodologiques et des sources statistiques et d’évaluer la conformité avec les règles comptables applicables, par exemple, à la délimitation du secteur des administrations publiques, à la date d’enregistrement et à la classification des opérations et des passifs des administrations publiques.


The Standing Orders do not delimit the power to order the production of papers and records.

Le libellé du Règlement ne circonscrit pas les contours du pouvoir d’exiger la production de documents et dossiers.


The Standing Orders do not delimit the power to order the production of papers and records.

Le libellé du Règlement ne circonscrit pas les contours du pouvoir d'exiger la production de documents et dossiers.


The Standing Orders do not delimit the power to order the production of papers and records.

Le libellé du Règlement ne circonscrit pas les contours du pouvoir d’exiger la production de documents et dossiers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Standing Orders do not delimit the power to order the production of papers and records.

Le libellé du Règlement ne circonscrit pas les contours du pouvoir d’exiger la production de documents et dossiers.


The assessment will focus on areas specified in the inventories of Member States such as the delimitation of the government sector, the classification of government transactions and liabilities, and the time of recording.

L’évaluation sera centrée sur les domaines figurant dans les inventaires des États membres, tels que la délimitation du secteur public, la nomenclature des transactions et des engagements des administrations publiques et le moment de l’enregistrement.


In the tagged-field logical records, mechanisms for delimiting information are implemented by use of four ASCII information separators.

En ce qui concerne les enregistrements logiques à zones balisées, les séparateurs utilisés sont les quatre séparateurs ASCII.


7. This report of the Court of Auditors was highly critical over the situation as regards recovery, pinpointing, in particular, the ‘incomplete and inconstant’ quality of information about irregular payments, the ‘low rate of recovery’, the lack of any clear principles to underpin the Commission’s decisions, the ‘poor quality of information provided by Member States’, ‘significant errors in the data recorded’, and, finally, the failure to clearly delimit responsibilities within the Commission.

7. Ce rapport de la Cour fût très critique quant à la situation des recouvrements, rappelant en particulier la "qualité insuffisante et inconstance des informations relatives aux payements irréguliers", le "faible taux de recouvrement", l'"absence de principes clairs à la base des décisions de la Commission" la "qualité médiocre des informations fournies par les États membres", des "erreurs importantes sur les données enregistrées" et enfin, une mauvaise clarification des responsabilités au sein de la Commission.


Moreover, use of the bridging clauses for police and judicial cooperation matters would certainly be critical in addressing the question of the delimitation between first and third pillars, which is far from being hypothetic as recent rulings of the Court of Justice (on the environmental crime and the Passenger Name Record cases) clearly show.

En outre, le recours aux «clauses passerelles» dans les domaines de la coopération judiciaire et policière serait certainement essentiel pour résoudre le problème de la délimitation entre les premier et troisième piliers, qui est loin d’être hypothétique comme l’ont clairement montré les arrêts récents de la Cour de justice (dans les affaires concernant des infractions au droit de l’environnement et les dossiers des passagers aériens).


Moreover, use of the bridging clauses for police and judicial cooperation matters would certainly be critical in addressing the question of the delimitation between first and third pillars, which is far from being hypothetic as r ecent rulings of the Court of Justice (in the environmental crime and the Passenger Name Record cases) clearly show.

En outre, le recours aux clauses passerelles dans les domaines de la coopération judiciaire et policière serait certainement essentiel pour résoudre le problème de la délimitation entre les premier et troisième piliers, qui est loin d’être hypothétique comme l’ont clairement montré les arrêts récents de la Cour de justice (dans les affaires concernant des infractions au droit de l’environnement et le transfert des données des dossiers passagers ).


w