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Clarify technical requirements
Define technical requirements
Explain technical requirements
Fix lights according to technical requirements
Fix lights on scaffold bars
Gather technical requirements
Interpret technical requirement
Interpret technical requirements
Light rigging
Non-technical requirement
Nontechnical requirement
RVTRO
Reduction in labour requirements
Reduction in technical requirements
Rig lights
Technical requirement
Technical rule
Write technical specifications

Traduction de «reduction in technical requirements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
reduction in technical requirements

allégements techniques


clarify technical requirements | explain technical requirements | interpret technical requirement | interpret technical requirements

interpréter des exigences techniques


non-technical requirement [ nontechnical requirement ]

exigence non technique


gather technical requirements | define technical requirements | write technical specifications

finir des exigences techniques


reduction in labour requirements

réduction des besoins de main-d'oeuvre




Group of Experts on the Standardization of Technical Requirements for Vessels and of Ships' Papers

Groupe d'experts sur l'unification des prescriptions techniques relatives aux bateaux et des documents de bord


Ordinance of 19 June 1995 on the Technical Requirements for Road Vehicles [ RVTRO ]

Ordonnance du 19 juin 1995 concernant les exigences techniques requises pour les véhicules routiers [ OETV ]


technical requirement | technical rule

prescription technique | règle technique


fix lights according to technical requirements | light rigging | fix lights on scaffold bars | rig lights

installer des éclairages
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Standards lead to cost reduction or cost savings derived mainly from economies of scale, the possibility to anticipate technical requirements, the reduction of transaction costs and the possibility to access standardised components.

Elles entraînent des réductions de coûts dérivées principalement d’économies d’échelle, de la possibilité d’anticiper les exigences techniques, de la réduction des coûts de transaction et de la possibilité d’accéder à des composants standardisés.


In order to ensure the application of common technical requirements regarding the 112-based eCall in-vehicle system, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in respect of the exemption of certain classes of vehicles of categories M and N from the obligation to install eCall in-vehicle systems, of the establishment of detailed technical requirements and tests for the EC type-approval of vehicles with regard to their eCall in-vehi ...[+++]

Afin d'assurer l'application d'exigences techniques communes concernant le système eCall embarqué fondé sur le numéro 112, il convient de déléguer à la Commission le pouvoir d'adopter des actes conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne en ce qui concerne l'exemption, applicable à certaines classes de véhicules appartenant aux catégories M et N, de l'obligation d'installer des systèmes eCall embarqués, l'établissement des exigences techniques détaillées et des essais pour la réception CE par type des véhicules en ce qui concerne leurs s ...[+++]


Neither the current directive nor the Commission’s proposal defines specific technical requirements for vessels powered by liquefied natural gas (LNG).

Ni l'actuelle directive, ni la proposition de la Commission ne définissent de critères techniques spécifiques pour les navires utilisant le gaz naturel liquéfié (GNL).


Navigation certificates for such types of vessels are issued on a case-by-case basis through derogations or recognition of technical requirements equivalence.

Les certificats de navigation délivrés pour ce type de navires le sont au cas par cas par le biais de dérogations ou de reconnaissance de l'équivalence des critères techniques.


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The technical requirements which apply to Union legislation governing CO 2 emissions and pollutant emission limit values should be consistent with the requirements which apply to legislation governing the reduction of noise emissions.

Les prescriptions techniques applicables à la législation de l'Union concernant les émissions de CO 2 et les valeurs limites concernant les émissions de polluants devraient être compatibles avec les critères applicables à la législation régissant la réduction des émissions sonores.


The Commission Communication of 10 January 2007 entitled ‘Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond’ clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50 % by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30 % in the developed world by 2020 is required, rising to 60 %-80 % by 2050, that this reduction is technically feasible and the bene ...[+++]

La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius — Route à suivre à l’horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l’optique d’une division par deux des émissions de gaz à effet de serre dans le monde d’ici à 2050, il faudra réduire de 30 % les émissions des pays développés d’ici à 2020, puis de 60 à 80 % d’ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l’emportent largement sur les coûts, il conviendra d’exploiter toutes les possibilités de réduction ...[+++]


The Commission Communication of 10 January 2007 entitled ‘Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond’ clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50 % by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30 % in the developed world by 2020 is required, rising to 60 %-80 % by 2050, that this reduction is technically feasible and the bene ...[+++]

La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius — Route à suivre à l’horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l’optique d’une division par deux des émissions de gaz à effet de serre dans le monde d’ici à 2050, il faudra réduire de 30 % les émissions des pays développés d’ici à 2020, puis de 60 à 80 % d’ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l’emportent largement sur les coûts, il conviendra d’exploiter toutes les possibilités de réduction ...[+++]


(3) Commission Communication of 10 January 2007 "Limiting global climate change to two degrees Celsius – The way ahead for 2020 and beyond" clarifies that in the context of the envisaged global reduction of greenhouse gas emissions of 50% by 2050, a reduction in greenhouse gas emissions of 30% in the developed world by 2020 is required, rising to 60-80% by 2050, that this reduction is technically feasible and the benefits far outwe ...[+++]

(3) La communication de la Commission du 10 janvier 2007 intitulée «Limiter le réchauffement de la planète à 2 degrés Celsius - Route à suivre à l'horizon 2020 et au-delà» explique que, dans l'optique d'une division par deux des émissions de CO2 dans le monde d'ici à 2050, il faudra réduire de 30% les émissions des pays développés d'ici à 2020, puis de 60 à 80% d'ici à 2050; elle précise également que, bien que cela soit techniquement réalisable et que les bénéfices l'emportent largement sur les coûts, il conviendra d'exploiter toutes les possibilités de réduction des émiss ...[+++]


Exceptions are allowed: any Member State may, after consulting the Commission, authorise a reduction of the technical requirements of Annex II for craft operating exclusively in certain zones.

Un régime de dérogation existe cependant: chaque État membre peut ainsi, après consultation de la Commission, autoriser un allégement des prescriptions techniques de l’annexe II pour les bâtiments qui naviguent exclusivement sur certaines zones.


In view of these developments, in July 2000 the Commission submitted an amended proposal, which took over the amendments tabled by the European Parliament to the original proposal. It also provided, by way of the comitology procedure, for account to be taken of future adjustments to the technical requirements in the light of technical progress and of the work of other international organisations, particularly the Central Commission for the Navigation of the Rhine (CCNR).

Compte tenu de cette nouvelle situation, la Commission a présenté, en juillet 2002, une proposition modifiée, qui reprenait les amendements du Parlement européen à la proposition initiale, et qui prévoyait le recours à la comitologie pour les adaptations futures des prescriptions techniques, sur la base tant du progrès technique que des travaux d'autres organisations internationales, comme en particulier la Commission centrale pour la navi ...[+++]


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